ארבעת המופלאים: השחקנים הצעירים שירעידו את אירופה

|

הליגות רק נפתחו, אך כבר ניתן להצביע על אלו שלפניהם עתיד מזהיר במיוחד

(גודל טקסט)

העונה באירופה נפתחה רק לפני קצת יותר מחודש, אבל כבר עכשיו אפשר להצביע על כמה שחקנים צעירים שייקחו את הקבוצות שלהם רחוק.

ארקדיוש מיליק, נאפולי

החלוץ הפולני גרם להיסטריה בקרב אוהדי נאפולי מאז שנרכש מאייאקס ב־30 מיליון יורו. בתוך ארבעה מחזורים בליגה האיטלקית כבש ארבעה שערים, ועוד צמד בליגת האלופות מול דינמו קייב (1:2). בסך הכל רשם מיליק שישה שערים בחמישה משחקים מה שאפילו גונסאלו היגוואין, שאותו החליף הפולני, לא עשה בתחילת דרכו במועדון מדרום איטליה. בסאן פאולו כבר התחילו להדביק לו כינויים שמזכירים את אלו של דייגו מראדונה.

בגיל 16 הגיע מיליק למבחנים בטוטנהאם וברדינג האנגליות, אבל אלה לא התרשמו. ב־2012, כשהיה בן 18, חתם החלוץ הפולני בבאייר לברקוזן, אך גם הגרמנים לא השכילו להבין את גודל הפוטנציאל הטמון בו והשאילו אותו לאאוגסבורג ולאייאקס, עד שבקיץ 2014 ההולנדים הפכו את ההשאלה לרכישה עבור 2.8 מיליון יורו. מאז כבש עבור אייאקס 21 שערים ב־31 הופעות. 


מיליק עם פתיחה מסחררת. מי זה בכלל היגוואין? (gettyimages)

בקיץ האחרון מיליק הפך לסחורה חמה בעיקר בזכות הופעותיו ביורו 2016 עם נבחרת פולין ונאפולי, שנפרדה מהיגוואין, היא זו שקפצה על המציאה. הגעתו של החלוץ שברה את שיא המכירה של שחקן כלשהו מהליגה ההולנדית. מיליק עשה היסטוריה בסאן פאולו לאחר שבמשחקו השני כבש צמד בניצחון 2:4 על מילאן והפך לשחקן הראשון שעושה זאת במדי בתכולים מאז עונת 1957/58.

נשיא נאפולי אאורליו דה לורנטיס, הגדיר אותו כ"חיית רחבה", וכעת סבורים כולם שאיתו נאפולי יכולה להגיע לגבהים חדשים.

קלצ'י איהנאצ'ו, מנצ'סטר סיטי

חלוץ עם כל הנתונים שיעזרו לו לפרוץ ולהפוך לאחד השחקנים הגדולים בעולם: הוא גבוה (1.87 מטר), בעל כדרור נהדר ובעיטה חזקה, ומשחק ראש פנטסטי. הניגרי בן ה־19 של מנצ'סטר סיטי אחד הכוכבים הלוהטים כרגע בפרמייר־ליג, שרק בגלל העובדה שמשחק איתו בקבוצה סרחיו אגוארו, הוא יושב על הספסל.

החלוץ הצעיר מחזיק במספרים מדהימים. ב־14 הבעיטות שלו בפרמייר־ליג מתחילת העונה שעברה הוא כבש 10 שערים. מול מנצ'סטר יונייטד בדרבי הוא כבש שער וסיפק בישול לקווין דה־בריינה. עד לשלב הזה של העונה עומדים לזכותו צמד ושלושה בישולים נוספים ב־161 דקות בלבד, ועוד שער אחד בליגת האלופות מול מינשנגלדבאך (0:4). 


איהנאצ'ו חוגג בדרבי. רק אגוארו גורם לו להיות על הספסל (gettyimages)

בהשוואה להשקעה מול תפוקה, כרגע הוא הבינגו הגדול ביותר של סיטי העונה. הסיטיזנס שילמו 350 אלף ליש"ט לפני כשנתיים על החלוץ שהצטיין בגביע העולם עד גיל 17, פפ גווארדיולה, ביקש ממנו לא להצטרף לנבחרת ניגריה לאולימפיאדה בריו, ולמרות שמנע ממנו הגשמת חלום, הוא פיצה אותו ובגדול.

בעונה החולפת טענו אוהדי סיטי שהמאמן הקודם מנואל פלגריני, לא הבין מה יש לו ביד, ולמרות הפסד 0:3 לליברפול ותיקו מול נוריץ' (0:0), עדיין העדיף עליו את ווילפרד בוני. למרות זאת, הצליח איהנאצ'ו בעונה שעברה לכבוש 14 שערים ב־35 משחקים בכל המסגרות. החלוץ בן ה־19 הוא הניגרי שמרוויח יותר מכל בן ארצו באירופה – 85 אלף ליש"ט לשבוע.

ג'ושוע קימיך, באיירן מינכן

כל כך הרבה כישרונות נחתו בשנים האחרונות במינכן, כשעל חלקם נשפך לא מעט כסף, ולכן הפריצה של קימיך העונה נראית כמו המרענן הרשמי בבוואריה. ב־2015  רכש אותו פפ גווארדיולה מלייפציג, מה שלא גרר יותר מדי הד אז. שטוטגרט קידמה אותו בגיל נוער, אבל מעולם לא הספיק שיחק בקבוצה הראשונה. בעונת 2013/14 הושאל ללייפציג, שם שיחק שנתיים ובעונת עד שנרכש על ידי באיירן בשבעה מיליון יורו.

בעקבות פציעות בבאיירן מינכן ובנבחרת, נאלץ קימיך לשחק כבלם בעונה שעברה, למרות גובהו הנמוך (1.76 בלבד). מהרגע שקרלו אנצ'לוטי הגיע לאליאנץ ארנה בקיץ, הוא פרץ קדימה, כשביום רביעי האחרון כבש צמד בתוך שבע דקות מול רוסטוב בליגת האלופות (0:5).


קימיך. אנצ'לוטי יודע איך להוציא ממנו את המקסימום (gettyimages)

במחזור השני בליגה הוא נכנס בתור מחליף בניצחון 0:2 על שאלקה וכבש את שער הבכורה שלו. "לא מפריע לי לעלות מהספסל אם אני כובש ומרגיש שחקן חשוב בקבוצה", טען. "בשנה שעברה בקושי שיחקתי בהתחלה, ואז הייתי צריך לשחק כבלם. היום אני משחק יותר בתפקיד שלי". נגד רוסטוב אנצ'לוטי החליט לפתוח איתו בהרכב והוא גמל לו בצמד שערים והצלחה של 91 אחוז במסירות. מי צריך יותר? "הוא היה מצוין והיה אחד השחקנים החשובים על המגרש", החמיא לו המאמן בסיום. אפילו תומאס מולר זרק הלצה כשאמר: "הוא כבש עכשיו בשלוש מסגרות יותר שערים ממני".

מרקו אסנסיו, ריאל מדריד

רק מעטים מכירים אותו, אבל שלשום בשל פציעתו של גארת' בייל שיחק אסנסיו בן ה־20 במדי ריאל בניצחון 0:2 על אספניול. הוא החל את דרכו במאיורקה, והצליח להגיע לעיר הגדולה בעזרתו האדיבה של דודו אוואט, ששימש כמנהל המקצועי של המועדון לפני כשנתיים. בחלון ההעברות של דצמבר 2014 עזר שוער העבר הישראלי למכור ב־3.9 מיליון יורו את אסנסיו לבלאנקוס, שם חתם לשש עונות. במדריד היו משוכנעים שמדובר בהשקעה עתידית, אבל כמו שהם נוהגים לעשות עם רוב הצעירים, השאירו אותו במאיורקה ,ובעונה שעברה הושאל לאספניול.

העסקה התאפשרה אחרי שנשיא הבלאנקוס פלורנטינו פרס, פנה לאוהד הקבוצה המפורסם, הטניסאי רפאל נדאל, בבקשה לעזרה. רפא טלפן לדודו, מיגל אנחל נדאל, שתפר את העסקה עם אוואט. אגב, גם ברצלונה רצתה אותו בעבר, אבל הרימה ידיים.


אסנסיו. הכוכב הבא בברנבאו? (gettyimages)

הקיץ הזה היה מפתיע מאוד לאסנסיו שצורף למסע המשחקים של ריאל מדריד רק כדי למלא את השורות, אבל אז זינדין זידאן גילה שהוא שחקן כשרוני במיוחד, עם טיפול מצוין בכדור, והחליט להשאירו בסגל. כשהיה ילד חלם לשחק בבוגרים של מאיורקה, אבל הצליח להשיג אפילו יותר מזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי