גם הוא? המשטרה פשטה על משרדי אופ"א בשוויץ

לא יסכים שהיושרה שלו תוטל בספק. אינפנטינו
לא יסכים שהיושרה שלו תוטל בספק. אינפנטינו | צילום: Gettyimages

אינפנטינו הופיע במסמכי פנמה, עכשיו הרשויות רוצות הוכחות. "אני נחרד"

(גודל טקסט)

פרשת הדלפות המסמכים בפנמה ממשיכה להכות גלים, ולאחר התפטרות ראש ממשלת איסלנד והחשדות הכבדים כלפי בכירים אחרים ברחבי העולם, פוליטיקאים ובעלי תפקידים שונים, הפרשה הגיעה באופן רשמי גם לכדורגל.

 

התקשורת האירופאית מדווחת כי משטרת שוויץ פשטה על משרדי אופ"א בעיר ניון, בכוונה לחקור חשדות כי מכירת זכויות השידור של ליגת האלופות והליגה האירופית לוו בשחיתות, כשאחד החשודים העיקריים בפרשה הוא לא פחות ממזכ"ל פיפ"א החדש, ג'יאני אינפנטינו, שהחליף את ספ בלאטר שהסתבך גם הוא בפרשיות שחיתות.

 

 

במסמכים שהודלפו נחשף כי ב-2006, כאשר אינפנטינו שימש כיועץ המשפטי של אופ"א, הוא חתם על הסכם מכירת זכויות השידור עם חברה מארגנטינה תמורת 111,000 דולר, ומיד לאחר מכן הזכויות נמכרו לחברה אחרת תמורת 311,170 דולר לחברה אקוודורית, מה שבאופן טבעי מעורר חשדות כבדים. שניים מהאנשים, הוגו ג'ינקיס ובנו מריאנו, הורשעו בפרשיית שחיתות בארה"ב כחלק מחשיפת השחיתויות הרבות כנגד פיפ"א, שהובילה בין היתר להשעייתו של בלאטר. שניהם נמצאים כרגע במעצר בית בארגנטינה.

 

גם אינפנטינו לא האמין שהוא יסתבך כל כך מהר (gettyimages)

 

כצפוי, אינפנטינו וגם אופ"א הכחישו בצורה נחרצת כל קשר לשחיתות ולאי סדרים. "אני נחרד", הגיב אינפנטינו. "לא אסכים שהיושרה שלי תוטל בספק על ידי מספר אמצעי תקשורת, במיוחד לאור העובדה שאופ"א כבר פירטה את העובדות הנוגעות לחוזים הללו. מהרגע ששמעתי על האירוע דרך התקשורת, יצרתי קשר מיידי עם אופ"א בשביל לדרוש הבהרות. עשיתי את זה מכיוון שאני כבר לא חלק מאופ"א, ורק היא אוחזת בצורה בלעדית בכל המסמכים הנוגעים לחקירה הזאת".

 

תגובתה של אופ"א: "אופ"א יכולה לאשר שהיום ביקרו במשרדינו נציגים של המשטרה הפדרלית השוויצרית, שפעלו מכוח צו בית משפט, וביקשו לראות הסכמים שונים בין אופ"א לבין זכייני זכויות שידור. באופן טבעי, אופ"א מספקת למשטרה את כל המסמכים הרלוונטיים שנמצאים ברשותנו ונמשיך לעבוד איתה בשיתוף פעולה מלא".

 

התובע הכללי בשוויץ הגיב: "פעילויות התובע הכללי קשורות לרכישת זכויות טלוויזיה, והן אינן  מכוונות כנגד מישהו ספציפי. אף אחד לא היה מטרת הפשיטה. החשד מתבסס על תוצאות של חקירות קודמות, כמו גם ניתוח של פרוצדורות שונות".

 

לכאן הגיעו השוטרים. משרדי אופ"א (אתר אופ"א)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי