בנזמה: אני וגם בן ערפה לא ביורו בגלל גזענות

אולי השיקול לאי הכללתו של בנזמה היא עליית מפלגת הימין בצרפת?
אולי השיקול לאי הכללתו של בנזמה היא עליית מפלגת הימין בצרפת? | צילום: AFP

חלוץ ריאל: "ולבואנה לא אמר אמת. הניפוי שלי - מהרגעים המאכזבים בחיי"

(גודל טקסט)

כרים בנזמה עצבני. מספר ימים לאחר שסיים רשמית את העונה עם זכייה מתוקה בליגת האלופות עם ריאל מדריד, החלוץ הצרפתי סוף סוף התפנה לדבר על הפרשייה שהסעירה את צרפת והותירה אותו מחוץ ליורו 2016, הטורניר שהיה אמור להיות אירוע השיא בקריירה שלו.

 

בראיון שערך עם העיתון הספרדי "מארקה", חלוץ ריאל מדריד הזועם ירה לכל הכיוונים. הוא האשים כי השמטתו מסגל הנבחרת נבעה מגזענות על רקע מוצאו הערבי. בנוסף לכך גם מתיאו ולבואנה, שפרשת הסחיטה שלו הותירה את בנזמה בבית, לא נשאר נקי מבחינת החלוץ.

 

 

"אריק קנטונה צדק", קבע בנזמה בראיון, והתייחס לכך שכוכב העבר של הנבחרת ושל מנצ'סטר יונייטד טען שבנזמה וגם כוכב ניס חאתם בן ערפה נותרו מחוץ לסגל בשל מוצאם הערבי. "אני לא בנבחרת בגלל ההשפעה של המפלגה הקיצונית הימנית. דידייה דשאן בטוח יודע שבצרפת המפלגה הקיצונית הגיעה לסיבוב השני בשתי מערכות הבחירות האחרונות. לכן, אני לא יודע האם מדובר רק בהחלטה של דידייה, שבאופן אישי הסתדרתי איתו, עם הנשיא ועם כולם".

 

#LaPortada Benzema: "Deschamps se ha plegado a la presión de una parte racista de Francia" pic.twitter.com/N1fpKwFWT9

— MARCA (@marca) May 31, 2016

גם ולבואנה לא נשאר נקי אצל בנזמה, שסבור שקשר ליון לא היה כנה לגבי הצד שלו בפרשת הסחיטה. "בכל הסיפור הזה, רק הוא יודע מה באמת קרה. האיש שיודע את האמת הוא ולבונה. הוא לא סיפר את האמת כי כל המעורבות שלי הגיעה במטרה לעזור ולפתור את הבעיה, ושום דבר מעבר לזה".

 

כזכור, ההתאחדות הכדורגל הצרפתית החליטה לפני כחודש וחצי שבנזמה לא יהיה חלק מסגל הנבחרת ליורו, ובכך ניפץ את חלומו הגדול של החלוץ. "היכולת של השחקנים לעבוד כיחידה אחת למען סגל מאוחד נלקחה בחשבון בהחלטה", נכתב בהחלטה.

 

עם ולבואנה: לא אמר את האמת (gettyimages)

 

באופן צפוי למדי, בנזמה התאכזב מאוד מההחלטה, ופתח את לבו על כך: "עדיין, קשה לי מאוד לקבל את זה. מדובר באחת האכזבות הגדולות שהיו לי בחיים, ללא ספק. אבל אני צריך להרים את עצמי מהר ככל האפשר ואני רוצה להגיע כמה שיותר רחוק בקריירה שלי. באופן כללי, בחיים אסור להיות נקמני, ובזמנים קשים חייבים ללמוד מהטעויות. אני רגוע עכשיו ומרוכז".

 

"מבחינה ספורטיבית ברור שהיה לי מקום בסגל", הדגיש החלוץ, שהזכיר גם את זכייתו בליגת האלופות ובסגנות אליפות ספרד. "אני לא מבין למה אני בחוץ. מבחינה משפטית – אני לא נשפטתי, לא נמצאתי אשם בבית המשפט. צריך לחכות ולראות מה יהיה עם המשפט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי