Sport1 Banner

בייל מול רונאלדו בחצי: 1:3 לוויילס על בלגיה

בייל ועוד עשרה? יותר נכון 10 ובייל
בייל ועוד עשרה? יותר נכון 10 ובייל |

וויליאמס, רובסון-קאנו ו-ווקס השלימו מהפך. ראמזי ייעדר מול פורטוגל

(גודל טקסט)

וויילס בין ארבע הגדולות של אירופה. הישג היסטורי לנבחרת הקטנה שאין לה מדינה, אחרי 1:3 ענק ומוצדק על בלגיה המוכשרת ועתירת הכוכבים. ועוד משהו: כל מי שאמר שהדרקונים הם בייל ועוד עשרה יכול לאכול רשמית את הכובע. כוכב ריאל מדריד אמנם היה מצוין ונתן את כולו, כמו כל חבריו, נגד השדים האדומים אבל לא חתום על אף שער.

 

 

רשמו לעצמכם את השמות: אשלי וויליאמס, האל רובסון-קאנו, סם ווקס. הראשון, הקפטן ובלמה של סוונזי, נגח את שער השיוויון ושיתק לחלוטין את רומולו לוקאקו. השני, חלוץ רדינג, נתן שער מהסרטים שמחק בשנייה אחת את תדמיתו האפורה, והשלישי, חלוץ ברנלי עלה כמחליף טס למתפרצת ונגח בצורה מושלמת את השער שקבע את תוצאת המשחק.

 

318 מיליון ליש"ט שווה הסגל הבלגי, מול 37 מיליון של הוולשים ללא בייל. אבל החבורה הביכול אפורה התגברה על בליץ בלגי בפתיחה, השתקמה משער אדיר של נאינגולן והשתלטה על כר הדשא. בנקודה אחת היה לדרקונים יתרון על השדים האדומים עוד לפני המשחק. כריס קולמן הוא מאמן, מארק וילמוטס לא. השחקנים של קולמן שיחקו כמו קבוצה, נתנו גוף, נתנו לב, שיבשו לחלוטין את השטף של אדן הזאר (פושר) וקווין דה בריינה (חלש) וניצלו עד תום את חסרונם של תומס ורמלאן ויאן ורטונגן (ג'ייסון דנאייר בלם נוראי).

 

וילמוטס? הוא הגיב בכניסתו של מרואן פליאני הגמלוני במקום יאניק קראסקו המהיר, הותיר את אקסל ויטסל ורמולו לוקאקו המיותרים על כר הדשא. הכניס באיחור את מיצ'י בטשואי והתעלם לחלוטין (כמו בכל הטורניר) מדיבוק אוריגי. וכך בלגיה הולכת הביתה. כך דור שחקנים בלתי חוזר שוב יוצא בלי כלום (כמו במונדיאל). אולי ברוסיה, עם מאמן אמיתי על הקווים, זה ייראה אחרת.

 

ובחצי הגמר מחכה לבייל חברו הטוב מריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו. ארון ראמזי ספג צהוב שני בטורניר ולא ישחק מול הפורטוגלים, אבל וויילס כבר הוכיחה מול בלגיה שהיא קודם כל קבוצה ויש לה פתרונות לכל דבר.

 

הרכבים 

וויילס: וויין הנסי; ג'יימס צ'סטר, אשלי וויליאמס, בן דייויס; כריס גאנטר;  ג'ו אלן, ארון ראמזי (ג'יימס קולינס 90), ג'ו לדלי (אנדי קינג 78), ניל טיילור; גארת' בייל, האל רובסון-קאנו (סם ווקס, 82).

בלגיה: טיבו קרוטואה; ג'ורדן לוקאקו (דרייס מרטנס 75), תומאס מונייר, אריק דנאייר, טובי אנדרווירלד; אקסל ויטסל, ראג'ה נאינגולן, אדן הזאר, יאניק קראסקו (מרואן פלאיני 46), קווין דה בריינה; רומולו לוקאקו (מיצ'י בטשואי 83).

מהלך המשחק

דקה 5

הבלגים פתחו בבליץ את המשחק ואז בהתקפה אחת חילצו הוולשים שלושה שערים בטוחים. תחילה הנסי הדף בעיטה של קראסקו, מונייה ירה את הריבאונד למסגרת והכדור הורחק מהקו ולבסוף הזאר ירה ודייויס הרחיק בראש לקרן.


 הזאר לא מאמין. גם אנחנו (Getty)

דקה 13

0:1 לבלגיה – השדים האדומים המשיכו בבליץ, השתלט על כדור שניתז מהגנת וויילס והעביר רוחב לנאינגולן. קשר רומא ירה פצצה מ-20 מ' לחיבורים, הנסי הגיע אך לא הושיע.


הנסי לא יכול לפצצה של נאינגולן (Getty)

דקה 24

הבלגים נרדמו ונסוגו לאחור, ראמזי מצא בכדור רוחב את טיילור שבעט למסגרת וקורטואה הגיב אינסטנקטיבית ועצר שער בטוח.


נאינגולן וראמזי. אחד כבש, השני בישל (Getty)

דקה 30

1:1 – ראמזי הרים קרן מימין ואשלי וויליאמס נגח עים כל הלב פנימה והעניש את הבלגים על ההליכה לאחור.


וויליאמס כבש, האקסטזה פרצה ממנו ומחבריו (Getty)

דקה 45

הוולשים המשיכו להיות מסוכנים יותר ורובסון-קאנו נגח מקרוב למסגרת, אבל קורטואה בזינוק מצוין מנע מהפך מוצדק לאור ההתרחשויות במחצית הראשונה.


רובסון-קאנו. כמעט כבש (Getty)

דקה 48

הזאר קיבל כדור אדיר מדה בריינה, חדר לרחבה אבל פספס את המסגרת בכמה סנטימטרים.


בייל. שני גולים לוויילס ולא ממנו (Getty)

דקה 55

1:2 לוויילס – בייל מצא בכדור עומק נפלאר את ראמזי שהמשיך לרובסון-קאנו. חלוץ רדינג עצר את הכדור עם הגב לשער, הסתובב במהירות, עשה הטעייה מושלמת לשלושה מגנים ומול קורטואה בעט לרשת.

דקה 69

הבלגים התעוררו סופסוף עם התקפה חדה שהחלה בכדור עומק של הזאר לדה בריינה שחתך למרכז וצ'סטר הרחיק את הסכנה.


וילמוטס. ניהול משחק גרוע (Getty)

דקה 73

מונייה הגביה לרחבה ופלאיני נגח סמוך למשקוף.


בייל. יש לו נבחרת (Getty)

דקה 78

טיילור הכשיל את לוקאקו על סף הרחבה, השופט סימן להמשיך וטעה בגדול.

דקה 85

1:3 – הבלגים יצאו להשוות והוולשים היכו בצד השני כשהם מנצלים את חסרונם של ורטוגן את ורמלאן. מתפרצת מצאה את ווקס נוגח לרשת של קורטואה וסוגר את המשחק.

עוד באותו נושא: יאן ורטונגן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי