גרייזמן רביעי בין כובשי היורו: "רחוק מפלאטיני"

נשאר עם הרגליים על הקרקע
נשאר עם הרגליים על הקרקע |

החלוץ סידר לצרפת 0:2 גדול בחצי. דשאן: "הבסנו את הנבחרת הטובה בעולם"

(גודל טקסט)

נבחרת צרפת בעננים לאחר הניצחון המרשים 0:2 על גרמניה. המארחת עמדה בציפיות, הצליחה לגבור על אלופת העולם החזקה, ותשחק בגמר יורו 2016 בראשון (22:00) מול פורטוגל.

זו תהיה ההופעה החמישית של צרפת בגמר טורניר גדול, לאחר שניצחה בשלושה מארבעת הקודמים. ב-1984 וב-1998 זכתה על אדמתה, ביורו 2000 ניצחה את איטליה בסיום טורניר שנערך בהולנד ובלגיה וב-2006 נכנעה לאיטלקים אחרי דו-קרב מהנקודה הלבנה.

גיבור הערב היה שוב לא אחר מאשר אנטואן גרייזמן שכבש צמד בפעם השניה שלו בטורניר, השתווה לתיירי הנרי במספר הכיבושים ביורו והתקרב עוד קצת לשיא של מישל פלאטיני. "אנחנו מאוד שמחים על הניצחון, אפשר סוף סוף לחלום על עשרה ביולי", אמר בסיום החלוץ הנרגש. "אני עדיין רחוק מהרמה של פלאטיני".

גרייזמן הזהיר משאננות: "הערב אנחנו נהנים, אבל צריך להישאר עם רגליים על הקרקע כי נשאר עוד משחק. ממחר אנחנו מתחילים להתכונן". בנוסף התייחס החלוץ לדחיפה מהקהל הביתי: "גם לפני וגם במהלך המשחק הם היו נהדרים, זו החובה שלנו לנצח בשביל כל צרפת ואני מקווה שנמשיך לתת להם גאווה".

"ממש רציתי לבעוט פנדל בעוד משחק חשוב ואני מרוצה מההחלטה שקיבלתי ומכך שכבשתי", המשיך החלוץ, שהחמיץ מהנקודה הלבנה בגמר ליגת האלופות. "לגבי השער השני, פשוט ארבתי שם למקרה שהשוער יעשה טעות ויפיל את הכדור לרגליים שלי. זה היה מאמץ קבוצתי".


גרייזמן וחברתו אריקה, כבר חושבים על הגמר (AFP)

"אני מקווה שנניף את הגביע. כולנו נסערים ומרגישים עכשיו כמו ילדים", סיפר גרייזמן. "אנחנו יודעים שכל המדינה מאחורינו ומנסים לתת הכל עבור הקהל. יש עוד משחק אחד מסובך, אבל אני מקווה שזו לא תהיה סוף החגיגה. החובה שלנו היא לנצח משחקים עבור הציבור הצרפתי ובו נקווה שנסיים בהצלחה".

גרייזמן עלה למקום הרביעי בטבלת כובשי כל הזמנים באליפויות אירופה עם שישה שערים, כאשר רק בן ארצו מישל פלאטיני הבקיע יותר מהכמות הזו בטורניר אחד (9 שערים ביורו 1984). כריסטיאנו רונאלדו צבר אף הוא 9 שערים בטורנירי יורו, כאשר אלן שירר האנגלי שלישי עם 7 כיבושים בסך הכל. שחקנים נוספים עם 6 שערים: וויין רוני, זלאטן איברהימוביץ', תיירי הנרי, פטריק קלויברט, נונו גומש ורוד ואן ניסטלרוי.

Bravo à toute l'équipe et au staff !!! Allez, encore un match !!! #FirstNeverFollows#AllezLesBleus

— Karim Benzema (@Benzema) July 7, 2016

הצרפתים, שהודחו רק לפני שנתיים מול אותה היריבה בשלב רבע הגמר במונדיאל בברזיל, חיפשו את הנקמה ומצאו אותה בענק. בזכות הניצחון, נבחרת הטריקולור הפכה לראשונה שעולה פעמיים לגמר יורו אותו היא מארחת, לאחר שעשתה זאת גם ב-1984.

הפורטוגלים מחכים לדידייה דשאן וחניכיו בגמר, שבהחלט יכולים להיות אופטימיים לקראת ראשון. בכל עשרת המפגשים האחרונים בין שתי הנבחרות, צרפת יצאה וידה על העליונה. 


ניצח את הנבחרת הטובה בעולם (gettyimages)

"אני פשוט מאושר, התמודדנו מול הנבחרת הטובה ביותר בעולם, והבסנו אותה", התלהב דשאן, וניתח: "זה היה קשה כי הם נבחרת איכותית, אבל ראינו כשהם עם הכדור יותר קשה להם. במחצית השניה כבר שלטנו". המאמן לא נמנע גם מלחלק תשבחות לגיבורי הניצחון: "אני תמיד מאמין בשחקנים שלי, זה הניצחון שלהם וההיסטוריה שלהם".

"יש לנו סיכוי וגם לפורטוגל. העובדה שאנחנו הנבחרת המארחת ושניצחנו את גרמניה לא נותנת לנו יתרון בגמר", הזכיר המאמן. "כשחקן לקחתי חלק בכמה גמרים והרגעים הכי גאים שלי היו כשלבשתי את חולצת הנבחרת. שום דבר לא צריך להיות מעל החולצה של צרפת עבור השחקנים. אולי בעבר זה לא תמיד היה ככה, אבל עכשיו השחקנים מודעים למה הם מסוגלים לתת לאנשים כשהם לובשים את החולצה הזאת".


ניצח את הנבחרת הטובה בעולם (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי