המון סיבות לדאגה: 0:1 לגרמניה בדרך לפסגה

ניצלה רק מצב אחד
ניצלה רק מצב אחד | צילום: AFP

גומז כבש, אבל אלופת העולם איכזבה. גם צפון אירלנד תהיה בשמינית הגמר

(גודל טקסט)

היא אמנם ניצחה 0:1 את צפון אירלנד והעפילה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית ג', אבל יכולת ניצול המצבים של גרמניה צריכה להדאיג את יואכים לב לקראת השלב הבא.

לב ערך כמה שינויים בהרכב. הוא הסיט את תומאס מולר שעדיין לא כבש שער בטורניר, לקישור והעלה במקומו את מריו גומז בתור החלוץ היחיד. המאנשאפט שלטו במשחק ללא עוררין והגיעו לאין-ספור מצבים, אבל מולר, גצה ואוזיל לא הפסיק להחמיץ. בדקה ה-30, שחקנה של בשיקטאש החליט שזה מספיק וכבש את השער היחידי במשחק.

גרמניה מסיימת את שלב הבתים כאמור במקום הראשון וכשהיא שומרת על שער נקי בכל אחד משלושת המשחקים, אבל באף אחד מהם לא הרשימה יותר מדי. גם הערב כשמול אלופת העולם עמדה יריבה נחותה ממנה בהרבה, היא לא הצליחה לסיים בתוצאה גבוהה יותר, והייתה יכולה להתדרדר למקום השני אם פולין כובשת עוד שני שערים מול האוקראינים. להמשך ממש לא בטוח שזה יספיק.

צפון אירלנד עשתה בטורניר מעל ומעבר. חבורתו של מייקל או'ניל לא סיכנה כלל את שערו של מנואל נוייר, אבל הצליחה לסיים את המשחק עם הפרש מינימלי מול היריבה החזקה שעמדה מולה. לבריטים עדיין יש סיכוי להעפיל לשלב הבא מהמקום השלישי, שיהיה עבורם הישג בלתי נשכח.



האוהדים צובעים את פאריס (AFP)

 

הרכבים

גרמניה: מנואל נוייר; מנואל נוייר; ג'ושוע קימיך, ג'רום בואטנג (בנדיקט הובדס, דקה 76), מאטס הומלס, יונאס הקטור; טוני קרוס, סמי חדירה (בסטיאן שויינשטייגר, דקה 69), תומאס מולר, מסוט אוזיל, מריו גצה (אנדרה שורלה, דקה 55); מריו גומז.

 

צפון אירלנד: מייקל מקגוברן; ארון יוז, קרייג קאצ'קארט, גארת' מקאולי, ג'וני אוואנס; פטריק מקנייר, סטיבן דייויס, קורי אוואנס (ניאל מקגין, דקה 84), סטיוארט דאלאס, ג'יימי וורד (ג'וש מאגניס, דקה 70); קונור וושינגטון (קייל לאפרטי, דקה 59).

 

WATCH | The #GAWA are at the Parc des Princes in Paris for our final @UEFAEURO Group C game v Germany! #DareToDreamhttps://t.co/SPnJ5c0GEW

— Northern Ireland (@NorthernIreland) June 21, 2016

The warm-up is underway for @matshummels, @MarioGoetze & Co. Only 20 minutes until kick-off! #JederFuerJeden#NIRGERpic.twitter.com/2Zu1yHF6Bx

— Germany (@DFB_Team_EN) June 21, 2016
 

מהלך המשחק

דקה 8

הזדמנות ראשונה לגרמנים. התקפה מצויינת מהאגף הימני מוצאת את מסוט אוזיל. הקשר מכניס כדור לתומאס מולר שנשאר לבדו מול מקגוברן אבל הוא בועט לגופו.

דקה 11

עוד מצב של המאנשאפט. אוזיל מקבל כדור בתוך הרחבה, אבל מחליק בבעיטה ומחמיץ, הכדור מתגלגל לקרן.

דקה 12

הגרמנים לא מפסיקים לתקוף. גצה מגיע מהמרכז קרוב לשער, הקשר בועט לגופו של מקגוברן.


הגרמנים מציגים תפאורה מדהימה (gettyimages)

דקה 20

הקטור פורץ משמאל ושולח כדור טוב למרכז הרחבה. אוזיל מנסה בעיטה נוספת, הכדור עובר מעל המשקוף.

דקה 23

עוד הזדמנות מעולה למולר. החלוץ מקבל כדור, פורץ לרחבה ומנסה בעיטה, אבל הכדור מתגלגל ליד הקורה והחוצה.

דקה 27

הגרמנים לא מפסיקים. קימיך מרים כדור מהאגף הימני, שמגיע לראשו של מולר. החלוץ נוגח לקורה.


נוייר לא מבין כמה אפשר להחמיץ (gettyimages)

דקה 30

0:1 לגרמניה!- חילופי מסירות של אוזיל, מולר וגומז משאירים את האחרון מול רשת חשופת, שלא מתקשה לכבוש.

דקה 34

גרמניה מחפשת את השער השני. מולר מקבל כדור משמאל ומנסה בעיטה נוספת. הכדור ננעץ במשקוף.

דקה 41

עוד התקפה של המאנשאפט. אוזיל מכניס כדור נהדר לגומז, שמקבל הזדמנות לכבוש את השני שלו, אבל החלוץ מתבלבל ברגליים ומגלגל לידיים של מקגוברן.


מולר מתוסכל (gettyimages)

דקה 53

הפעם תורו של גצה שרושם שתי החמצות אדירות בדקה. בראשונה הוא מקבל כדור משמאל ובועט לגוף של מקגוברן, בשנייה הוא מקבל כדור סנטימטרים מהשער, אבל הבעיטה שלו הולכת ליד הקורה.

דקה 59

חדירה מנסה בעיטה מחוץ לרחבה, מקגוברן עוצר והכדור מגיע לגומז, שלא נוגח טוב ומוציא אותו החוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי