הזמן שלו: לוקאקו מגיע ליורו במטרה להפציץ

לוקאקו
לוקאקו | צילום: Gettyimages

אחרי עונת שיא וכשברקע מחזרות ריאל ויובה הוא יצליח לתרום גם לנבחרת?

(גודל טקסט)

מצבת החלוצים של מארק וילמוטס כוללת לא מעט כישרון יחד עם דיבוק אוריגי וכריסטיאן בנטקה מליברפול שנמצאים בסגל, אך אין ספק שיש אחד מעל כולם. רומלו לוקאקו, כוכב של אברטון מגיע לטורניר הנוכחי כמניה החמה בחוד הכל כך מוכשר של השדים האדומים.

 

צ'לסי רכשה אותו כפרויקט עתידי לאחר שהתרשמה מהנתונים הפיזיים אך עם השנים התברר שיש לו הרבה מעבר וליורו הנוכחי הוא מגיע חם מתמיד.

 

 

היורש של דרוגבה יאפיל עליו?
לוקאקו בן ה-23 סומן בצ'לסי כיורש של דרוגבה אלא שתחילת הדרך שלו אצל ז'וזה מוריניו לא זיכתה אותו בקרדיט ניכר או לפחות לא כמו שציפה והבלגי התמיר יצא לתקופת השאלה בווסט ברומיץ' במדיה רשם מספרים נהדרים והוכיח כי הוא בהחלט בליגה של הגדולים.

 

הבלוז עדיין בנו עליו ולא היו מוכנים לשחרר את כרטיסו ועונה לאחר מכן לוקאקו עשה חיבור ראשון למדים של אברטון כמושאל. גם זו הסתיימה בנתונים דו ספרתיים ובקיץ 2014 הטופיס פתחו את הארנק, שברו שיא מועדון ושילמו לרומן אברמוביץ' 28 מיליון ליש"ט עבור התכשיט הבלגי.

 

היה זה דווקא אחרי גביע עולמי פושר יחסית בו הגיע כחלוץ המוביל של השדים האדומים אך הפך לשולי כשדווקא אוריגי גנב את ההצגה בשלב הבתים ולמרות שהעלה את הנבחרת שלו לרבע הגמר, זה לא היה הטורניר שלו.

 


מצא בית בגודיסון פארק (Gettyimages)

 

ועדיין, לוקאקו הפך במרוץ השנים לכוכב של ממש בפרמייר-ליג. בגיל 23 הוא ניפץ את מחסום 50 השערים בליגה האנגלית הבכירה וההשוואות לדידייה דרוגבה נראות ממש לא רחוקות מהגשמה. "אני בטופ העולמי ואני מאושר מכך", ציין החלוץ לאחרונה. "ציפיתי לייצר עונה במספרים כאלה".

 

כשהוא מדבר על מספרים לוקאקו נמצא בצמרת הכובשים העולמית, אך מדובר רק בנתונים אישיים. החלוץ כבש 18 שערים ב-29 הופעות בפרמייר-ליג בעונה החולפת, ממוצע של 0.3 שערים למשחק, נתון שממקם אותו בתחתית הכובשים ביחס לשמות כמו סרחיו אגוארו, דייגו קוסטה, ג'יימי ורדי ואפילו אנתוני מרסיאל. קון כובש בממוצע 0.7 שערים למשחק כך שיש לבלגי לאן לשאוף.

 

ועדיין, הוא מגיע כאמור כחלוץ הטוב ביותר של בלגיה גם אם באותם ממוצעים הוא נמצא מאחורי כריסטיאן בנטקה. הרי חלוץ ליברפול חווה עונה רעה יחסית למרות שביחס לדקות המשחק סיפק סחורה. לוקאקו לעומתו זכה לקרדיט נכבד ותג המחיר טיפס. הילד הבלגי שהעריץ את דרוגבה החל לפנטז על מעבר למועדון גדול.

 


הגיע ל-50 שערי פרמייר-ליג כבר בגיל 23 (Gettyimages)

 

למד מאבא, התמלא בבטחון: הזדמנות לתקן בטורניר גדול
החלוץ שצמח בפרברי אנטוורפן מסומן אחרי שלוש עונות באברטון בהן כבש 61 שערים ב-127 הופעות במספר מועדוני צמרת וישתמש בפלטפורמת היורו כדי לנסות להוכיח כי הוא בשל ליעד הבא.

 

"כבר בגיל צעיר הייתי טוב מבחינה טקטית והרבה בגלל הפיזיות", סיפק החלוץ הבהרה בעונה החולפת. "כיום אני אחד הטובים ואני יודע את זה", הצהיר והוכיח שכבר צבר ביטחון.

 

לוקאקו גדל במשפחה שכולה כדורגל. אביו רוג'ר היה כדורגלן בעצמו בנבחרת זאיר (קונגו לשעבר). אחיו ג'ורדן שצעיר ממנו בשנה גם הוא יהיה חלק מהטורניר כשזומן על ידי וילמוטס אחרי עונה טובה באגף שמאל של הגנת אוסטנד.

 


לוקאקו אחרי השער היחיד שלו בברזיל, הפעם יהיה חייב לצרף מספרים (Gettyimages)

 

"אבא היה מאוד קשוח איתי בענייני משמעת אבל רצה לשמש מודל לחיקוי. הוא אמר לי: 'אהיה איתך קשוח כדי שתשמש דוגמא לג'ורדן', הסביר החלוץ כיצד הפך לשחקן מלא פוטנציאל.

 

כעת הוא המועדף על וילמוטס והוכיח שהוא בכושר גם במשחקי ההכנה. לוקאקו ינסה לעשות צרות להגנה האיטלקית ב-22:00 (ישיר בספורט1HD ובערוץ 2): "אנחנו לא נהיה בשר תותחים של אף נבחרת זה מה שאני יכול להבטיח", ציין החלוץ בבדיחות לפני הטורניר.

 

עם נתונים פיזיים נהדרים, יכולת כיבוש בנסיקה ותג מחיר שעולה, לוקאקו סומן כאחד החלוצים הטובים בטורניר. כשברקע ריאל מדריד כבר גיששה עוד במהלך העונה החולפת, צ'לסי מגלה לאחרונה סימני חרטה ואפילו יובנטוס ומנצ'סטר יונייטד של מוריניו חושקות בבלגי בן ה-23, גם הוא יודע שמדובר בטורניר שלאחריו יוכל סוף סוף להיות בצמרת המועדונים ובחסד. אחרי שער אחד במונדיאל ב-2014, ביורו 2016 לוקאקו יהיה חייב לספק הרבה יותר מספרים.

 


לוקאקו דרוך, הזדמנות לקפוץ לצמרת (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי