דשאן: זרקנו הזדמנות עצומה להיות אלופים

גרייזמן
גרייזמן | צילום: gettyimages

מאמן צרפת: "אכזבה אדירה". גרייזמן מלך השערים. ומי נגד דימיטרי פאייט?

(גודל טקסט)

שתי נגיחות של גרייזמן, כדור של ז'יניאק שפגע בקורה, עצירות של רוי פטריסיו מול ז'ירו וסיסוקו. צרפת עשתה הכל, חוץ מלשים את הכדור ברשת. "באס" הספרדי כבר עקצו עם הכותרת "מרקאנאסו בסן דני", זכר להשפלה של ברזיל במונדיאל הביתי הראשון שלה, שחקני הטריקולור נותרו בידיים ריקות. 

אז צרפת עברה בדרך את גרמניה מהחצי הקשה של ההגרלה והייתה מסוכנת יותר, אבל בגמר בסטאד דה פראנס הפסידה 1:0 לפורטוגל משער של אדר בדקה ה-109. כן, אדר. וכל זה בזמן שהאורחת המפתיעה משחקת בלי כריסטיאנו רונאלדו הפצוע. קשה ליצור תסריט יותר כואב מזה. 

"גם אם היינו עייפים, זה לא תירוץ", הכריז בסיום מאמן המפסידה דידייה דשאן, שהניף בימיו כשחקן את הגביע. הוא גם אישר שימשיך על הקווים לפחות עד מונדיאל 2018. "היו לנו הזדמנויות לכבוש, האחרונה שבהן הייתה של ז'יניאק. זה הוכרע על הפרטים הקטנים, היה משחק צמוד. לצערנו, הם כבשו". 


הספרדים לא עשו הנחות (צילום מסך מתוך "אס")

"זו אכזבה אדירה לסיים ככה, אחרי גמר כזה", המשיך דשאן. "לא צריך לזרוק עכשיו את כל מה שעשינו הצדה, אבל אנחנו זרקנו הזדמנות עצומה להיות אלופי אירופה. אין מילים אחרי זה. האכזבה ענקית ואנחנו צריכים זמן כדי לעכל אותה. ניצחנו ביחד, סבלנו ביחד והפעם, לעצרי, הפסדנו ביחד. היה יכול להיות נפלא להגיש לעם הצרפתי את הגביע בבית, חבל שזה לא קרה". 

בעוד פפה הוכתר השחקן המצטיין של הטורניר ורנאטו סאנצ'ס נבחר לצעיר הכי טוב ביורו, אנטואן גרייזמן סיים כמלך שערי אליפות אירופה 2016. חלוץ אתלטיקו מדריד הבקיע 6 שערים, אבל תהיו בטוחים שהוא יזכור בעיקר על ההחמצה בגמר.

"זה אכזרי ומופלא בו זמנית. היו לנו כמה רגעים יוצאים מן הכלל, וגם מאוד עצובים מצד שני. נתנו הכל הערב ואין לנו חרטות, אבל אנחנו חייבים ללמוד מזה", הודיע גרייזמן המאוכזב. "אני מאוד גאה בנבחרת ובפעם הבאה נבוא חזקים יותר".


אדר, לקח את התואר (gettyimages)


אפילו זה לא עזר לצרפתים (gettyimages)


פעם ראשונה שהגביע בורח לצרפת בטורניר ביתי מאז 1938 (gettyimages)

מי שספג ביקורות היה דווקא דימיטרי פאייט, אבל לא מבית. "בכדורגל לא מדובר על לגרום נזק ליריב", תקפה דולורס אביירו, אמו של כריסטיאנו רונאלדו שנפצע בהתנגשות עם הקשר הצרפתי. "אני לא יכולה לראות את הבן שלי ככה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי