בארסה וסיטי יצטערו על השינויים בשער?

כיסאות מוזיקליים. הארט
כיסאות מוזיקליים. הארט | צילום: gettyimages

פפ מעדיף שוער עם משחק רגל טוב (בראבו), אך עלול להיפגע מהעסקה

(גודל טקסט)

משחק הגומלין בסופרקאפ הספרדי אולי לא צפוי להיות מותח במיוחד, כי ברצלונה ניצחה 0:2 בסביליה במשחק הראשון, ורק סנסציה יוצאת דופן תמנע ממנה את התואר הראשון של העונה. ובכל זאת, יש לאוהדי האלופה סיבה מצוינת לראות את ההתמודדות בקאמפ נואו, שכן זה צפוי להיות משחקו האחרון של קלאודיו בראבו בקבוצה. מעברו של השוער הצ'ילאני למנצ'סטר סיטי כבר כמעט סגור, וההחלטה מסקרנת מאוד מבחינת כל המעורבים, וכן ההשלכות על העתיד.

המניעים למהלך מגיעים מצד שני המועדונים, והיוזם הראשי של הסאגה הוא פפ גווארדיולה. מאז חתם על החוזה במנצ'סטר בתחילת השנה, העביר המאמן הקטלוני מסר ברור למועדון כי הוא מעוניין בשוער חדש במקומו של ג'ו הארט. השם החם בפנקס היה מנואל נוייר, אבל באיירן מינכן פסלה על הסף את מכירת כוכב נבחרת גרמניה, והחיפושים התמקדו בכיוונים אחרים. 

הופעותיו הבעייתיות של הארט ביורו 2016, כולל ספיגת שני שערים באשמתו הישירה – של גארת' בייל מול וויילס ושל קולביין סיגטורסון בשמינית הגמר מול איסלנד – לא תרמו במיוחד לתדמיתו, אך לא הם שברו את גב הגמל. מבחינתו של גווארדיולה, משחק הרגל של השוער הוא קריטי, והוא למד להעריך זאת אפילו יותר בזכות נוייר, שמצטיין בתחום זה הרחק מעל כולם. אצל הארט, משחק הרגל מהווה נקודת חולשה בולטת, אבל זה לא היה מהותי במשך הקדנציה הארוכה שלו במועדון. בעידן החדש, התפיסה השתנתה לחלוטין, ובסופו של דבר מצא את עצמו האנגלי על הספסל עוד לפני שסיטי רכשה את היורש המיועד. ווילי קבאז'רו הארגנטיני שיחק הן מול סנדרלנד במחזור הראשון בפרמייר-ליג, והן מול סטיאווה בוקרשט במוקדמות ליגת האלופות. "אני מניח שהארט לא מרוצה", הצהיר בקור רוח פפ על האיש שהוא מנסה לדחוק החוצה.

בינתיים, בברצלונה הבשילה ההחלטה לקדם את מארק אנדרה טר שטגן לעמדת השוער הראשון על חשבון בראבו. גם בחירה זו קשה ושנויה במחלוקת, וצריך להכיר את הנסיבות כדי להבין את המניעים. טר שטגן סיכם את מעברו לברצלונה כיורש המיועד של ויקטור ואלדס עוד לפני תום עונת 2013/14. השוער הצעיר עזב את בורוסיה מנשנגלדבאך, בה היה אליל, והגיע לקאמפ נואו על תקן בחירה אישית של המנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה, שוער עבר אגדי בעצמו. הייתה לו הבטחה ברורה למדי כי ישמש השוער הראשון של הקטלונים, אולם אז מונה לואיס אנריקה למאמן במקום טאטה מרטינו, והציג דרישות אחרות. בראבו המצוין נרכש מריאל סוסיאדד, והקרב על האפודה הראשונה נפתח. פציעה של הגרמני בעיתוי אומלל איפשרה לצ'ילאני לתפוס את המקום בין הקורות, והמאמן קבע – בראבו יהיה השוער הקבוע בליגה, בעוד טר שטגן ישחק רק בליגת האלופות ובגביע הספרדי.


גווארדיולה, אוהב שוערים בעלי משחק רגל איכותי (gettyimages)

מיותר לציין כי טר שטגן לא התלהב מהסיטואציה אליה נקלע, אך לא היה לו מה לעשות. בראבו הפגין יכולת אדירה ויציבה, כמעט ולא שגה, ושמר על מקומו במשך שנתיים, במהלכן זכתה בארסה בשתי אליפויות. מנגד, דווקא הגרמני ביצע מספר טעויות במשחקיו – זכור במיוחד, למשל, השער מחצי מגרש שספג מרגליו של אלסנדרו פלורנצי במשחק ברומא בשלב הבתים של ליגת האלופות. אם לואיס אנריקה היה מתבסס על יכולת בלבד, בראבו היה אמור להמשיך עוד זמן רב, מה גם שהוא קיבע את מעמדו כאחד השוערים הטובים בתבל עם שתי זכיות של צ'ילה בקופה אמריקה ב-2015 וב-2016. 

אלא שהמציאות מורכבת יותר. טר שטגן בן ה-24 מאס במצב, ולא רצה להישאר על תקן שוער משנה. לו בראבו בן ה-33 היה ממשיך לקבל קרדיט, הייתה נדרשת בארסה למצוא פתרון עבור השוער בו היא רואה שוער עתיד, וזו הייתה בעיה אמיתית. לכן, בראיה ארוכת טווח, יש היגיון מסוים להעדיף את הגרמני, וההצעה של סיטי לבראבו הגיעה בול בזמן. הצ'ילאני יהיה מרוצה מהאתגר החדש, וטר שטגן יקבל את מבוקשו. במקביל, תקבל ברצלונה כ-16 מיליון יורו עבור השוער הוותיק, וזו הכנסה לא רעה. חלק מהסכום אפשר להשקיע בשוער משנה חדש, ודייגו אלבס שלא רצוי בוולנסיה סומן כאלטרנטיבה המועדפת. המפסיד היחיד בכל הסיפור הוא הארט.


העתיד כבר כאן. טר שטגן (gettyimages)

לאן ילך שוער אנגליה? אברטון הייתה שמחה לקלוט אותו, אך לא יהיה לה פשוט לעמוד בדרישות הכספיות של סיטי. על פי הדיווחים בספרד, דווקא סביליה מובילה כעת במירוץ, וזה מוזר, כי היא מטפחת בשנתיים האחרונות את סרחיו ריקו הצעיר, שהפך לשוער השלישי בנבחרת ספרד. מה יעלה בגורלו אם הארט ינחת באנדלוסיה? ייתכן שגם ריקו ייאלץ לעזוב, ומשחק הכסאות המוזיקליים של השוערים ימשיך.

כל זה עדיין לא סגור רשמית, אבל הכיוון די ברור. מבחינה מקצועית, קשה לבוא בטענות למעורבים. לגווארדיולה מותר לבחור שוער שמתאים להשקפת עולמו. ללואיס אנריקה מותר להעדיף שיקולים ארוכי טווח. ובכל זאת, לא הכל חלק. הארט הוא סמל, גיבור האוהדים, ואחד השחקנים האנגלים הבודדים בסגל סיטי. הוא שמר על המורשת והמסורת. להעזבתו עלולה להיות השפעה מורלית משמעותית מאוד, ויחסיו עם פפ עם היציעים לא יהיו אידיאליים. במקביל, העדפת שוער פחות יציב בברצלונה עלולה להיות לרועץ בטווח הקצר, אם וכאשר טר שטגן לא ישחזר את יכולתו של בראבו. שני המועדונים בהחלט יכולים להצטער על הנעשה במהלך העונה.

בינתיים, בראבו וריקו ישחקו הערב זה מול זה, בעוד הארט מביא על שניהם מהצד.


מה יעלה בגורלו? הארט (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי