בופון: קורטואה שוער העתיד של הכדורגל העולמי

קונטה ובופון. התחרות על חולצות ההרכב גדולה מאוד
קונטה ובופון. התחרות על חולצות ההרכב גדולה מאוד |

בלגיה רוצה לפתוח ברגל ימין מול איטליה. וילמוטס: "אסור לטעות"

(גודל טקסט)

המשחק המעניין ביותר עד כה בשלב הבתים של יורו 2016 ייצא לדרכו הערב (22:00) כשבלגיה ואיטליה יפגשו בליון. איטליה אמנם לא פייבוריטית מובהקת לזכיה ביורו, אבל לאור המסורת הרבה אי אפשר להספיד אותה. האזורי זכו ביורו לאחרונה בשנת 1968, ומאז הגיעו פעמיים לגמר אבל הפסידו בשתיהן. אנטוניו קונטה יסתמך על עבודה קשה ומשחק קבוצתי.

לפני המשחק השדים האדומים קיבלו בשורה קשה, כאשר אחד האוהדים שלה מת בדרכו לאצטדיון לאחר שקיבל התקף לב. הוא היה בן 71 במותו.

"היה לי קשה לבחור את ה-11, כי התחרות על חולצות ההרכב גדולה מאוד", גילה קונטה. "אני מקווה שכולם יתנו יד להצלחה שלנו. האוהדים יהיו איתנו מהרגע הראשון ואנחנו לא רוצים לאכזב אותם". קשר האיטלקים לורנצו אינסיניה, אמר: "מזלזלים בנו, אבל אנחנו יכולים לנצח. מתאים לנו לבוא קטנים ולגדול בטורניר. לא הגענו לטיול". 

ג'יאנלואיג'י בופון הבטיח: "נהיה מאוד תחרותיים. מקווה שהצעירים בנבחרת ייקחו את הצ'אנס שיש להם לעתיד". בופון החמיא גם לשוער היריבה טיבו קורטואה: "הוא העתיד של הכדורגל העולמי. אני לא יכול להשוות עצמי אליו, כי בגיל 24 הוא כבר יותר כוכב". 

קונטה מתכוון לפתוח במערך הגנתי שיקשה על הבלגים. הגנת יובנטוס הכוללת את אנדראה ברצאלי, לאונרדו בונוצ'י וג'יורג'יו קיילני, תתוגבר במתאו דרמיאן שישחק באגף. אדר צפוי לפתוח בחוד מה שקצת מפתיע מבחינת האיטלקים. 


קונטה יסתמך על ההגנה של יובנטוס. בופון ובונוצ'י (gettyimages)

בבלגיה יש לחץ גדול לאור העובדה שהם מועמדים לניצחון מול הנבחרת החלשה יחסית של איטליה. "יש רק שלושה משחקים ואין מקום לטעויות", אמר מארק וילמוטס. המאמן גם החמיא לאוהדים: "יהיו 18 אלף מהם הערב ביציעים וזה כבוד גדול עבורנו. הם תמיד מוחאים כפיים להימנון של היריבה ונוכח האלימות שהיתה עד כה בטורניר זה הופך אותנו לנבחרת מכובדת". 

הבלגים חוששים שתומאס ורמאלן מברצלונה שאמור לשחק היום לא כשיר במאה אחוז, אבל וילמוטס טען: "אין שום סיבה שהוא לא יוכל לסיים 90 דקות". 

גם אדן הזאר התייחס למשחק הקרוב: "כל המדינה מצפה מאיתנו להצלחה, אנחנו רגילים לעמוד בלחצים. אני רוצה להביא את הנבחרת להישגים כקפטן. כל משחק קשה, למדנו היטב את האיטלקים ואנחנו יודעים עד כמה הם חזקים הגנתית".


יוביל את הבלגים לניצחון? (gettyimages)

הרכבים 

בלגיה: טיבו קורטואה; לורן סימאן, טובי אלדרוויירלד, תומאס ורמאלן, יאן ורטונגן; מרואן פלאיני, ראג'ה נאינגולאן, אקסל ויטסל; קווין דה בריינה, רומלו לוקאקו, אדן הזאר

איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון; מתאו דרמיאן, אנדראה ברצאלי, לאונרדו בונוצ'י, ג'יורג'יו קייליני, אנטוניו קנדרבה; מרקו פארולו, דניאלה דה רוסי, אמנואלה ג'יאקריני ; אדר, גרציאנו פלה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי