גיל שאפשר להתחיל: דפו יהיה האקס פקטור האנגלי?

הודג'סון לא צריך להירתע מהגיל שלו? דפו
הודג'סון לא צריך להירתע מהגיל שלו? דפו | צילום: gettyimages

חלוץ סנדרלנד כבש 18 העונה, הציל את קבוצתו ויכול להוסיף לסגל של הודג'סון

(גודל טקסט)

ביום שני יפרסם רוי הודג'סון את רשימת 23 שחקני אנגליה שישחקו ביורו 2016. אם תמצאו ברשימה את החלוץ ג'רמיין דפו מסנדרלנד, אל תפלו מהכסא. אמנם הכללתו בסגל לא ודאית, אבל אחרי פציעתו של דני וולבק מארסנל נראה שדפו מועמד סביר לפחות לתפקיד חלוץ מחליף בסגל. אם יוזמן, זו תהיה חזרה די מרגשת עבורו. כמה ימים לפני יורו 2012 אביו מת מסרטן ולמרות שדפו חזר לשחק בטורניר, הוא העיד שהיה לו קשה מאוד עם מותו של אביו.

 

18 שערים בקבצת תחתית – סוג של נס. דפו (gettyimages)

 

מנג'ר סנדרלנד סאם אלרדייס פנה לרוי הודג'סון והמליץ לו לקח את דפו ליורו: "אם הוא זקוק לחלוץ, דפו הוא האיש. הוא פשוט חלוץ למשחקים הגדולים והוא יציב מאוד ברמות הגבוהות. לכבוש 18 שערים עבור קבוצה בתחתית זה סוג של נס". דפו לא שיחק בנבחרת מאז ההפסד לצ'ילה בנובמבר 2013, אך המנג'ר טוען: "הוא צעיר בן 33, הודג'סון לא צריך להירתע מהגיל שלו".

 

 

גם הארי רדנאפ, המנג'ר לשעבר של דפו בטוטנהאם, המליץ להודג'סון לקחת אותו. בטור ל"איבנינג סטנדרד ניוז" הלונדוני טען: "דפו יהיה המחליף המושלם לחלוצים של אנגליה. הייתה לו עונה גדולה והוא ישפיע בצורה חיובית על כל הנבחרת שלנו. אנגליה היום מורכבת פחות משחקנים ותיקים ויותר מצעירים, שלא חוו טורניר בסדר גודל שכזה. גם אם ג'יימי וארדי בן 29, הוא עוד לא שיחק בכזה טורניר. גם הארי קיין, דלה עלי, אריק דייר, ג'ורדן הנדרסון והרבה שחקנים אחרים חסרי ניסיון. פעם היו לנו את סטיבן ג'רארד, ג'ון טרי, פראנק למפארד וקודם לכן את דייויד בקהאם. בדור הנוכחי רק וויין רוני הוא המנוסה ביותר בנבחרת ודפו, שהיה כבר במעמדים האלה, יכול לספק הרבה עזרה".

 

בגיל 33 דפו הרוויח ביושר את הספקולציות לגבי הכללתו בסגל, זאת אחרי שהיה הגורם המשמעותי יחד עם המנג'ר אלרדייס לבריחת "החתולים השחורים" מהירידה העונה. הוא כבש באיצטדיון האור ושאר האיצטדיונים באנגליה 15 שערים, חלקם במבצעים מצוינים. על פי אתר סטטיסטיקות מוביל, הדיוק שלו בהבקעות עמד על 66 אחוז.

 

דפו עצמו אמר על האפשרות שיגיע ליורו הקרוב: "עשיתי הכל נכון בכדי להיכלל בנבחרת אנגליה. אם אכלל בסגל, זה יהיה חלום עבורי בגלל שזו תהיה פעם שלישית בטורניר ולשחק עבור אנגליה זה דבר שתמיד רציתי".

 

וארדי וקיין צריכים לדאוג למעמדם? (gettyimages)

 

הקאמבק של דפו די לא אופייני לפרמייר-ליג. בליגה האיטלקית יודעים לשמור על שחקנים מבוגרים שנשארים לשחק בסרייה A אפילו עד גילאי 40 ומעלה. שמות לא חסרים: פאולו מאלדיני פרש בגיל 40 וכך גם חבייר סאנטי. פרנצ'סקו טוטי יעשה את זה בקיץ הבא, ג'יג'י בופון מיועד לפרוש בגיל 40 ב-2018. לוקה טוני עשה זאת בגיל 38 לפני כמה ימים. וכל זה בא להסביר שבאנגליה, מאוד בדומה לישראל, שחקנים בגיל 31 מרגישים כבר "זקנים" ומחפשים עתידם בליגות אחרות.

 

זה קרה לג'רמיין דפו, אחד מהשחקנים הבולטים בפרמייר-ליג. לפני שנתיים הוא נטש את טוטנהאם אחרי 276 משחקים ו-91 שערים לטורונטו מה-MLS. החלוץ שגדל בצ'רלטון ועבר לווסטהאם נרשם ככובש מספר 1 של טוטנהאם באירופה עם 23 שערים וכן מדורג 11 בטבלת כובשי השערים בפרמייר-ליג בכל הזמנים עם 141 שערים, אבל הרגיש בינואר 2014 שאין לו סיכוי להצליח לתפוס מקום קבוע בהרכב.

 

בטורונטו הוא כבש אמנם 11 שערים, אבל השעמום אכל אותו. ה-MLS לא הצליחה להקסים אותו (למרות ששמות גדולים אחרים נהנו שם) וכשקיבל הצעה מסנדרלנד להגיע בינואר 2015 לא חשב פעמיים. בחצי העונה שעברה הבקיע ארבעה שערים, אבל העונה פשוט הרשים עם 18 שערים בכל המסגרות (15 בליגה). גוסטבו פוייט, שהתמנה לאחרונה למאמן בטיס, היה האיש שהביא את דפו ל"איצטדיון האור" לאחר ששילם עליו 6 מיליון ליש"ט לקבוצה הקנדית, ושלח את ג'וזי אלטידור המאכזב בכיוון ההפוך. זו הייתה אחת המתנות של המנג'ר, שלא הצליח להחזיק בתפקיד ופוטר.

 

השעמום הרג את דפו בטורונטו (gettyimages)

 

בניצחון על אברטון ביום רביעי (0:3), שהשאיר את הקבוצה סופית בליגה, דפו לא כבש, אבל היה מעורב בכל שלושת השערים – עדות לתרומה הרבה שלו. האינטליגנציה שלו, הריצה לעבר מגני היריב והניסיון שלו הועילו לסנדרלנד ויוכלו אולי להועיל גם לאנגליה אם ייבחר לסגל. הפרשנים אומרים שדפו המציא את עצמו מחדש ונראה היום מבין את הכדורגל יותר מבעבר.

 

יו"ר ושחקן העבר של סנדרלנד, נייל קווין, טען: "עד כמה שאני זוכר שחקנים שלנו, דפו הוא אולי אחד השחקנים שהכי השפיעו על המועדון בשלושים השנים האחרונות".

 

דפו מייחס את הקאבק שלו גם לטיבריוס דראו, מאמן הכושר לשעבר של מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים, שהלך לעולמו בגיל 72 בקיץ שעבר. הוא היה חבר אישי קרוב של דפו ושנה לפני כן עוד הכין אותו לליגה. בקרוב נראה אם זה השתלם מספיק גם כדי לבוש שוב את המדים הלאומיים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי