ביהמ"ש צפוי לזכות את ליאו מסי, המדינה תתנגד

מסי ביציאה מבית המשפט. אין הוכחות
מסי ביציאה מבית המשפט. אין הוכחות | צילום: Gettyimages

הפרעוש הואשם בעבירות מס יחד עם אביו חורחה מסי, שעלול להישלח ל-18 חודשי מאסר

(גודל טקסט)

בשורות טובות למי שחשש שליונל מסי ייאלץ לבלות את החודשים הקרובים בכלא בגלל העלמת מס. תובע מטעם שלטונות המס, ביקש מהשופט לזכות את הכדורגלן, מכיוון שאין לבית המשפט אפשרות להוכיח שמסי אכן ידע על העבירות שביצע אביו חורחה. כמו כן, לא ניתן להוכיח שהדברים נעשו בכוונה תחילה מצידו של הכדורגלן.

 

"לא הייתה שום הונאה מצידו של ליונל מסי, הוא לא ידע שום דבר על ניהול תשלומי המיסים או הזכויות שלו", אמר התובע ראקל אמדו. עם זאת, טרם הסתיים משפטו של חורחה מסי, שצפוי להישלח לכלא לתקופה של 18 חודשים.

 

ואולם פרקליט המדינה במשפטו של מסי מסרב לתת לו לצאת מהפרשה ללא עונש. מאריו מאזה הצהיר שהוא לא מקבל את עמדת התביעה כאילו ליאו מסי לא ידע על העלמת מס והראש שלו נתון רק בכדורגל ואמר במשפט הנמשך של מסי, כי "כל ילד בן 10 יודע כאשר מעלימים מס". 

 

התביעה טענה שרק אביו של מסי חורחה צריך לקבל את העונש, אבל פרקליט המדינה, מאריו מאזה, אמר: "מסי ואביו אנשים פשוטים ואולי לא מתוחכמים בניסיונות העלמת מיסים, אבל עם כל הכבוד מסי הוא כמו חבר באירגון פשע שלא יודע על שום דבר שנעשה בצורה לא חוקית, אבל נהנה מכל היתרונות. לטענה שהוא עסוק רק בכדורגל יש אפס אמינות".  

 

כזכור, מסי חשוד כי בשלושה מקרים שונים בין השנים 2007 ל-2009 העלים מס בסך כולל של 4.1 מיליון יורו. השחקן ואביו, שמנהל את עסקיו, כבר שילמו כופר. ברשויות המס הספרדיות דרשו להעמיד את השנים לדין, חשיפת המסמכים בפנמה עוררה הדים כאשר התביעה דרשה את עונש המקסימום על העבירות לכאורה.

 

מסי בביהמ"ש. "מעולם לא שאלתי את אבי על הנושאים הכספיים" (gettyimages)

 

"לא ידעתי דבר, אני מרוכז רק בלשחק כדורגל", הצהיר ליאו מסי בבית המשפט. "מעולם לא שאלתי את אבי על הנושאים האלה. האמת היא שכמו שאבא שלי הסביר קודם לכן, סמכתי עליו ועל עורכי הדין ולא היה לי שום מושג בנושאים האלה".

 

כעת יתפנה מסי לחזור למחנה האימונים של נבחרת ארגנטינה בארצות הברית, שם יתחיל טורניר קופה אמריקה 2016 בלילה שבין שישי לשבת עם מפגש בין המארחת ארה"ב לבין קולומביה. המשחק הראשון של הפרעוש וחבריו יהיה התמודדות מול צ'ילה בשחזור גמר קופה 2015.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי