אופ"א לרוסיה ואנגליה: עוד התפרעות ותעופו

אוהדים מתפרעים במארסיי
אוהדים מתפרעים במארסיי |

הפדרציה האירופאית פתחה בחקירה נגד הרוסים, שמואשמים בכל המהומה

(גודל טקסט)

הוועדה המארגנת של אופ"א למשחקי יורו 2016 העבירה אזהרה רשמית חמורה לנבחרות רוסיה ואנגליה ולפיה אם תימשך האלימות בין מחנות האוהדים של שתי הנבחרות, הן יורחקו מיידית מהמשך המשחקים בטורניר.

 

במקביל, אופ"א מתכוונת להעניש את התאחדות הרוסית, בגין התפרעות קהל אוהדיה, התנהגות גזענית והדלקת זיקוקיםבשלב הזה אין לאופ"א אישומים נגד ההתאחדות האנגלית. הרוסים צפויים לספוג קנס כספי גבוה ואולי אף שורה של סנקציות.

 

התאחדות הכדורגל של רוסיה הודיעה כי היא לוקחת אחריות על התנהגות אוהדי נבחרתה במשחקי היורו בצרפת, וכי היא מצפה לקבל בעקבות ההתפרעויות קנס מאופ"א. "לא התנהגנו כשורה ואנחנו צפויים לקנס", אמר שר הספורט של רוסיה, ויטלי מוטקו, שקודם לכן הודיע כי לדעתו הטענות נגד האוהדים הרוסים, נופחו.

 

אוהד אנגלי פצוע מובל לטיפול (gettyimages)

 

לדבריו, הרשויות ברוסיה יחקרו את נסיבות המהומות שפרצו בין אוהדי רוסיה ואוהדי אנגליה סמוך למשחק בין שתי הנבחרות במארסיי. "ככל הנראה היו נסיבות רבות לתקרית האלימה", אמר. עשרות אוהדים נפצעו במהלך התגרות ורבים נעצרו על המשטרה הצרפתית.

 

כוחות המשטרה ניסו להתמודד עם האלימות הקשה, והשתמשו בגז מדמיע ותותחי מים. מפקד המשטרה במארסיי טען כי מדובר בכמה מאות אוהדים שהיו מעורבים בעימותים.

 

עוד קורבן של ההתפרעויות (gettyimages)

 

 במהלך המהומות נפצעו עשרות אוהדים, כולל שני אוהדים אנגלים שמאושפזים במצב קריטי. באנגליה דווח כי כ-20 אוהדים אנגלים טופלו בבתי החולים וכי למעלה מ-30 נעצרו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי