בלי רונאלדו: 0:3 חלק לפורטוגל על נורבגיה

| צילום: AFP

הכנה ליורו: 0:1 לאיטליה על סקוטלנד, 3:4 בחוץ לאוקראינה על רומניה והובאן

(גודל טקסט)

הליגות הבכירות באירופה כבר יצאו מזמן לפגרה, גם גמר ליגת האלופות מאחורינו, אבל בקיץ הזה אין צורך להתגעגע לכדורגל. כשבועיים לפני פתיחת היורו בצרפת, הנבחרות עורכות הכנה והערב (ראשון) פתחו איטליה ופורטוגל את המסע ברגל ימין. עוד לפני כן, אוקראינה ניצחה ברומניה בתום משחק רב שערים.

איטליה – סקוטלנד 0:1

אנטוניו קונטה הציב הרכב די חזק בניסוי הכלים הראשון שלו, עם גרציאנו פלה ואדר בהתקפה וחלק אחורי שכולל ארבעה שחקנים מהאלופה יובנטוס. בדקה ה-57, אחרי דקות ארוכות ללא איום ממשי על השער של הבריטים, פלה הרעיד את הרשת וסידר לאזורי מצב רוח טוב לקראת המשך ההכנות לאליפות אירופה.

איטליה, אחת הנבחרות הבכירות ביבשת, אבל כזו שסובלת מדור פחות איכותי משנים עברו, תפגוש בשלב הבתים של היורו את בלגיה, שבדיה ואירלנד.

פורטוגל – נורבגיה 0:3

בלי כריסטיאנו רונאלדו שהיה עסוק בחגיגות הזכיה של ריאל מדריד בליגת האלופות, הסלסאו לא התקשתה לחגוג בעצמה בדרגאו. ריקרדו קווארסמה, אלוף טורקיה הטרי עם בשיקטאש, פרץ את הסכר בדקה ה-13 עם בעיטה אדירה לחיבורים. רפאל גריירו הכפיל בבעיטה חופשית נהדרת בדקה ה-65. חמש דקות מאוחר יותר, אדר קבע את תוצאת הסיום. 

רומניה – אוקראינה 4:3

הרומנים היו אלה שעלו ראשונים על לוח התוצאות משער של גבריאל טורז'ה בדקה ה-23, אבל החבורה של מיכאילו פומנקו חזרה לקראת סיום המחצית הראשונה בזכות שער שיוויון של רומן זוזוליה (43).

במחצית השניה האוקראינים הגיעו במוטיבציית יתר. אולכסנדר זינצ'נקו (48), ייבגני קונופליאנקה (55) ואנדריי ירמולנקו (60) השלימו מהפך ולפני שנראה שהמשחק יסתיים בתבוסה, הרומנים צימקו עם שערים של דניס אליבק (75) וניקולאה סטנצ'יו (84). קשר הפועל באר שבע אובידיו הובאן, נכנס בדקה ה-60 והיה פושר.


ירמולנקו, כיכב מול רומניה (AFP)

טורקיה – מונטנגרו 0:1

גם הטורקים עשו ניסוי כלים ושלטו ברובו של המשחק אבל הגנת מונטנגרו, שתיעדר מהיורו, חסמה את השער. כאשר היה נראה שהמשחק ייגמר בתוצאה מאופסת, הגיע בדקה ה-95 קשרה של פנרבחצ'ה מהמט טופאל, נגח את שער הניצחון ונתן לחבורתו של פתיח טרים סיבה להיות אופטימית לקראת היורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי