אשתו של וארדי הותקפה על ידי חוליגנים רוסים

שלושת האריות עדיין ללא ניצחון במשחקי פתיחה ביורו
שלושת האריות עדיין ללא ניצחון במשחקי פתיחה ביורו | צילום: GettyImages

החלוץ כלל לא שותף, רעייתו נפגעה מגז. אלן שירר: "אין מצב שהייתי מרים קרנות"

(גודל טקסט)

שתי דקות בתוך תוספת הזמן, נבחרת אנגליה איבדה שתי נקודות יקרות כאשר סיימה בתיקו 1:1 דרמטי עם רוסיה. וגם ביורו 2016, לא הצליחה לרשום ניצחון ראשון במשחק הפתיחה של אליפות אירופה (0 מ-9). אך לצד האירועים על הדשא במארסיי, בלטה האלימות הקשה שקדמה למשחק, ואף נמשכה בסיומו בתוך האיצטדיון.

 

מוקדם יותר, שני מחנות האוהדים התעמתו בצורה קשה ברחבי העיר בדרום צרפת. תמונות מחרידות של אנשים משוטטי דם, אירועים אלימים והתערבות משטרתית שטפו את הרשת, וקיים חשש לחייהם של שני אוהדים. והמאבקים האלה נמשכו, אם כי ברמה קצת נמוכה יותר, גם באצטדיון.

 

Shocking scenes inside the Stade Vélodrome as #RUS fans stormed #ENG fans inside the stadium! pic.twitter.com/cgj4GraR7t

— Footy Funnys UK (@FootyFunnysUK) June 11, 2016

 

באים גם בשביל לראות כדורגל? (GettyImages)

 

עוד אלימות (GettyImages)

 

 

בנוסף, יום רע מאוד היה אתמול למשפחת וארדי. תגלית העונה בפרמיירליג, החלוץ שהביא ללסטר אליפות, לא קיבל אפילו דקת משחק אחת מרוי הודג'סון למרות שהתחמם דקות ארוכות ואילו אישתו רבקה ניצלה מידיהם של חולגנים רוסים לפני המשחק כאשר הם ניסו לתקוף אותה. משטרת מארסיי נאלצה להשתמש בגז כדי להוציא אותה מידיהם כשגם היא נפגעה מהגז.

ג'יימי וארדי. לא יום שהמשפחה תזכור (AFP)

שחקני אנגליה שהתראיינו בסיום התייחסו רק למשחק ולא לאלימות הקשה, וניסו לצד אובדן הנקודות להביט על חצי הכוס המלאה.

 

הקפטן וויין רוני אמר: "שיחקנו טוב והגיע לנו יותר מתיקו. הייתה אכזבה גדולה בחדר ההלבשה, אבל היו לנו הרבה דברים חיוביים. צריכים לנוע קדימה, כי יש עוד משחקים".  

 

"אנחנו מאוכזבים כי שיחקנו טוב במשך כל המשחק", הודה אריק דייר. "קשה לעכל את השוויון", הוסיף קשר טוטנהאם שכבש את השער היחיד של אנגליה מבעיטה חופשית נפלאה.

 

"זו הייתה הופעה סבירה, לא טובה", הוסיף ג'ו הארט, "בטורניר כזה, הופעה טובה משמעותה ניצחון. אבל לא קשה למצוא סיבות לאופטימיות, ואנחנו נבנה על זה". שוער מנצ'סטר סיטי גם ציין לחיוב את הרוח של היריבה, "צריך לתת קרדיט לרוסיה שלא נכנעה, ושלחה הרבה שחקנים לרחבה. כאשר ברזוצקי עלה לנגיחה חשבתי שיש לו קפיצים ברגליים".

 

גם כשהוא מאוכזב, נשאר ג'נטלמן. הארט (GettyImages)

 

אנגליה הייתה עדיפה על הדשא, כאשר רוי הודג'סון מעניק את חולצת ההרכב לכמה שחקנים צעירים – דייר ביניהם – ולא פחות מחמישה משחקני טוטנהאם. וכובש השער האנגלי בטוח שהגיל לא שיחק תפקיד, גם לא בסיום. ""לא חושב שספגנו בשל חוסר ניסיון, פשוט לא הגבנו נכון באותו רגע. אבל לא הפסדנו. חשבתי שעשינו הכל נכון, אבל נצטרך לשים את המשחק הזה מאחורינו. נצטרך להרים את עצמנו שוב, יש סיבות לאופטימיות".

 

בתקשורת האנגלית דווקא פרגנו למנג'ר רוי הודג'סון על הרכב צעיר והתקפי, אך גם ביקרו בחריפות את ההחלטה שהארי קיין יגביה את הקרנות. חלון העבר אלן שירר אף צייץ: "חייב לומר שאם הבוס היה אומר לי להגביה קרנות, הייתי אומר לו תמצא מישהו אחר ותן לי לעשות את העבודה שלי". הודג'סון כבר התייחס לכך בשבוע שעבר ואמר כי אין לו מרים קרנות.

 

I have to say that if a manager asked me to take corners, my answer would be 'ask someone else to take them!' #harrykane#ENG

— Alan Shearer (@alanshearer) June 11, 2016

קיין. גם הוא היה מעדיף לחכות ברחבה לכדורים (AFP)

 

ומה היה למנג'ר לומר בסיום המשחק? "זה כמו לבלוע גלולה מרה", הבהיר רוי הודג'סון. "רוסיה כבשה שער יפה, אבל אני מרגיש שעשינו הכל כדי לנצח. לספוג כזה שער בשניות הסיום זו מכה. היה מגיע לנו לכבוש שער שני נוכח היכולת שלנו בפרקים ארוכים של המשחק, אבל העובדה שלא הצלחנו גרמה לכך שהרוסים שלחו הרבה שחקנים להתקפה בסיום. אני לא חושב שלעובדה שהיתה לנו נבחרת צעירה חסרת ניסיון היה חלק באשמה של השיוויון". 

 

מן העבר השני, מאמן רוסיה, לאוניד סלוצקי, היה מרוצה הרבה יותר: "קשה לי לומר אם זה יהיה טרנד כעת לקחת נקודות בסיום. הוכחנו שאנחנו מתפקדים תחת לחץ. אנגליה שיחקה התקפי, אבל רוב המשחק יכולנו לתמודד עם זה. אני יכול רק להודות לבחורים. היינו מוכנים למערך הטקטי של אנגליה".

 

נשיא ההתאחדות הרוסית, ויטאלי מוטקו, סרב לגנות בסיום את האוהדים ואמר: "אולי נקבל עונש מאופ"א על מה שקרה, אבל אני מאמין שזה יהיה רק קנס. העיקר שיש לנו נבחרת לוחמנית שהראתה שהיא מסוגלת להגיב". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי