ברוב גדול: אלכסנדר ספרין הוא נשיא אופ"א

ספרין. הבטיח שקיפות גדולה יותר
ספרין. הבטיח שקיפות גדולה יותר | צילום: Gettyimages

הסלובקי הצהיר שיפעל לשקיפות רבה יותר בארגון: "אני מקווה שתתגאו בי"

(גודל טקסט)

אלכסנדר ספרין הסלובני הוא נשיא אופ"א החדש, כך נקבע בתום הצבעה בכנס של הארגון באתונה. הוא גבר על היריב היחיד שהתמודד מולו, מיכאל ואן פראח ההולנדי, לאחר שקיבל 42 מ-55 הקולות של נציגי המדינות החברות בארגון.

 

ספרין כיהן כנשיא התאחדות הכדורגל של סלובניה משנת 2011, אותה שנה בה התחיל את תפקידו כחבר בוועדה המשפטית של אופ"א. "אני בטוח שהמשפחה שלי מאוד גאה בי", אמר לאחר ההכרזה. "אני יודע שגם גרמתי גאווה למדינה היפה והקטנה שלי ומקווה שבהמשך גם אתם תהיו גאים בי".

 

 

בקמפיין שניהל הצהיר כי יפעל לשקיפות גדולה יותר בארגון, להצבעות גלויות בבחירת המארחות של גמר ליגת האלופות והליגה האירופית והצהיר כי יפעל ילחם נמרצות בבעיית המשחקים המכורים ביבשת. הוא גם הבטיח שיחשוף את ההסכם שנחתם עם ארבעת הליגות הבכירות, שמבטיח להם ארבע מקומות מובטחים בליגת האלופות.

 

פלטיני. הצהיר שיילחם על חפותו (gettyimages)

 

בהתאחדות לכדורגל קיבלו בשמחה את ההכרזה על המינוי. "בחרתי להצביע לספרין ואני כמובן מאחל לו הצלחה במשימות המאתגרות שנכונו לו באופן אישי ולאופ"א כגוף מוביל בכדורגל העולמי", אמר יו"ר ההתאחדות עופר עיני.

 

"לשמחתי, שני המועמדים הם ידידים טובים של הכדורגל הישראלי ומעל לכל ראויים לתפקיד החשוב. נפגשתי לאחרונה עם שני המועמדים וכל אחד מהם שיתף אותי בחזון שלו לגבי אופ"א במידה שייבחר והדגיש כי ישראל היא חברה חשובה עבור התאחדות הכדורגל האירופית".

 

בתוך כך, הנשיא היוצא מישל פלטיני הצהיר כי ימשיך לפעול במטרה "לטהר את שמו" במטרה לחזור לפעילות בין לאומית. כזכור, הצרפתי בן ה-61 הושעה מכל פעילויות הקשורות לכדורגל לאחר שהתגלה כי קיבל תשלומים לא חוקיים ממוסדות פיפ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי