אנגליה יוצאת קדימה ושוב מכוונת גבוה ביורו

רוני וקיין
רוני וקיין | צילום: gettyimages

אחרי רצף של כשלונות ובלי הגנה מבטיחה, הסגל הצעיר של הודג'סון מרוכז בהתקפה

(גודל טקסט)

הופעות ביורו: 8

הישג השיא ביורו: פעמיים בחצי הגמר (1968 ו-1996). 

מאמן: רוי הודג'סון (68)

הכוכבים: ג'ו הארט (מנצ'סטר סיטי), וויין רוני (מנצ'סטר יונייטד), הארי קיין (טוטנהאם), ג'יימי וארדי (לסטר)

שימו לב ל: דלה עלי (טוטנהאם). נבחר לשחקן הצעיר המצטיין באנגליה וריאל מדריד עוקבת אחריו. אם לא יהיה עייף מדי ולא ייגרר לפרובוקציות, הוא השחקן שצריך לספק לאנגליה את הברק והזוהר עם מסירות אינטליגנטיות לחלוצים. הודג'סון בונה עליו, למרות שהוא רק בן 20. סיים עונה ראשונה בפרמייר-ליג אחרי שנרכש ממילטון קיינס ב-5 מיליון ליש"ט בינואר 2016, אבל נשאר בקבוצה והעלה אותה לצ'מפיונשיפ. יש לו יכולת וירטואוזית, ראיית משחק מעולה, חוצפן ולפעמים גם מאבד את הראש.     

השמות הגדולים שנשארו בחוץ: לוק שואו (מנצ'סטר יונייטד), אלכס-אוקסלייד צ'מברליין, תיאו וולקוט ודני וולבק (ארסנל)


ההתקפה תספיק בשביל התקדמות? (gettyimages)

ההרכב האידיאלי: ג'ו הארט (מנצ'סטר סיטי); נת'נאל קליין (ליברפול), כריס סמולינג (מנצ'סטר יונייטד), גארי קייהיל (צ'לסי), דני רוז (טוטנהאם); אריק דייר (טוטנהאם), דלה עלי (טוטנהאם), ג'ק ווילשר (ארסנל), אדם ללאנה (ליברפול); וויין רוני (מנצ'סטר יונייטד), הארי קיין (טוטנהאם).

התסריט השלילי: האנגלים תמיד יוצרים ציפיות שיא מהנבחרת ומרגישים מטופשים כששוב נכשלים, כמו במונדיאל 2014 כשלא עלו מהבית המוקדם. האנגלים מתגאים שצלחו את המוקדמות עם מאה אחוזי הצלחה, אבל מול אילו נבחרות? שווייץ, אסטוניה, סלובניה, ליטא וסן מרינו. הצלחה בבית כזה אינה מדד לכלום. 

האנגלים יופיעו עם נבחרת צעירה יחסית, בלי ניסיון ויש להם דרבי סוער מול וויילס, לה יש כוכב-על שאין לאנגליה (גארת' בייל). וויין רוני עוד לא הרשים בטורניר גדול והחולשה של הנבחרת היא בהגנה. בולטת החולשה של ג'ון סטונס, שהיה רק בקיץ הקודם מטרה של כל הגדולות באירופה, כעת נראה שהוא בצלילה וכבר אין לאנגליה בלם בעל שיעור קומה. 


ג'ו הארט, יש לו לא מעט עבודה (gettyimages)

התסריט החיובי: הדור הישן ממנו ציפו להרבה פרש, חוץ מוויין רוני, ויש שחקנים צעירים נחושים להצליח. הבית הוא לא הקשה ביותר בטורניר ואפשר להעפיל ממנו הלאה. הזכיה של לסטר באליפות אנגליה הכניסה לראש של השחקנים שהכל אפשרי והמנג'ר רוי הודג'סון מנסה להכניס את המוטיב הזה לראש של השחקנים. 

בנוסף, טוטנהאם שיחקה העונה את הכדורגל היפה בפרמייר-ליג ואם שחקניה ישכחו את הסיום העלוב שלהם בליגה, אז יש להם לא מעט ברק בהתקפה. הארי קיין, דלה עלי, אריק דייר ושחקני ההגנה קייל ווקר ודני רוז, שיודעים להתקיף, מסוגלים לקדם את הנבחרת יחד עם שחקני ליברפול, שהגיעו לגמר הליגה האירופית. במשך שנים נעדר קשר הגנתי טוב מהנבחרת האנגלית ודייר בהתקדמות עצומה. 

ההימור שלנו: יעלו מהבית המוקדם, למרות קרב קשה עם וויילס. כל שלב מעבר לרבע הגמר יהיה הישג אדיר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי