דה בור: זה חלום בלהות. שמו של בוס שוב עלה

דה בור. מאמן מכבי תא על הקווים במקומו?
דה בור. מאמן מכבי תא על הקווים במקומו? | צילום: AFP

מאמן אייאקס צפוי לעבור לפרמיירליג, מחליפו יהיה העומד על הקווים בת"א?

(גודל טקסט)

הפתעה מטורפת כזאת לא זכורה בהולנד מזה שנים. הכל היה ערוך ומוכן לאליפות של אייאקס שהגיעה לדה חראפשחאפ המדורגת במקום ה-17 בליגה, וזו סחטה ממנה תיקו שהעניק את האליפות דווקא לפ.ס.וו איינדהובן שניצחה את זוולה 1:3.

 

פרנק דה בור, מאמן אייאקס שצפוי לעזוב את המועדון, היה גמור אחרי המשחק: "החלום המתוק שהיה לי הפך לחלום בלהות. אחרי שקיבלנו את השער לא יצאנו מספיק להתקפות. המתח הרג אותנו".

 

 

המאמן מחזיק בהצעות מהפרמיירליג, דווח לא מעט בחודשים האחרונים כי יעזוב את אמסטרדם בסיום העונה, וכעת לאחר איבוד האליפות גובר הסיכוי כי בימים הקרובים ייפרד: "ההחלטה כבר התקבלה, אבל אודיע בימים הקרובים", אמר. אם לא יישאר הועלה גם שמו של מאמן מכבי תל אביב פטר בוס כמועמד לתפקיד, אבל אין לך כל אישור מהנהלת אייאקס שהוא ברשימה. 

 

דה בור בסיום המשחק. חושב על הממלכה? (AFP)

 

ואם הוזכר פטר בוס, מאמן מכבי ת"א הוזכר הבוקר בעיתון "דה טלחראף" כמועמד ראוי לאימון סגנית האלופה. ולנטין דריסן, עורך הספורט של העיתון, קרא במאמר מערכת למנות את פטר בוס למאמן אייאקס בעונה הבאה. "הוא המאמן היחיד שהראה שהוא בסגנון והמורשת של יוהאן קרוף בקבוצות אותן אימן". 

 

בסיום המשחק נראו שחקני אייאקס גמורים על כר הדשא ואנואר אל גאזי מירר בבכי. מי שניחם אותו היו דווקא השחקנים המקומיים שגרמו להפסד האליפות של אייאקס. באיינדהובן מנגד היה טירוף חושים מוחלט. מעטים נראו ברחובות העיר בזמן המשחק, כאשר באיצטדיון של זוולה נראו אלפי אוהדי פ.ס.וו עם טרנזיסטורים – מחזות בדומה לשנות השישים והשבעים – מאזינים למה שהתרחש במשחק של אייאקס. ההתפרצות של השמחה בעיר היתה מרגשת. תוך דקות יצאו אלפים לחגוג לרחובות, צפרו במכוניות ואוהדים סיפרו שזה הרגע המאושר בחייהם.

 

אל גאזי התייפח, באיינדהובן נהרו לרחובות (AFP)

 

המאמן ושחקן העבר פיליפ קוקו אמר: "זו האליפות הכי מתוקה שלי. האמנו שהמשימה אפשרית עד לרגע האחרון. אני חייב להודות לסופר פארמרס (הסופר חלקאים, הכינוי של דה חראפשחאפ). הם הגיבורים שלי". לשחקני דה חראפשחאפ הובטח צ'ופר מיוחד אם ינצחו את איאקס. כל אחד מהם יקבל אייפון 7 שייצא לשוק רק בספטמבר. בהתאחדות ההולנדית לא רואים בכך ניסיון לשוחד. 

 

לא ציפו לחגוג. פ.ס.וו משתוללת משמחה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי