הובאן: רוצה לשחק באלופות עם ב"ש

הובאן מול סרג'י רוברטו
הובאן מול סרג'י רוברטו | צילום: Gettyimages

"גם אם ארשים ביורו אין על מה לדבר על מעבר", אומר קשר רומניה לספורט 1

(גודל טקסט)

זמן קצר לאחר חגיגות האליפות עם הפועל באר שבע, אובידיו הובאן טס למחנה האימונים של נבחרת רומניה באיטליה לקראת היורו, והתפנה לראיון מיוחד שבוע למשחק הפתיחה מול המארחת צרפת.

 

במשחק הפתיחה אתם משחקים מול צרפה, תוכלו לנצח?
"למה לא? אנחנו מאמינים שננצח. אנחנו לגמרי מאמינים בעצמנו, נבוא כשווים מול שווים מול כל נבחרת ונרצה לנצח, עם כל הכבוד לצרפת, שזאת נבחרת בעלת שם עולמי, היא תזיע הרבה מאוד מולנו".

 

 

חושב שרומניה יכולה להעפיל לשלב הבא?
"זאת התקווה שלנו. אם לא נעלה זאת תהיה אכזבה קשה לכדורגל הרומני. אנחנו השחקנים מדברים בינינו ויודעים שאנחנו מסוגלים, אבל יש גם יריבות וגם הן בטוחות בעצמן".

 

"אם לא נעלה זאת תהיה אכזבה לרומניה" (gettyimages)

 

אתה משחק באופן קבוע בהרכב כקשר אחורי ומחזיקים ממך כשחקן מפתח. יש התרגשות?
"אני בא לעבוד קשה בכל פעם, למשחק כזה מגיעים בשיא האדרנלין ולא חסרה מוטיבציה בנבחרת שלנו לעשות תוצאה טובה במשחק הפתיחה. כמובן שלשחק ברמות הגבוהות ביותר כשכל העולם מסתכל עלייך זה מיוחד, כל שחקן חולם על דבר כזה, ואני כבר מחכה לשריקת הפתיחה. מבטיח לייצג יפה את הכדורגל הישראלי".

 

המבקרים אומרים עליכם שאתם נבחרת אפורה ובינונית, ומהמרים שתעופו מהר.
"זה נוח לנו שאלה הדברים שאומרים עלינו, הכי טוב לבוא כאנדרדוג. שיחקנו היטב במוקדמות, למרות שאמרו שזה היה בית קל, אני לא ראיתי משהו קל בכדורגל"

 

מה אתה אומר על אלבניה ושוויץ שיתחרו אתכם על כרטיס לשלב הבא?
"גם אלבניה נבחרת טובה, לשווייץ יש כבר שם באירופה, ויש לה שחקנים מצויינים בליגות הטובות ביותר. אני חושב שזה בית פתוח ביותר עם סיכוי שווה לכולן להיות בשלב הבא, חוץ מצרפת שתהנה מהביתיות ולדעתי תגיע לפחות לחצי הגמר".

 

חושב שצרפת תעפיל לפחות לחצי (דני מרון)

 

במוקדמות כבשת את גול השוויון נגד פינלנד שהעלה אתכם ליורו. עוד שער כזה וירצו אותך בכל אירופה.
"אין מה לדבר, אני חתום בבאר שבע מלפני חודש. כבר אז היו לי הצעות אבל אני נמצא בבמה המרכזית ומחכה לקמפיין המוקדמות בליגת האלופות".

 

מי המועמדת שלך לזכיה ביורו?
"ספרד. זו הנבחרת הכי טובה בעולם. גרמניה חזקה מאוד, אבל כבר שיחקתי נגד ספרד וזו נבחרת אדירה. לא הלך להם במונדיאל אך הם יעשו את ההתאמות ויחזרו לשלוט בכדורגל העולמי, ואנחנו רואים שהקבוצות שלהם שולטות במפעלים האירופים".

 

האם ישראל תעפיל יום אחד ליורו?
"אני מקווה, אני מאמין שאלישע לוי הוא האיש שיכול להוביל אתכם לשם, הוא איש מדהים, מאמן גדול, אני חושב שהוא הבחירה הראויה ביותר ובטוח שיצליח. איתו כמאמן אני אוהד גדול שלכם".

 

בירכו אותך על הזכיה באליפות?
"כמובן, כל השחקנים והמאמן באו לברך אותי. בגלל האליפות קיבלתי עוד כמה ימי חופש לחגוג, ומיד אחריהם התחלתי בעבודה הקשה לקראת היורו".

 


"איש מדהים ומאמן גדול" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי