דונגה אחרי ההדחה: פיטורים? מפחד מהמוות

הלם בברזיל. מיראנדה יורד מהמגרש
הלם בברזיל. מיראנדה יורד מהמגרש |

מאמן נבחרת ברזיל האשים דווקא את התקשורת: "רוצים כאן הצלחה מיידית"

(גודל טקסט)

הלם בברזיל. אלופת העולם חמש פעמים בעבר עפה הלילה (בין ראשון לשני) כבר בשלב הבתים של הקופה אמריקה, לראשונה מאז 1987. היא נכנעה לשער עם היד ב-1:0 לפרו, שמצידה גברה על היריבה לראשונה מאז 1985 בדרך לרבע הגמר.

זה היה אמנם הפסד אכזרי בגלל טעות שיפוט קשה של אנדרס קונה האורוגוואי, אבל הלחץ על דונגה עצום ויהיו גם קריאות להחליפו על הקווים. מבחינת ההתאחדות הברזילאית, רק זכיה במדליית הזהב באולימפיאדת ריו תשתיק את הביקורות. 

אחד מעיתוני הספורט הגדולים בברזיל – "לאנסי" – כתב: "זו הדחה היסטורית. האם לדונגה יש סיבה להיות מודאג?". בהמשך נכתב כי "ההופעות של ברזיל בטורנירים הגדולים הולכים מדחי לדחי". 

"כולם ראו מה קרה היום", ניסה דונגה להסיט את האש והוסיף: "היה שער ביד, אבל אם אתה לא יכול להסתמך על צילומי הטלוויזיה, אז אין מה לעשות. זה היה משחק מאוד שנוי במחלוקת. שלטנו במחצית הראשונה ומה שקרה בחצי השני עם השער של פרו לא תלוי במאמן או בשחקנים שלנו".

המאמן קרא לשינויים בפיפ"א ולשימוש בטכנולוגיות שימנעו טעויות מסוג זה בעתיד: "מפריע לי שלמרות שיש כבר התקדמות טכנולוגית עדיין יש טעויות קשות של שיפוט. השופטים במשחק התייעצו ודיברו עם אחרים במקום להתייעץ עם עצמם. אני לא מבין את ההתנהגות המוזרה שלהם".


דונגה, לא ממש מבין את הביקורת (AFP)

כאשר נשאל קפטן הנבחרת לשעבר אם הוא חושש מפיטורים, ענה: "אני חושש רק מהמוות. מכל השאר אני לא חושש. אחרי המונדיאל 2014 בנינו נבחרת חדשה. שיבחנו את הגרמנים שהצליחו לבנות כדורגל אחר במשך שנים, אבל אצלנו רוצים הצלחה מיידית. הנשיא יודע מה אנחנו עושים כעת ואיך עובדים, אבל זה תפקיד שנתון להרבה ביקורת". 

מיראנדה, הקפטן הנוכחי של הסלסאו, ששיחק לראשונה בטורניר אחרי שהתאושש מפציעה, הוסיף: "ניסינו הכל. הכדור פשוט לא רצה להיכנס. זה הכדורגל. אם אתה לא כובש, אתה משלם על זה מחיר. כולנו ראינו שהשער הובקע ביד, חוץ מהשופט. לא יכולנו לשכנע אותו אחרת".

אחד מעיתוני הספורט הגדולים בברזיל – "לאנסי" – כתב: "זו הדחה היסטורית. האם לדונגה יש סיבה להיות מודאג?". בהמשך נכתב כי "ההופעות של ברזיל בטורנירים הגדולים הולכים מדחי לדחי". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי