בירה ונשירה: קורונה יילך בדרך של פלקאו וחאמס?

טקאטיטו קורונה
טקאטיטו קורונה | צילום: AFP

"המקסיקני הטוב באירופה" הוא הדבר הגדול הבא לצאת מפורטו. נעים מאוד להכיר

(גודל טקסט)

מחזור הפתיחה בקופה אמריקה 2016 הבליט את הכישרון הנוטף מנבחרת מקסיקו. קצב מסחרר במחצית הראשונה מול אורוגוואיי כמעט נמחק במחצית שניה אלא שהתעוררות לקראת סיום הוכיחה: "הטריקולור" כאן כדי ללכת עד הסוף.

 

לא בכדי מקסיקו מלאת כישרון. הליגה המקומית נחשבת לעשירה ביבשת אמריקה וסכומי עתק מושקעים ברכש מדרום אמריקה כשלצידו צומחים לא מעט כישרונות מקומיים במדינה הענקית הזו. אחד מהם הוא חסוס קורונה, מי שמכונה "המקסיקני הטוב באירופה".

 

 

הבאנקר היחיד של הררה
"טקאטיטו" גדל במונטריי, אחד ממועדוני הפאר המדינה. הוא זכה לכינוי על שם יצרנית בירה ובדומה לשם משפחתו שכאמור גם מיוחס ליצרנית בירה מקומית במקסיקו.

 

בגיל 17 עלה לבוגרים של המועדון מצפון מזרח מקסיקו. במהרה כישרונו בלט. הליהטוטים על הקו כשחקן כנף הבליטו אותו בגביע העולם למועדונים ובגיל 20 הוא קיבל החלטה לצאת לאירופה.

 

טוונטה ההולנדית היא זו שהימרה עליו והשקיעה 3.5 מיליון יורו בכישרון הצעיר. ההתחלה לא היתה כפי שציפו, קורונה נשלח לקבוצת המילואים ונראה מתוסכל. את דקות המשחק שלו עשה בעיקר במדי נבחרות מקסיקו בהן זכה לאמון מעיקר בנבחרת הצעירה.

 


קורונה במדי טוונטה, התחיל חלש והמריא (Gettyimages)

 

ב-2015 גם בטוונטה הבינו מה יש להם בידיים. קורונה קיבל קרדיט והפך לאחד הכוכבים במועדון ההולנדי עם עונה שכללה 11 שערים. הנסיקה המשיכה גם בנבחרת כשמיגל הררה בחר לתת לו את המושכות בטורניר גביע הזהב אשתקד בו זכו "אל טרי" ובמקביל היה ליחיד שזומן מאותו סגל גם לטורניר הקופה אמריקה אשתקד.

 

בדרך של פלקאו וחאמס?
הנסיקה המשיכה בקיץ החולף כשפורטו הימרה עליו ושילמה 10.5 מיליון יורו לטוונטה כדי לבנות מושבה מקסיקנית לצד כישרון נוסף בדמות הקטור הררה והמגן מיגל לאיון.

 

לקורונה הודבק תג מחיר של 50 מיליון יורו עם הגעתו ובפורטו כנראה ידעו מדוע. אמנם החבורה של ז'ולן לופטגי ואחר כך של נונו לא היוותה גורם במאבק האליפות בין ספורטינג לבנפיקה, אך הניצוצות של קורונה בלטו על הדשא בדרגאו במהלך עונת הבכורה שלו במועדון בה הספיק לבקר גם בסמי עופר מול מכבי תל אביב.

 


קורונה במדי פורטו, ירוויחו גם עליו? (AFP)

 

הוא דריבליסט ושחקן שעבורו אוהבים לשלם כרטיס, גם הבעיטה שלו אדירה. התרגילים על הקו הפכו לסמלו המסחרי וגם מול אורוגוואיי ניתן היה לראות כמה כישרון יש בו כשהיתך לא מעט באלברו פריירה, אקס פורטו וכובש השער העצמי ב-1:3 של מקסיקו במשחק הפתיחה.

 

כעת כשמקסיקו הוכיחה כמה היא מוכשרת ולצידם של חבייר צ'יצ'אריטו הרננדס, הקטור הררה והרווינג לוסאנו המוכשר, גם קורונה הוא מניה בטוחה אצל חואן קרלוס אוסוריו.

 

כשהם מגובים באלפי אוהדים ביציעים, כשברזיל מגמגמת, מקסיקו הכישרונית יכולה לפנטז רחוק בטורניר הזה.

 


פלקאו, קורונה ילך בדרכו לצמרת? (Gettyimages)

 

ב-5:00 (ישיר בספורט1) מול ג'מייקה, תנסה החבורה של אוסוריו להמשיך לדהור קדימה וכשמדברים על לדהור כמובן שהרבה טמון ברגליו של קורונה.

 

"טקאטיטו" הימר בגיל 20 על יציאה לאירופה וכעת בגיל 23 נדמה שפורטו היא רק תחנה בדרך. עם שמונה שערי ליגה ולא מעט מהלכים שהשאירו פה פעור ברור שזוהי רק ההתחלה.

 

פורטו ידעה להצמיד לו תג מחיר גבוה כפי שכבר עשתה עם רדאמל פלקאו וחאמס רודריגס, וטורניר טוב בקופה עשוי לגרום לו לנטוש את הדרגאו כבר בתום עונה ולליגה בכירה יותר. גם אם לו, אתם עוד תשמעו על השם קורונה ולא, לא רק בגלל הבירה.

 


"טקאטיטו" מתעלל בווטסינו במשחק הפתיחה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי