במבחן: מסי מנהיג שקט או שחקן שאין לו אופי?

מסי
מסי | צילום: AFP

מראדונה מזלזל, ורון תומך ומאמן הנבחרת לשעבר סומך על הביצועים במגרש. הלילה: ארגנטינה-ונצואלה ברבע (01:50 בספורט1)

(גודל טקסט)

ליונל מסי עובר טורניר מוזר בקופה אמריקה. אחרי שהחל עם פציעה הוא החל להשתלב לאט בהרכב. כבש שערים, בישל, הרשים והספיק להרגיז את קשר בוליביה ג'סמני קמפוס, שטען שהפרעוש קילל אותו. הלילה ארגנטינה תשחק ברבע גמר הקופה אמריקה נגד ונצואלה (01:50, שידור ישיר בספורט1), הרבה בצל הביקורת על הכוכב. 

מה שהשפיע על מסי בטורניר היה דווקא אמירה שהגיעה מעבר לים ביורו בצרפת, ששמה את הכוכב באור הזרקורים בצורה לא הכי חיובית. עכשיו, למרות שהקופה אמריקה בארצות הברית, יש ויכוח הנוגע למסי שלא קשור כלל לאליפות. 

במפגש נדיר בפאריס בין דייגו מראדונה לפלה, שניים שהיו פעם יריבים הרבה יותר גרועים ממה שמוכר לנו כיום, אמר הארגנטיני לברזילאי שמסי בחור טוב, אבל אין לו אישיות של מנהיג. דייגו לא ידע שהמיקרופון היה פתוח (או שכן ידע) וניצל את ההזדמנות כדי להביע את דבריו כאילו היו במקרה. 


מסי, הרבה על הגב שלו (AFP)

אחרי שמראדונה הפיל את הפצצה, טסו הרבה ריקושטים בארגנטינה לגבי ההתבטאויות שלו. הוא ניסה להוריד את גובה הלהבות כשאמר בראיון לעיתון ברזילאי: "אמרתי לפלה את מה שאמרתי בגלל שהוא סיפר לי שלריבלינו, ז'רסון, טוסטאו וקרלוס אלברטו, ששיחקו איתו במונדיאל 1970, הייתה אישיות מיוחדת. אמרתי לו שלנו אין הרבה שחקנים כאלה ושלמסי חסרה אישיות כזאת של מנהיג". 

כאן מראדונה שינה כיוון: "מסי הוא ילד פרא שאני מכיר אותו מאז היה ילד ומכיר את אבא שלו. יש לו מספיק אישיות. לא פלא שאף אחד לא יכול לעשות לו משהו רע. נבחרת ארגנטינה יכולה לנצח, לסיים בתיקו או להפסיד בלי ליונל מסי, אבל איתו הם נבחרת אחרת לגמרי. כשהוא בנבחרת, הוא משנה את הכל. כשאמרתי שאין לו אישיות התכוונתי לכל הנבחרת".

זו לא הפעם הראשונה שהטילו ספק ביכולת של מסי להנהיג את נבחרת ארגנטינה. התהיות לגבי יכולתו קיימות מהרגע הראשון שהחל להנהיג את הנבחרת, וכך גם ההשוואות לדייגו מראדונה. עד שהפרעוש לא יזכה במונדיאל משלו, או אפילו בקופה אמריקה, לא יניחו לו. והעקיצה של מראדונה הייתה בוודאי כואבת מאוד. 


מסי ומסצ'ראנו, פערי מנהיגות (AFP)

חואן "המכשפה הקטנה" ורון אמר על דברי מראדונה: "מסי לא צריך לנסות להיות מראדונה. הוא צריך להמשיך לעשות דברים בדרך שלו. מסי אולי לא עם אישיות כמו מראדונה, שהייתה לו השפעה. הוא שקט יותר, אבל בלי להרים את הקול שלו הוא שולט בנבחרת. הוא לא חייב אישיות חזקה, הוא עושה זאת בדרך שלו".

מראדונה יצר אחדות בקרב כמה שחקני עבר, שמיהרו לתמוך במסי ולתת לו גב. חואן פאבלו סורין, קפטן הנבחרת ב-2006, אמר: "למסי יש מספיק אישיות כדי להנהיג את הנבחרת. למסי יש מנהיגות באופן טבעי בגלל שהוא שחקן מדהים ושחקנים אחרים נשמעים לו ורוצים לשחק לצדו. הוא לא ממש חייב להיות קשוח או לצעוק על אחרים".

גם ססאר לואיס מנוטי, המאמן שהצעיד את ארגנטינה לזכיה במונדיאל 1978, תמך במסי נגד מראדונה. במאמר שפירסם בעיתון "לה נאסיון" כתב: "אני מבין את הנסיבות שמראדונה מדבר עליהן בקשר למנהיגות. הוא רוצה מנהיג שרואים ושומעים אותו. יש גם הבדלי תרבויות משכונת העוני בה מראדונה גדל, שם הפיזיות הייתה קובעת, לעומת הסביבה בה גדל מסי. אל תשכחו שמגיל 13 הוא היה בחממה שקוראים לה ברצלונה בעוד שמראדונה התרוצץ ברחובות שכונת העוני בבואנוס איירס. גם אם אני מבין אותו, אז לדעתי למסי יש אישיות ויש מנהיגות. אני לא יודע איך הוא בחדר ההלבשה, אבל אתה רואה במשחקו עד כמה יש לו ניסיון. הוא יודע מה לעשות במצבים שונים וזה סוג של מנהיגות". 


מסי, לא משפיל מבט (AFP)

אם לא הספיקה ההתבטאות יוצאת הדופן של דייגו מראדונה על ליאו מסי, צצה גם זו של כריסטיאנו רונאלדו שהכריז בלי למצמץ בראיון למגזין איטלקי: "אני השחקן הכי טוב בעולם ב-20 השנים האחרונות".

ב"מונדו דפורטיבו" נכתב שמסי מנהיג בשקט את ברצלונה, והדבר גם מתבטא בנבחרת. הרי דיברו על כך שזלאטן איברהימוביץ' ודויד וייה עזבו את ברצלונה בגללו והוא אחראי במידה רבה להחתמת "טאטה" מרטינו בבארסה. כך או אחרת, מסי יודע שרק אם ארגנטינה תתחיל לקחת תארים בהנהגתו לא תהיה לאיש אפשרות לערער על הישגיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי