דל בוסקה צפוי לעזוב, ג'ולן לופטגי מועמד להחליפו

סוף עידן
סוף עידן | צילום מסך מתוך "אס"

ספרד עפה מהיורו ומתכוננת למהפכה. אינייסטה: "הם היו יותר יעילים מאיתנו"

(גודל טקסט)

שש הפעמים האחרונות בהן נבחרת ספרד שיחקה בלבן ביורו או במונדיאל הסתימו בהפסדים. הפעם זה הסתיים ב-2:0 לאיטליה בשמינית הגמר, אבל זו לא באמת הייתה הסיבה. החבורה של אנטוניו קונטה שלטה באופן מוחלט בנעשה על הדשא ועלתה למפגש לוהט ברבע גמר יורו 2016 מול גרמניה. "סוף עידן", נכתב בכותרות של "אס" ו"מארקה". מקוריות היא עניין של מותרות ברגעים כאלה. 

ויסנטה דל בוסקה, שהדריך את הנבחרת מאז 2008 והצעיד אותה לזכיה בגביע העולם 2010 וביורו 2012, צפוי ללכת. הכשלון במונדיאל בברזיל לא עזר, אולם נראה שבהתאחדות הספרדית מניחים את ההחלטה הרשמית בידיו. המועמד המוביל להחליפו הוא ג'ולן לופטגי, לשעבר מאמן הנבחרת הצעירה ועד ינואר האחרון מאמן פורטו. 

"זו אכזבה גדולה שאנחנו פשוט חייבים לקבל", הודה בסיום אנדרס אינייסטה. "היינו תלויים מדי בפעולות שלהם ובמצב כזה אתה נענש. במחצית השניה תקפנו אותם ואפשר היה לראות את השינוי. בראשונה טעינו. הם היו יותר יעילים בנקודות המפתח והיו עדיפים עלינו". 


גם האוהדים בהלם (gettyimages)

"הם מאוד חזקים, מאוד פיזים", ניתח דל בוסקה לאחר ההדחה. "עשינו מה שיכולנו בשביל לנצח. זה לא הרגע הטוב ביותר שלנו. ניסינו הכל: משחק גובה, אגפים, אסטרטגיה… לא הצלחנו. אנחנו צריכים לקבל את ההפסד בכבוד ולהביט קדימה הנבחרת תמשיך לעבוד, אדבר על עתידי עם נשיא ההתאחדות".

זה היה ההפסד הראשון של ספרד במשחק פלייאוף בטורניר גדול מאז המפגש מול צרפת במונדיאל 2006. עשר שנים עברו מאז, עשור שכולו תור הזהב הספרדי.


ברצלונה אאוט, יובנטוס אין (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי