דויד אלאבה ואוסטריה בדרך להפוך להפתעה של היורו?

אלאבה
אלאבה | צילום: gettyimages

הנבחרת המשתפרת בעולם מבטיחה סגנון מהיר והמון בטחון. יוון, מאחורייך

(גודל טקסט)

הופעות ביורו: 1

הישג השיא ביורו: שלב הבתים (2008)  

מאמן: מרסל קולר (55) 

הכוכבים: דויד אלאבה (באיירן מינכן), אלכסנדר דרגוביץ' (דינאמו קייב), מרקו ארנאוטוביץ' (סטוק), מארק יאנקו (באזל) 

שימו לב ל: אלכסנדר דרגוביץ' (דינמו קייב). בלם באזל לשעבר, שהיה מבוקש במנצ'סטר יונייטד, נבחר העונה לזר המצטיין באוקראינה. הוא הבלם המצטיין של אוסטריה וטוב יותר בתפקיד הזה, בכל אופן, מדויד אלאבה. בשני המשחקים נגד רוסיה במוקדמות שחקן באיירן היה פצוע ואוסטריה הסתדרה בלעדיו בזכות דרגוביץ' האלגנטי. ללסטר, שהתעניינה בו עכשיו, נאמר שמחירו 25 מיליון ליש"ט והיא החליטה לוותר עליו. כך אלאבה יכול לשחק בקישור בתפקיד האהוב עליו בזכות האיש של דינמו קייב. 

השמות הגדולים שנשארו בחוץ: אנדראס ווימן (דרבי קאונטי)

ההרכב האידיאלי: רוברט אלמר; פלוריאן קליין, אלכסנדר דרגוביץ', מרטין הינטרגר, כריסטיאן פוכס; דויד אלאבה, יוליאן באומגרטלינגר, מרטין הארניק, זלאטקו יונוזוביץ'; מרקו ארנאוטוביץ', מארק יאנקו.


אלאבה וקולר, יהיו ההפתעה של הטורניר? (gettyimages)

התסריט השלילי: זו הפעם הראשונה שאוסטריה משחקת ביורו בזכות הצלחה במוקדמות. ביורו 2008, אותו אירחה עם שווייץ, קיבלה כרטיס חופשי לכן אין לה ניסיון של ממש במעמדים כאלה והקודם הסתיים במפח נפש. היא שובצה ל"בית מוות" אמיתי בו אולי לפורטוגל יש יתרון קטן על האחרות, אבל כל השאר פתוח. אוסטריה אמורה להיות טובה מהונגריה ואיסלנד, אבל כל תוצאה אפשרית. הבעיה שיש לה כחלוץ רק את מארק יאנקו בן ה-32, שכבש 16 שערים במדי באזל. 

התסריט החיובי: יש הטוענים שכל 12 שנה נבחרת אחרת מפתיעה ביורו. ב-1992 עשתה זאת דנמרק, בפורטוגל 2004 זאת הייתה יוון. לפי תיאוריית הקונספירציה הזאת הגיע התור של אוסטריה? אחרי תיקו מול שבדיה במוקדמות האוסטרים צברו 9 ניצחונות מ-9 משחקים עם נבחרת שכוללת ליגיונרים מכל אירופה ורק השוער רוברט אלמר יגיע מאוסטריה וינה. הסגנון נע במהירות מהגנה להתקפה ויש לאוסטריה בסגל המורחב 15 נציגי בונדסליגה. דויד אלאבה בהחלט יכול להיות אחד מכוכבי היורו והקרדיט להפיכת הנבחרת למעצמה קטנה מגיע למרסל קולר, המאמן השוייצרי שהגיע וזכה להרמת גבות נוסח ישראל (כשמגיע לכאן מאמן זר). היום הוא אחד מגיבורי המדינה. 

ההימור שלנו: יעלו מהמקום הראשון/שני מהבית המוקדם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי