אייאקס נחנקה, אליפות דרמטית לאיינדהובן

אלראזי לא מאמין
אלראזי לא מאמין |

דה בור ("סיוט") נעצר ב-1:1 בחוץ, פ.ס.וו עשתה את שלה עם 1:3 בזוולה ורצה לחגיגות

(גודל טקסט)

דרמת ענק בהולנד. אייאקס ואיינדהובן הגיעו למחזור האחרון של העונה בשוויון נקודות אך בידיעה שאם אייאקס תנצח את המשחק הלא קשה לכאורה בדה חראפשאפ היא תזכה באליפות. אבל היהודים לא הצליחו לעשות את זה, סיימו ב-1:1 ושמעו על ה-1:3 של איינדהובן אצל זוולה, שהעניק להם את האליפות בשנה השנייה ברציפות.

 

Dit gevoel… #graajahttps://t.co/i15d20jhl3

— AFC Ajax (@AFCAjax) May 8, 2016

הדבר המדהים יותר מכל הוא העובדה שלדה חראפשאפ, שנמצאת במקום הלפני אחרון, לא היה על מה לשחק. יותר מכך, מבחינתה עדיף לשמור כוחות למשחקי ההישרדות שיתחילו ביום שישי האחרון. אבל עדיין, היא הוכיחה ספורטיביות, וחזרה מפיגור 1:0 בדרך ל-1:1 דרמטי.

 

 

איינדהובן הגיעה למשחק אצל זוולה בידיעה שהיא חייבת לנצח ולקוות לשמיטת נקודות של אייאקס. בתסריט נוסף, שעבר בראשם של כמה אנשים של הקבוצה היא הייתה צריכה לנצח בשישה שערים יותר מהניצחון של היהודים. במהלך המחצית פ.ס.וו הוליכו 0:2 ואייאקס הוליכה 0:1, והאלופה הטרייה הייתה זקוקה לחמישה שערים נוספים. את המשחק שלה היא סיימה כאמור ב-1:3, אבל במשחק המקביל אייאקס לא הצליחה לשמור על היתרון שלה, איבדה אותו וגם את האליפות, שכבר הייתה בידיים שלה.

הדרמה מזכירה במעט את מה שקרה באותה ליגה בדיוק לפני תשע שנים. גם אז אייאקס הוליכה לפני המחזור האחרון בזכות הפרש שערים, אולם במקרה הזה הוא לא היה גדול ולא הספיק לה. היא ניצחה 0:2, אבל איבדה את האליפות אחרי שפ.ס.וו הביסה 1:5 את ויטסה, ועקפה אותה בשער בודד.

אליפות מתוקה. אוהד איינדהובן חוגג (AFP)

איינדהובן זכתה באליפות ה-23 שלה והשנייה ברציפות, וממשיכה לקטוע את הרצף של אייאקס, שעד השנה שעברה עמד על ארבעה. גם עבור המאמן פיליפ קוקו מדובר באליפות שנייה ברציפות, והוא הרוויח ביושר את המקום בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הבאה. אייאקס מצדה שוב תצטרך לנסות לפלס את הדרך במסלול הקשה של הקבוצות הלא אלופות, מהסיבוב השלישי.

מאמן אייאקס, פרנק דה בור, אמר בסיום: "כולם כל כך מאוכזב, לאף אחד אין מילים. זה מרגיש כמו סיוט. אני רוצה לברך את פיליפ קוקו ואת איינדהובן על זכייה בתואר".

כמו סיוט. דה בור (gettyimages)

הרכבים

דה חראפשחאפ: הידה יוריוס; טד ואן דה פאוורט, תולגהאן צ'יצ'ק (תייס באומה/79), נת'נאל ויל, בארט סטראלמאן, דין קולהוף (כרים טארפי/29), ברייאן סמיטדס, אנדרוו דרייבר, יוסף אלג'בלי, מארק דימרס, וינסנט ורמיי.

אייאקס: יאספר סילסן; ג'ואל ולטמאן, מייק ואן דר הום, ניק פירגבר, מיצ'ל דיקס (ג'אירו רידוואלד/57); ת'ולאני סררו, דאבי קלאסן, נמניה גודלי, ואבלאב צ'רני (ויקטור פישר/73), ארקדיוס מיליק (אנוואר אלראזי/66), אמין יונס.

מהלך המשחקים

דה חראפשאפ, שלא באמת הייתה צריכה לנצח, פתחה את המשחק עם לחץ, ו-וינסנט ורמיי החטיא ממצב טוב בתוך הרחבה בדקה השמינית. בדקה ה-16 אמין יונס בעט לרשת, אבל השער לא נפסל בשל העובדה שהוא היה בנבדל. רק דקה מאוחר יותר הוא כבש שער שכן נחשב: הוא קיבל כדור בצד שמאל של הרחבה, נכנס פנימה ובימין בעט נהדר לקורה הרחוקה ולרשת.

אייאקס שיחקה טוב יותר, אבל במקום לכבוש עוד ולגמור את סיפור האליפות, היא ניסתה להרדים את המשחק. לבסוף, זה עלה לה בשער שוויון: ברייאן סמיטס כבש בבעיטה מקצה הרחבה בדקה ה-55.

שער שלא הספיק (AFP)

במקביל, איינדהובן עלתה ל-0:1 בדקה ה-34, לאחר שיורגן לוקאדיה בעט לרשת מקצה הרחבה בסיומה של התקפה מסודרת. לוק דה יונג הכפיל בדקה ה-43 בנגיחה מקרוב. וואסים בואי צימק את התוצאה בדקה ה-66 אחרי מבצע מרהיב, אבל השעון לא הספיק לסיים סיבוב אחד ודה יונג כבש את השני שלו  עם סיומת מרשימה ביותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי