החלום חי: פורטוגל בחצי עם 3:5 בפנדלים על פולין

הסלסאו בחצי הגמר
הסלסאו בחצי הגמר |

אחרי 1:1 בתום 120 דקות, קווארסמה שלח את הסלסאו לארבע האחרונות

(גודל טקסט)

פורטוגל עלתה לחצי גמר היורו אחרי 3:5 על פולין בדו קרב פנדלים (1:1 אחרי 90 דקות), והחלום של כריסטיאנו רונאלדו להוביל את נבחרתו לזכיה בתואר עדיין בחיים.

חייבים להגיד שרונאלדו, בהמשך ישיר לטורניר הבינוני שלו, לא היה מהאחראים העיקריים להישג של הסלסאו. למעשה, במשך 120 דקות הוא לא ממש בלט, ואם כן אז בעיקר כאשר החמיץ. מי שכן כיכב אצל פורטוגל הוא כנראה השחקן שיסחוב את הנבחרת בעתיד – רנאטו סאנצ'ס בן ה-18.

גם פפה יודע. הילד ענק (GettyImages)

עד לפני כמה חודשים, סאנצ'ס היה שחקן אלמוני בבנפקיה. ומאז הוא נסק ופרץ לזירה הבינ"ל, הפך לשחקן הרכב קבוע בליסבון, באיירן מינכן שמה עליו את היד בקיץ הזה (תמורת 35 מיליון יורו), וכעת הרבה יותר ברור למה.

אחרי שרוברט לבנדובסקי כבש (שער ראשון בטורניר) כבר בדקה השניה, סאנצ'ס היה זה שאיזן בדקה ה-33 אחרי בישול יפה של נאני, ובכך הפך לכובש הצעיר ביותר אי פעם בשלב הנוק אאוט של אליפות אירופה. ובהמשך עמד בלחץ וגם כבש בדו קרב מהנקודה.

שער והדחה. לבנדובסקי (GettyImages)

זה לא מפתיע ששני השערים הגיעו במחצית הראשונה, שהייתה קצבית ומהירה. ההמשך היה מאכזב, כאשר בהארכה שתי הקבוצות – ששיחקו 120 דקות גם בשמינית הגמר – נראו כבר עייפות וכבויות.

להבדיל ממה שהיא בגמר ליגת האלופות עם ריאל מדריד, הפעם כריסטיאנו רונאלדו בעט ראשון בדו קרב מהנקודה, והוא לא איכזב. ההחמצה היחידה הייתה של יקוב בלאז'יקובסקי, עם הבעיטה הרביעית של פולין, וריקארדו קווארסמה זכה בכבוד להעלות את נבחרתו שלב. אגב, זה משחק שני ברצף שהוא עושה זאת אחרי השער מול קרואטיה בשמינית.

קווארסמה. שוב הגיבור של פורטוגל (GettyImages)

פולין מודחת ברבע הגמר, פורטוגל עולה לחצי הגמר החמישי שלה באליפות אירופה, היא מחפשת גמר שני וזכיה ראשונה.

שני ניצחונות מהתואר. רונאלדו (GettyImages)

בין 4 האחרונות (GettyImages)

הרכבים 

פורטוגל: רוי פטריסיו; סדריק סוארס, ז'וזה פונטה, פפה, אליסאו; אדריאן סילבה (ז'ואאו מוטיניו 73), וויליאם קרבאליו (דנילו 96), רנאטו סאנצ'ס, ז'ואאו מריו (ריקארדו קווארסמה 80); נאני, כריסטיאנו רונאלדו.

פולין: לוקאש פביאנסקי; לוקאש פיסצ'ק, קמיל גליק, מיכל פאז'דן, ארתור ידז'ייצ'יק; יקוב בלאז'יקובסקי, גז'גוז' קריחוביאק, כרישטוף מאצ'ינסקי (תומאש יודלוויס), קמיל גרוסיצקי (בארטוס קפושטה 82); ארקדיוש מיליק, רוברט לבנדובסקי.

פנדלים:

רונאלדו בעט חד לפינה הימנית ופנימה. 0:1 פורטוגל.

לבנדובסקי זרק את השוער, בעט שמאלה וקבע 1:1.

רנאטו, ילד בן 18, שלח פגז לחיבורים. 1:2 פורטוגל.

מיליק בעט מצוין לפינה הימנית. 2:2 בדו-קרב.

מוטיניו "חיקה" את מיליק עם כדור חד ימינה. 2:3 פורטוגל.

גליק בעט מעולה בחצי גובה, לפטריסיו לא היה סיכוי. 3:3.

נאני זרק את פביאנסקי ושלח את הכדור פנימה. 3:4 פורטוגל.

בלאז'יקובסקי בעט חלש שמאלה, פטריסיו התעופף והדף. עדיין 3:4 פורטוגל.

קווארסמה עמד בלחץ, שלח את הכדור לחיבורים ואת פורטוגל לחצי הגמר. 3:5 לסלסאו.

מהלך המשחק:

דקה 2

0:1 פולין: סדריק לא מצליח להתמודד עם כדור ארוך, גרוסיצקי משתלט, מתקדם באגף שמאל ומכניס רוחב. לבנדובסקי מגיע ראשון ובנגיעה אחת, משבעה מטרים, מוצא את הפינה הקרובה.


הגיע במאני טיים. לבנדובסקי (GettyImages)

דקה 15

הזדמנות לפולין: מיליק מכדרר באין מפריע לכיוון הרחבה. פפה לא יוצא אליו, אז החלוץ בועט מ-18 מטרים אבל לא מספיק מדויק.

דקה 17

הזדמנות לפולין: לבנדובסקי גובר על פפה ומשתחרר ברחבה, מזווית לא קלה הוא בועט לפינה הקרובה אבל פטריסיו במקום.

דקה 29

הזדמנות לפורטוגל: נאני מעביר לרונאלדו, הקפטן משתחרר לבעיטה מ-18 מטרים אבל הניסיון לא מספיק חזק ולא מספיק מדויק. פביאנסקי אוסף בקלות.

דקה 30

רונאלדו הופל, אין פנדל: פורטוגל תוקפת וכדור מוגבה לרחבה לכיוונו של רונאלדו. פאז'דן נצמד אליו ודוחף את הכוכב של ריאל מדריד לרצפה. השופט רואה אבל לא מגיב, אין פנדל.


רונאלדו קופח? (GettyImages)

דקה 33

פורטוגל משווה: רנאטו סאנצ'ס ונאני מחליפים מסירות, כאשר האחרון מחזיר לסאנצ'ס עם העקב. הרכש החדש של באיירן בעט מ-17 מטרים, הכדור פגע קלות בקריחוביאק, ונעצר רק ברשת.

דקה 56

הזדמנות לפורטוגל: נאני מכניס כדור טוב לרונאלדו שחודר לרחבה, אך מזווית לא קלה מחפש את הפינה הקרובה במקום לחפש את ז'ואאו מריו. הבעיטה לא מדויקת ולרשת החיצונית.

דקה 64

הזדמנות לפורטוגל: סדריק עולה לתמוך בהתקפה, מכדרר ומ-30 מטרים רואה שהוא פנוי ובועט חזק לפינה הרחוקה. הכדור לא מספיק מדויק, אבל ניסיון טוב של המגן.

דקה 68

הזדמנות לפולין: התקפה יפה של הפולנים, עם כמה צירופים ומסירות מהירות, מסתיימת בהכנסת כדור של ידז'ייצ'יק לרחבה. מיליק מגיע ראשון ודוחק את הרגל לפני פפה, אבל הבעיטה לא חזקה ופטריסיו לוקח.

דקה 81

הזדמנות לפורטוגל: פפה חוטף כדור על קו האמצע, מתקדם ומנסה למצוא את רונאלדו ברחבה. ידז'ייצ'יק גולש לפני כדי לחתוך את המסירה, אבל כמעט ומטעה את פביאנסקי וכובש עצמי. למזלו הכדור ליד העמוד.

דקה 86

הזדמנות לפורטוגל: מוטיניו מזהה את התנועה של רונאלדו ומקפיץ לו כדור נהדר מעל כל ההגנה, הקפטן הפורטוגלי נותר לבד מול פביאנסקי ומנסה להמשיך בנגיעה את ההגבהה, אבל מפספס את הכדור. מצב טוב, מרונאלדו מצפים לכבוש.

בין 4 האחרונות (GettyImages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי