אנגליה עלתה לשמינית רק מהמקום השני בבית

טעון שיפור. האנגלים עלו רק מהמקום השני
טעון שיפור. האנגלים עלו רק מהמקום השני | צילום: Gettyimages

שלושת האריות נפרדו ב-0:0 מול סלובקיה ויפגשו את השניה בבית ד'

(גודל טקסט)

במשחק הראשון היא ספגה שער שוויון בתוך תוספת הזמן, בהופעה השניה ביורו 2016 נקלעה לפיגור לפני הירידה להפסקה ובמחזור הסיום היא כבר לא הצליחה למצוא את הרשת ואיבדה את ראשות הבית – אנגליה אמנם עלתה לשמינית הגמר, אבל 0:0 מול סלובקיה במחזור הסיום העלה אותם מהמקום השני בלבד.

שלושת האריות פגשו הערב בסנט אטיין את סלובקיה בידיעה שניצחון יבטיח להם את פסגת בית ב', אך הם לא הסתדרו עם הצפיפות הסלובקית וניצחון מוחץ של וויילס על רוסיה הוריד אותם למקום השני. והסלובקים? הם ייאלצו להמתין להמשך מחזור הסיום של שלב הבתים כדי לגלות אם 4 הנקודות שלהם יספיקו בשביל להמשיך לשמינית הגמר – והם ככל הנראה יספיקו בשביל להעפיל לשלב 16 האחרונות.

האנגלים שאפו לעלות מהמקום הראשון, אבל הארי קיין, וויין רוני, דלה עלי וראחים סטרלינג לא פתחו ב-11 של רוי הודג'סון ופינו את מקומם לג'ק ווילשר, ג'ורדן הנדרסון וכובשי השערים במשחק הקודם, דניאל סטארידג' וג'יימי וארדי. גם צמד המגנים דני רוז וקייל ווקר נותרו על הספסל ובמקומם עלו נת'ניאל קליין וריאן ברטרנד. שישה חילופים בסך הכל לעומת המשחקים הקודמים.

אז אולי רוי הודג'סון ניסה לתת מנוחה לקראת שמינית הגמר, אבל איבד את המקום הראשון וזה עלול לעלות לו ביוקר -אנגליה תפגוש בשלב הבא את זו שתסיים במקום השני בבית ד', משמע ייתכן מפגש מול פורטוגל. ברשתות החברתיות נמתחה ביקורת קשה על ההחלטה של המנג'ר, שכונה שחצן. וגם האוהדים רוצים לדעת מה פשר ההחלטה.

קיין ורוני מצוברחים על הספסל (Gettyimages)

סלובקיה סיימה את שלב הבתים הראשון שלה אי פעם ביורו וככל הנראה תמשיך גם לשלב 16 האחרונות, בעיקר בזכות ה-1:2 על רוסיה במשחק הקודם בו כיכב עם בישול ושער נפלא מארק האמשיק, שהערב כמעט שלא הורגש ונראה כמי ששומר כוחות להמשך.

כעת על האמשיק וחבריו יהיה לפתוח מחשבונים ולראות אם ארבע הנקודות שהשיגו (במאזן שערים 3:3) יספיקו כדי להיות בין אחת מארבע הנבחרות שיעלו ממקום שלישי – וכאמור הם צפויים להיות בשמינית.

אווירה פנטסטית בסנט אטיין (AFP)

הרכבים

אנגליה: ג'ו הארט; נת'ניאל קליין, כריס סמולינג, גארי קייהיל, ראיין ברטרנד; אריק דייר, ג'ק ווילשר (וויין רוני 56), ג'ורדן הנדרסון, אדם ללאנה (דלה עלי 60); דניאל סטארידג' (הארי קיין 76), ג'יימי וארדי.

סלובקיה: מאתוס קוזאצ'יק; פטר פקאריק, מרטין שקרטל, יאן דוריצה, תומאש הובוצ'אן; ויקטור פצ'ובסקי (נורברט גיומבר 67), יוראי קוצקה, רוברט מאק, ולדימיר וייס (מילאן שקריניאר 78), מארק האמשיק; אונדריי דודה (דושאן שבנטו 57).

מהלך משחק

דקה 5

נת'ניאל קליין הצליח למצוא את ג'יימי וארדי חופשי ברחבה, אך חלוץ לסטר בניסיון בעיטה מהאוויר פספס את המסגרת.

דקה 13

הזדמנות נוספת של האנגלים, כאשר הפעם היה זה אדם ללאנה שניסה לכבוש ממרחק, אבל בעט חלש והכדור התגלגל החוצה.


ללאנה. עדיין מנסה לכבוש במדי הנבחרת (AFP)

דקה 17

הלחץ האנגלי נמשך. הנדרסון סידר לווארדי הזדמנות מצוינת לכבוש, החלוץ ברח לשקרטל ובאחד על אחד בעט על גופו של קוזאצ'יק. החמצה גדולה.


וארדי מתקשה להכניע את הסלובקים בינתיים (Gettyimages)

דקה 30

עוד פעם היו אלו שחקני ליברפול שכמעט סידרו יתרון אנגלי. הנדרסון מסר לקליין באגף, האחרון ברח להגנה ובמסירת רוחב נפלאה מצא את ללאנה שממרכז הרחבה בעט חזק למרכז השער וסחט הצלה.

דקה 46

המחצית השנייה יצאה לדרך. הסלובקים עדיין לא הצליחו להיכנס עם הכדור לרחבה האנגלית, וכמובן יסתפקו ב-0:0 שאמור להספיק כדי לעלות לשמינית מהמקום השלישי.


מאק. הסלובקים לא מצליחים לסכן את שלושת האריות (AFP)

דקה 53

טעות אומללה של כריס סמולינג, שניסה להשאיר כדור לג'ו הארט וכמעט אפשר למאק לדחוק מקרוב פנימה, למזלו השוער היה עירני ושם את הרגל במקום.


האמשיק וסטארידג'. לא הצליחו להיכנס למשחק (Gettyimages)

דקה 55

וייס נותר ללא כיסוי באגף שמאל ושוב הייתה זו סלובקיה שאיימה על השער, אבל הקשר בעט חלש לידיו של הארט.


הארט ירד היטב וקלט את הכדור (AFP)

דקה 61

דלה עלי כבר הכניע את השוער בנגיעה הראשונה שלו בכדור, חברו בליברפול מרטין שקרטל הצליח להרחיק מקו השער.


שלושת האריות לא מצליחים למצוא את הרשת (AFP)


גם רוני עלה מהספסל בניסיון להכריע את המפגש (AFP)

דקה 88

הנדרסון הרים להארי קיין, שהצליח להתרומם גבוה ולהגיע לכדור, אולם הנגיחה הלכה החוצה.


קיין מנסה להגיע לכדור גובה. צפוף מאוד ליד השער הסלובקי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי