אלו השחקנים שישדרגו את אריות אירופה

המלצת היום
המלצת היום | צילום: gettyimages

יורשו של אלבס, החיזוק שקונטה צריך, והקרואטי שגם פפ יאהב. יוכין ממליץ

(גודל טקסט)

יורו 2016 נגמר, והזרקור בכדורגל האירופי מופנה באופן טבעי לשוק ההעברות המתחמם. האם יש שחקנים שהוכיחו במהלך אליפות אירופה כי הם ראויים לחזק את הקבוצות הגדולות ביבשת? הנה כמה שידוכים אפשריים וראויים.

 

 

ליברפול ורגנאר סיגורדסון
אחת הבעיות הגדולות ביותר של יורגן קלופ נמצאת במרכז ההגנה. יש שיגידו כי היא תחמיר עם העזיבה של מרטין שקרטל, אחרים יטענו כי זו דווקא הקלה, אך זה לא משנה את השורה התחתונה. אחד הצעדים החשובים כבר נעשה כאשר ג'ואל מאטיפ הקמרוני הוחתם משאלקה, אולם ייתכן וזה לא מספיק. רגנאר סיגורדסון האיסלנדי, שסיפק טורניר נפלא בכל קנה מידה, מסתמן כמו פתרון מצוין. הוא אמנם כבר בן 30, אבל היה צריך להגיע לליגה האנגלית כבר מזמן. עם כוח פיזי עצום, משחק ראש משובח, קריאת משחק טובה, קור רוח מופתי ואופי איסלנדי אמיתי הוא יוסיף המון קשיחות ומנהיגות. ולא פחות חשוב – סיגורדסון אוהד ליברפול מגיל אפס. קרסנודאר הרוסית לא תוכל לדרוש תמורתו סכומים מופרזים, ולא תעמוד בדרכו אם קלופ אכן ישים הצעה הגיונית על השולחן.

 


סיגורדסון, אוהד ליברפול מלידה (Gettyimages)

 

ברצלונה וסדריק סוארס
דני אלבס עזב ליובנטוס, ואלופת ספרד זקוקה למגן ימני חדש. אלייש וידאל, שהגיע מסביליה לפני שנה, הוא אופציה לא רעה, ויש סיכוי סביר שיוכל להפוך לסוג של ג'ורדי אלבה מימין, אבל הוא זקוק לתחרות אמיתית, וגם לגיבוי משמעותי, כי הרי דוגלאס הוכתר כבר מזמן לכישלון קולוסאלי. כאשר רואים את הביצועים של סדריק סוארס במדי אלופת אירופה ביורו 2016, קל להבחין שיש התאמה ראשונית חיובית לסגנון של בארסה. בוגר האקדמיה של ספורטינג ליסבון לא רק ממושמע ויעיל, אלא גם בעל טכניקה אישית טובה ומסוגל לתמוך בהתקפות לאורך האגף. סדריק החל את הטורניר על הספסל, אך הדיח את וייריניה – קשר שהוסט לעמדת מגן בוולפסבורג. גם וידאל הוא קשר שהוסב למגן, ולבארסה לא יזיק שחקן הגנה טבעי. העונה הראשונה של סדריק בסאותהמפטון היתה חיובית, והקטלונים בהחלט יכולים להרשות לעצמם לעמוד בתג המחיר שיוצמד לשחקן שנמצא בגיל האופטימלי – הפורטוגלי יחגוג באוגוסט את יום הולדתו ה-25.

 


סדריק סוארס, תחליף הולם לאלבס? (Gettyiamges)

 

צ'לסי ועמנואלה ג'אקריני
צ'לסי היא אחת המנצחות הגדולות ביותר של היורו. אנטוניו קונטה הוכיח בטורניר עליונות טקטית וגילה תשוקה נדירה על ספסל איטליה, ולכן בסטמפורד ברידג' פשוט לא יכולים לחכות לתחילת העונה בהדרכתו. האיטלקי ירצה לבנות קבוצה וסגל בצלמו ובדמותו, כפי שעשה ביובנטוס, וספק אם יש בעולם שחקן מתאים יותר לגישתו מאשר עמנואלה ג'אקריני. אמנם נכון שהוא כבר בן 31, והתקופה שלו בסנדרלנד לא תיזכר כהצלחה מסחררת גם כאשר היה בריא, אבל הקשר הדינאמי הזה תפור על קונטה. גם הוא מביא איתו כמויות בלתי נגמרות של מחוייבות ותשוקה, והשילוב הזה כבר עבד בזמנו ביובנטוס. קונטה החתים את ג'אקריני בשורות הגברת הזקנה ב-2011, וכעת יש לו הזדמנות להביא אותו ללונדון. כמו ביובה, ג'אקריני לא חייב להיות שחקן הרכב, אלא רק חלק חיוני ברוטציה. השער נגד בלגיה הוא רק פרומו למה שצ'לסי יכולה להפיק ממנו.

 


לכחול של צ'לסי הוא יתאים אחרי היורו? (Gettyimages)

 

ארסנל ויונאס הקטור
המגן השמאלי הצנוע של קלן בלט כאחד המצטיינים ביורו בתפקידו והסיר את הספקות שליוו את הבחירה של יואכים לב. הקטור הוא ההיפך המוחלט מכוכב. אין לו אגו, ועד לא מכבר הוא בכלל לא חשב שיצליח להתפרנס ככדורגלן מקצועני. הוא עושה את העבודה בשקט מופתי ובמסירות, ומצליח לשלב לא רע בין יכולת הגנתית טובה לתמיכה חכמה בהתקפות. מהירותו בהחלט תתאים לפרמייר-ליג, וארסנל נראית אופציה מעניינת מאוד. התותחנים זקוקים למתחרה ראוי לנאצ'ו מונריאל בן ה-30, והקטור הוא בדיוק מסוג השחקנים איתם נהנה ארסן ונגר לעבוד יותר מכל. הקשר בין שני המועדונים כבר קיים, כי לוקאס פודולסקי עבר מקלן לארסנל ב-2012. ייתכן שהקטור יצליח באנגליה יותר מקודמו המתוקשר.

 


לבעוט פנדלים הוא יודע (Gettyimages)

 

מנצ'סטר סיטי וטין יידבאי
פפ גווארדיולה אוהב שחקנים רב גוניים, בעוד מנצ'סטר סיטי זקוקה נואשות לבלם איכותי – זו היתה נקודת התורפה המרכזית של הקבוצה בעונה שעברה, ומצבו הבריאותי של וינסנט קומפני בהחלט מעורר דאגה. טין ידבאי, שקיבל הזדמנות להראות את כישוריו במרכז ההגנה הקרואטית מול ספרד בשלב הבתים והיה נהדר בנצחון 1:2, עונה על כל ההגדרות. יש לו פוטנציאל אדיר במרכז ההגנה, הוא קורא את המשחק מצוין ומתאפיין בכושר מנהיגות – אך ניחן גם בשליטה טובה מאוד בכדור, מסירות חכמות קדימה, ומסוגל למלא מגוון עמדות. ידבאי הוא גם מגן שמאלי טוב, ומסוגל לשחק בקישור במקרה הצורך. בגיל 20, הוא פשוט תפור על גווארדיולה. הבעיה – לברקוזן החתימה אותו רק לפני חצי שנה על חוזה עד 2020, והמחיר עשוי להאמיר למימדים אסטרונומיים אם סיטי תגלה עניין אמיתי. מצד שני, ייתכן שכדאי לשלם אפילו את הכסף הזה כדי לקבל את אחד הכישרונות הגדולים ביותר של הדור הצעיר.

 


מקימיך ליידבאי? זה מה שפפ אוהב (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי