ביקורת בגאנה: "גרנט חש כמו אלוהים, אין לו כבוד"

גרנט חסר הבושה התחננן לקבל את אימון גאנה
גרנט חסר הבושה התחננן לקבל את אימון גאנה | צילום: Gettyimages

באפריקה תקפו את הישראלי: "הבולשיט הוא שחוסר כבוד הפך לאומנות עבורו"

(גודל טקסט)

הביקורת החריפה בגאנה נגד אברהם גרנט ממשיכה בשיאה, ואף נראה כאילו היא עלתה מדרגה. הכוכבים השחורים קרובים מאוד להעפיל לאליפות אפריקה ב-2017, אולם במדינה קיים כעס גדול על המאמן הישראלי, שיש תחושה שהוא מזלזל באינטליגנציה של חובבי הכדורגל המקומיים.

 

לפני מספר ימים סיימה גאנה ב-0:0 מפתיע אצל מוזמביק החלשה. אמנם כאמור הסיכויים שהיא לא תגיע לאליפות אפריקה נמוכים, אולם גרנט עצמו תקף במסיבת עיתונאים את התקשורת המקומית, ואמר בין היתר: "אם בגאנה יפסיקו להתעסק בבולשיט ויתחילו להתעסק בכדורגל נוכל להגיע לרמה מאוד גבוהה"

 

אחד מעיתונאי הספורט הבכירים בגאנה, מייקל אוטי אדג'י, שמשמש גם כעורך בכיר בעיתון "גאנה פולס ספורטס", החליט לא להבליג על המתקפה של המאמן הישראלי, וכתב טור דעה תחת הכותרת "הבולשיט האמיתי הוא שחוסר כבוד הפך לאומנות עבור גרנט והסוכן שלו". בטור תקף אדג'י בצורה חסרת תקדים את גרנט, כשגם סוכנו של הישראלי, סייף רובי, ספג חלק מהאש.

 

The real bull***t is that disrespect has become dirty art for Grant and agent https://t.co/FmjzfEG9MY#tv3sportsghpic.twitter.com/N6Gf3Owd8j

— Michael Oti Adjei (@OtiAdjei) March 30, 2016

 

"לעולם לא נדע למה בדיוק התכוון המאמן הישראלי בהתחשב בצורה שבה הוא מתגונן משאלות קשות בימים האחרונים", כתב אדג'י. "ברור לחלוטין למה הוא זועף. כשהוא מתודלק בזעם הקולקטיבי שלנו, גררנו אותו למסעות לדאוו, טמה, אובואסי ולמקומת אחרים בשביל לראות משחקי הליגה, בזמן שהוא יכול להירגע איפשהו באירופה ולטעון שהוא פשוט עוקב אחרי שחקנים".

 

"גרנט הוא המאמן שנחשב לטוב ביותר שאימן את גאנה, ואמרנו את זה בשמחה כאשר הוא קיבל את הג'וב", המשיך אדג'י. "עם זאת, שני המקומות הקודמים בהם הוא אימן לפני גאנה היו בסרביה ובתאילנד. עבור האדם שמרגיש כמו הגרסה הגנאית של השילוב בין אלכס פרגוסון וז'וזה מוריניו, זה בוודאי היה ספקטקולרי. אבל, האמת הכואבת שגרנט וגם הסוכן שלו לא רוצים לשמוע היא שגרנט היה זקוק לגאנה כמו שגאנה הייתה זקוקה לו. אם הייתה בהם טיפת כנות, הם היו מודים בשמחה שהם ביקשו את המשרה הזו, פעלו מאחורי הקלעים בשביל להשיג אותה ולמעשה עשו הכל בשביל לקבל אותה. נכון, גאנה נכתשה במונדיאל 2014, אבל כשגרנט אומר שוב ושוב כמה הוא הציל את הכדורגל הגנאי, הוא חוטא לאמת רק בשביל לגרום לעצמו להיראות טוב יותר".

 

גרנט הציל את הכדורגל הגנאי? חטא לאמת (gettyimages)

 

בולשיט זה להיעדר יותר מחודשיים למרות שכר של 40,000 דולר

בהמשך הפנה אדג'י אש כלפי אמרת ה"בולשיט" של גרנט: "ומה הבולשיט עליהם גרנט והסוכן שלו מדברים עליו? בולשיט זה כאשר אתה מרוויח יותר מ-40,000 דולר וחושב שזה בסדר להיעדר מהמשרה שלך יותר מחודשיים. בולשיט זה כאשר אתה חוזר לעבודה שלך רק אחרי שני מכתבים מהמעסיקים שלך. בולשיט זה כשאתה טוען שאתה עוקב אחרי שחקנים באירופה, אבל אתה אומר את זה רק עם תמונה וביקור רק כי התחלנו לשאול שאלות".

 

"בולשיט זה שיממה לאחר שהליגה מתחילה במדינה שלך, אתה יושב במרחק של מיילים בתחנת טלוויזיה ומדבר על ליגה אחרת. בולשיט זה כאשר אתה כביכול עוקב אחרי כל כך הרבה שחקנים, אתה עדיין מזמן את אותם שחקנים שכולנו יכולים למנות בעיניים עצומות. ובולשיט זה שהעובדה שהמאמן הלאומי שלנו צופה במשחק ליגה הופכת לידיעה בחדשות כי הוא חצי אלוהים".

 

נשיא גאנה וקאנצלרית גרמניה. גרנט מרוויח יותר ממנו, אך בקושי נמצא במדינה (gettyimages)

 

"אבל זה לא רק בולשיט", זועם אדג'י. "מדובר בחוסר כבוד לתבונה הקולקטיבית שלנו כמדינה. אפילו גרוע יותר שאחרי שהוא סיפק את אמרת הבולשיט הזו, אחרים סבורים שהיא כוונה נגד עיתונאים. לא. הוא דיבר למדינה שלמה שלא העזה לשאול מדוע מאמן שמרוויח יותר מהנשיא לא מתנהג כמקצוען בהתאם לדרישות השכר שלו".

 

ניגריה ודרום אפריקה נכשלו? גרנט פשוט בור וחסר יידע

לטענת אדג'י, סוכנו של גרט תקף את התקשורת הגנאית, אותה הוא מחשיב ל"חסרת מושג", ודיבר על כך שכישלונן של ניגריה ודרום אפריקה להעפיל לאליפות אפריקה מוכיחה כי המשימה אינה פשוטה. "בשמחה לאיד של גרנט ושל הסוכן שלו יש את כל המרכיבים הנדרשים לשני אנשים בורים וחסרי יידע על היסטוריית הכדורגל של המדינה, שהם התחננו ממנה לקבל משרות, ושהם כה שמחים לקחת ממנה כסף".

 

"כל מי שחושב שהכישלון של ניגריה ודרום אפריקה לעלות לאליפות אפריקה מדגישה את ההישג בהעפלה של גאנה, פשוט יש לו צורך סיפוק עצמי", עוקץ העורך. "אולי גרנט לא יודע את העובדות הבסיסיות הללו: גאנה החמיצה את אליפות אפריקה רק פעם אחת מאז 1992. מאז 2008, בכל טורניר גאנה הגיעה לפחות לחצי הגמר. בתקופה הזו גאנה הגיעה גם הגיעה פעמיים לגמר, כולל הגמר האחרון שהעניק לגרנט את הרושם הלא נכון שהוא הדבר הכי טוב שקרה למדינה הזאת. נברחת דרום אפריקה בקושי אומנה, אז אי אפשר להשתמש בכישלון שלהם כ'הישג' בהעפלה. מאז שאנחנו זכינו באליפות אפריקה, ניגריה זכתה בטורניר פעמיים, פעם אחרונה ב-2013".

 

הכישלון של דרום אפריקה הופך את ההעפלה לאליפות אפריקה להישג? בגאנה ממש לא חושבים ככה (AFP)

 

"נשיא התאחדות הכדורגל של גאנה קווסי ניאנטאקי, עשה המון על מנת למצב את המדינה ככוח עולה בכדורגל האפריקאי, באמצעות כך שסיפק את הבסיס בהופעות במונדיאל ובאליפות אפריקה, גם המאמנים וחלק גדול מהשחקנים עשו הרבה", כתב העורך.

 

"אבל כולם יודעים שהמדינה הזו משתוקקת. המדינה רוצה לזכות שוב באליפות אפריקה, לא להפסיד בצורה מפוארת בדו קרב פנדלים. השחקנים והמאמנים יודעים את זה. נראה שגרנט הוא האחרון שמבין את זה. הוא יכול להתלונן כמה שהוא רוצה. אנחנו נזכיר לו שהמדינה שאומנה על ידי צ'ארלס גיאמפי והגיעה למצב של הכרה כלל עולמית בזכות ראטומיר דויקוביץ' ומילובאן ראייבאץ', הוא עדיין לא עשה כלום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי