הכישלון הכריע: הודג'סון התפטר מנבחרת אנגליה

הודג'סון
הודג'סון | צילום: Gettyimages

אחרי ההשפלה מול איסלנד, המאמן הוותיק עוזב: "עידן של תוצאות"

(גודל טקסט)

דקות ספורות לאחר שאנגליה שוב הובכה בנוק-אאוט והודחה מיורו 2016 על ידי איסלנד, 2:1 במשחק בו שלושת האריות עוד הוליכו בדקה הרביעית, התפטר המאמן רוי הודג'סון.

הודעה רשמית בנושא עדיין לא פורסמה, אך ב"הגרדיאן" פורסם ראיון עם המאמן ובו הוא מבשר כי החליט לעזוב לאחר ארבע שנים בתפקיד, בהן סיים עם אנגליה את קמפיין המוקדמות עם עשרה ניצחונות מעשרה משחקים.

הודג'סון, המאמן עם המשכורת הגבוהה ביותר מכל מאמני יורו 2016, החליט לעזוב לאחר הכישלון מול נבחרת שעלתה לראשונה בתולדותיה לטורניר גדול ובה חיים 329,000 אזרחים – פחות תושבים מאשר בעיר לסטר.

"אני יודע שאנחנו בעידן של תוצאות. כעת זה הזמן שמישהו אחר ימשיך את התהליך עם סגל צעיר ורעב", אמר הודג'סון בראיון אחרי המשחק, "השחקנים היו פנטסטיים ועשו כל מה שביקשתי מהם".

האוהדים מסכנים או שהם כבר רגילים? (Gettyimages)

לפי התקשורת האנגלית מדובר בהפסד המביך ביותר של שלושת האריות בהיסטוריה. הודג'סון בן ה-68, שהחליף את פאביו קאפלו במאי 2012, מחזיק במאזן עגום במיוחד בטורנירים גדולים – שלושה ניצחונות בלבד ב-11 משחקים, כאשר במונדיאל האחרון לפני שנתיים בברזיל חזרה אנגליה לביתה כבר עם סיום שלב הבתים – בפעם הראשונה מאז 1958.

במועמדים להחליף את הודג'סון נמצאים מאמן הנבחרת הצעירה והבלם לשעבר, גארת' סאות'גייט, מגן העבר, גארי נוויל וגם מאמן בורנמות', אדי האו. אפילו לארס לאגרבק מאיסלנד הוזכר כמי שעשוי לנחות בממלכה.

עיתוני אנגליה כמובן חתכו את המאמן ללא היכר. ה"סאן" קבע: "איזה בושה. שלושת האריות עפו מהיורו אחרי ההפסד המשפיל שלהם אי פעם. אנגליה צריכה לתת מבט ארוך מאוד בעצמה אחרי ההשפלה האחרונה. אסור שזה יקרה שוב. להתראות רוי היית פשוט אסון". כששחקני אנגליה השתרעו על הדשא בהלם בסיום האוהדים שרו להם "אתם לא ראויים ללבוש את החולצה של אנגליה". 

 


קייהיל מעדיף לא להסתכל, שיא השפל (Gettyimages)

 


מראות שכיחים באנגליה (Gettyimages)

 


מבורנמות' לנבחרת? אדי האו (Gettyimages)

 

וויין רוני שכבש בפנדל אך היה חלש מאוד וספג לא מעט ביקורות אמר: "הביכו אותנו, אבל אני לא פורש מהנבחרת". ג'ו הארט שספג שוב שער באשמתו אמר: "הייתי צריך להציל את זה, אני מתנצל".

Tuesday's Daily Mirror back page:
Brrrexit Hodgson#Tomorrowspaperstoday#bbcpapers#EURO2016#ISL#engpic.twitter.com/20QklRr5Wq

— Nick Sutton (@suttonnick) June 27, 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי