דיווח: ואן חאל מועמד לאמן את נבחרת בלגיה

ואן חאל. ישקם את הקריירה בבלגיה?
ואן חאל. ישקם את הקריירה בבלגיה? | צילום: Gettyimages

ריו פרדיננד רוצה לאמן את אנגליה, אוקראינה מינתה את שבצ'נקו

(גודל טקסט)

לואי ואן חאל מועמד לאמן את נבחרת בלגיה, במקום מארק וילמוטס, שפוטר היום (שישי) כך טוען "הסאן". ואן חאל שוחרר בתום העונה החולפת ממנצ'סטר יונייטד אחרי שתי עונות לא מוצלחות ואימן בעבר את נבחרת הולנד בשתי קדנציות. בראשונה נכשל ובשנייה הוביל את האורנג' עד חצי גמר המונדיאל ב-2014.

"אנחנו רוצים להודות לווילמוטס על העבודה שעשה במשך ארבע השנים שלו בעמדת המאמן", מסרה ההתאחדות הבלגית לגבי המאמן שפוטר. "עשינו הערכה של ההופעה ביורו והגענו למסקנה שהמטרות שהצבנו לא מומשו, וזה הגיוני שאנחנו צריכים דם חדש שישיג איתנו תוצאות שיא בטורנירים הגדולים הבאים".
 

ווילמוטס היה חלק מנבחרת בלגיה במשך שבע השנים האחרונות. משנת 2009 הוא שימש בתור עוזר מאמנם של דיק אדבוקאט וג'ורג' ליקנס, והחליף את האחרון שעבר לקלאב ברוז'. תחת המאמן בן ה-67 השדים האדומים שהיו מקום 54 בדירוג פיפ"א, העפילו למונדיאל 2014 בו הגיעו לשלב רבע הגמר ועלו לצמרת הדירוג העולמי. 

Marc Wilmots is no longer our head coach. https://t.co/0Qr7trxFeepic.twitter.com/ACRSSsi0hg

— BelgianRedDevils (@BelRedDevils) July 15, 2016
 

פרדיננד: "אני יודע מה צריך כדי להצליח

גם לאנגליה אין עדיין מאמן ומי שהביע רצון לקבל את התפקיד הוא כדורגלן העבר ריו פרדיננד. קפטן שלושת האריות ומנצ'סטר יונייטד בעבר אמר בראיון ל"דיילי מייל" כי הוא האיש הנכון להוביל את אנגליה להצלחות. לשאלה איך הוא רוצה להתמנות למאמן הנבחרת כאשר טרם אימן באף קבוצה ענה פרדיננד: "אני יודע מה צריך כדי להצליח ואיך להוציא את המקסימום מהשחקנים שלך. אצלי יהיה הרכב מסודר ושיטה, בניגוד למה שראינו מהודג'סון".

נבחרת נוספת שעשתה שינוי בעמדת המאמן היא אוקראינה שמינתה את אנדריי שבצ'נקו. חלוץ העבר של מילאן וכוכב הנבחרת בעשור הקודם, ייקח את המושכות לאחר פיטורי מיכאיל פומנקו. שבצ'נקו ישתף פעולה עם חברו ורוסונרי נוסף לשעבר מאורו טסוטי וינסה להצעיד את הצהובים כחולים, שסיימו במקום האחרון בבית ג' ביורו ואפילו לא כבשו, לעתיד טוב יותר.


מהחולצה הצהובה, לחליפת המאמן (gettyimages)

Marc Wilmots is no longer our head coach. https://t.co/0Qr7trxFee pic.twitter.com/ACRSSsi0hg

— BelgianRedDevils (@BelRedDevils) July 15, 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי