הליגה בסין אוספת גם את המאמנים המובילים

מי מהם יהמר על זהבי?
מי מהם יהמר על זהבי? | צילום: AFP

הם חושבים על פרישה, אך סכומי עתק משכנעים אותם. מי יהמר על זהבי?

(גודל טקסט)

ההעברות של שחקנים בסין כבר הסתיימו להן. מקצה השיפורים שהוביל את ערן זהבי לכסף הגדול של גוואנגז'ו מאחורינו ועכשיו נותרו שישה מחזורים לתום העונה ועוד מספר משחקים בגביע.

 

העונה החדשה תחל רק במארס, אבל זה לא מונע מהכדורגל הסיני להיות כל הזמן בכותרות. הכסף שם נשפך כמו מים למרות שפורסם שהאבטלה בסין רק גוברת ויש אזרחים רעבים ללחם. כל זה לא ממש מונע מממשלת סין להפוך את הכדורגל לשער העולמי. אז שחקנים אאוט, לפחות כרגע, למרות שכבר ישנן שמועות על רכש לעונה הבאה, אבל כעת שוק המאמנים רק נעשה חם יותר.

 

 

הסינים עובדים ויעבדו לא רק על רכש שחקנים טובים אלא גם הבאת מאמני צמרת. גוואנגז'ו אברגרנדה אותה מאמן פליפה סקולארי כבר עונה וחצי תזכה כנראה באליפות, אבל היא לא מרוצה מההישגים שלה בגביע האלופות של אסיה. היא הודחה השנה בשלב מוקדם ולצורך כך החליטו ראשי הקבוצה לבצע שינוי.

 

מי שצפוי לשוב לעמדת הכוח בגוואנגז'ו הגדולה הוא מאמן איטליה בעבר, מרצ'לו ליפי ,המאמן הכי מצליח של הקבוצה אי פעם. ליפי כנראה בדרך חזרה לקבוצה ואם לא יקרה משהו דרמטי הוא יחתום בגיל 68 על חוזה לשלוש שנים בהן ירוויח סכום מטורף במונחים עולמיים של 20 מיליון יורו לעונה. הוא יהיה המאמן בעל המשכורת הכי גבוהה בעולם. פפ גווארדיולה למשל מרוויח 17.7 מיליון יורו.

 


כותרות העיתונים מבשרות על חשבון בנק טופח בגיל 68

 

ליפי אימן שלוש עונות באברגנדה ב-2012 עד 2014 וזכה איתם בשלוש אליפויות ואליפות אסיה. ב-2013 הפך למאמן הראשון בעולם שזכה גם באלופות באירופה עם יובנטוס ב-1996 וגם באלופות של אסיה עם אברגרנדה ב-2013.

 

מאז עזב הקבוצה אמנם לא איבדה את האליפות, אבל מאמנים אחרים כמו פאביו קאנברו ולואיס פליפה סקולארי הצליחו פחות. בקבוצה גם מקווים שהוא יביא איתו כוכבי על מאיטליה.

 

בינואר האחרון ליפי היא מועמד להחליף את סיניסה מיכאלוביץ' במילאן והזכירו אותו אפילו כמועמד לחזור לאמן את הנבחרת. ליפי עצמו טען שעזב את סין בגלל שרצה לחיות באיטליה, אבל בשבוע שעבר אמר שייתכן ויחזור לסין. "הפרסומים נכונים. אני שוקל את זה. האתגר בסין היה גדול. נהניתי שם".

 


האתגר בסין היה גדול, ליפי (AFP)

 

שם גדול נוסף שכבר נחת וישמש כמאמן בשישה מחזורים אך יעבוד על העונה הבאה הוא מנואל פלגריני שרק בעונה שעברה אימן את מנצ'סטר סיטי. הצ'ילאני ערך את הבכורה שלו במדי חביי שהחתימה אותו לשבעה משחקים עד סיום העונה עם אופציה שאמורה להתממש. בגיל 62 הוא החליף את לי טייה שלא ניצח תשעה משחקים.

 

"לא היה אכפת לי לפרוש מאימון אם לא הייתי מקבל הצעה מעניינת, אבל הציגו לי את ההתפתחות של הכדורגל בסין וזה ריתק אותי. ברור שאני מקווה לשפר את מצבנו בטבלה אחרי שירדנו למקום חמישי, אבל העיקר יהיה לתכנן את העונה הבאה ואיך לסיים במקומות הראשונים", אמר.

 

מאמנו של ערן זהבי, דראגן סטויקוביץ', חתם עד 2020 ובקבוצה מקווים שיוכל לשכנע את זהבי להישאר איתו בקבוצה לעונה הבאה ועד סיום חוזהו ב-2018. במקביל, ההערכותעל כך ששנחאי SIPG של סוון-גוראן אריקסון השבדי ינסה לצרף את זהבי לקראת העונה הבאה רק גדלים.

 


עושה חיים בגיל 62 (AFP)

 

בשנדונג לולנג עטו על פליקס מגאת' הגרמני שהוביל בעבר את וולפסבורג ובאיירן מינכן לאליפויות בבונדסליגה, כדי שיציל את הקבוצה מירידה. הוא החליף מאמן מוכר אחר, מאנו מנזס, אקס נבחרת ברזיל. מי שלא אהב זאת הוא הכוכב, דייגו טארדלי שיצא נגדו בטוויטר: "המאמן הזה משוגע. הוא לא שמע ששיטות האימון השתנו במאה הזאת?".

 

מאמנים נוספים שתמצאו בסין הם חיימה פאצ'קו הפורטוגלי כשגם צ'ירו פרארה, מגן העבר האגדי של יובנטוס ונאפולי הגיע לכסף של סין על מנת להציל את ווהן זל מליגת המשנה.

 

אז שוק המאמנים פורה כרגע והוא רק מכין קרקע לתקופה קרובה של רכישות ענק בגזרת השחקנים. זהבי? שנחאי כבר בתמונה, אבל הגעת ליפי לאברגראנדה אולי תסגור את האופציה שם.

 


אז מי ישכנע אותו?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי