בית הנבחרים: סיכום שלב הבתים באליפות אירופה

הנבחרים של שלב הבתים
הנבחרים של שלב הבתים |

רגע לפני השמינית, זה הזמן לבחור את מאמן הסיבוב, הנבחרת המצטיינת ועוד

(גודל טקסט)

שלב הבתים של יורו 2016 הגיע לסיומו ואיתו לא מעט מסקנות ביניים. היו שחקנים שעמדו בציפיות, היו כאלה שפישלו בגדול והיו גם שאלות נוספות שעלו לקראת המשך הדרך. אז בלי הקדמות מיותרות, הנה הדמויות המרכזיות של הסיבוב שהסתיים: 

מאמן השלב: כריס קולמן (וויילס) 

יש כאלה שמקבלים מוצר מוגמר, יש כאלה שרק צריכים להנמיך את גובה להבות האגו. כריס קולמן פשוט יצר שלם גדול בהרבה מסך חלקיו וראוי לכל המחמאות גם אם נבחרתו תעוף כבר בשמינית הגמר. הוא לקח גארת' בייל אחד ועוד שני חצאי-כוכבים והפך קבוצת צ'מפיונשיפ לכוח יבשתי שחייבים להתחשב בו. הלו, מי חלם עד לפני שנה שוויילס בכלל תגיע לטורניר גדול? 


קולמן ובייל, שלם שגדול מסך חלקיו (gettyimages)

הנבחרת המאכזבת: רוסיה 

מארחת מונדיאל 2018 עברה רק פעם אחת את שלב הבתים בטורניר גדול מאז פירוק ברית המועצות. זה קרה ב-2008 והתפוגג שם. אם זה מה שאפשר להפיק ממעצמה עם מסורת כדורגל שכוללת 143.5 מיליון תושבים, כנראה שפוטין צריך תכנית חירום ועכשיו למניעת פאדיחות בעוד שנתיים. 


הגיע הזמן שיכריזו על מצב חירום (gettyimages)

נבחרת השלב: קרואטיה 

שבע נקודות, עליה מהמקום הראשון בבית שכוללת את ספרד, טורקיה וצ'כיה והשגת כרטיס לצד הנוח יותר בשלבי הנוק-אאוט. אם זו לא הצלחה מסחררת, אז מה כן? התלכיד של אנטה צ'אצ'יץ' הוכיח שוב שקרואטיה היא מעצמת ספורט עם אוכלוסיה הקטנה בחצי מזו של ישראל. מישהו מוכן להמר בשלב הזה שהם יעצרו לפני הגמר? 


קרואטיה? מעצמת ספורט (gettyimages)

תגלית השלב: לאסלו קליינהייזלר (הונגריה) 

פעם להונגריה היתה נציגה שנשאה בגאון את הכינוי "נבחרת הפלא". עשרות שנים עברו מאז, מרבית הכוכבים הגדולים הלכו לעולמם והדור הנוכחי מתחיל להרים ראש מחדש. והתגלית הבולטת ביותר היא לאסלו קליינהייזלר, קשרה בן ה-22 של ורדר ברמן. ג'ינג'י מהיר, חזק, חוצפן, יוזם בלי הפסקה ועם טכניקה נפלאה. וזה בחור שמכונה "סקולס" והחל את הקריירה המקצוענית שלו במועדון על שם פרנץ פושקאש. ייחוס רציני. 


לאסלו קליינהייזלר, ג'ינג'י לוהט (gettyimages)

אכזבת השלב: ארדה טוראן (טורקיה) 

אחרי הייבוש על ספסל ברצלונה, הגיע גם יורו 2016 והוכיח שארדה טוראן הוא לא הקשר המופלא שהיה תחת דייגו סימאונה. מסורבל, מתוסכל ובעיקר חסר את הברק המוכר. טורקיה ציפתה ממנו ליותר. גם בארסה. האמת? גם אנחנו. כריסטיאנו רונאלדו בינתיים הציל את פורטוגל ואת עצמו מהתואר המפוקפק.


ארדה טוראן, לא לזה הוא ציפה מעצמו (gettyimages)

שחקן השלב: גארת' בייל (וויילס) 

הכוכב הגדול ביותר של יורו 2016 בלי ספק. אחד השחקנים השלמים ביותר על פני הכדור הוכיח גם אופי, מנהיגות ובעיקר אחריות. משחק ראש נהדר, יכולת מופלאה בבעיטות חופשיות, כוח, מהירות ויכולת לתפקד בכל עמדה על המגרש לצד תרומה הגנתית אדירה. כבר עכשיו מועמד לגיטימי לכדור הזהב. כבר עכשיו מעלה את השאלה המתבקשת: אולי סביבו צריכה להיבנות ריאל מדריד להמשך הדרך?


גארת' בייל, מעל כולם (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי