הפתעת ענק: 0:2 לצפון אירלנד על אוקראינה

מי קרא להם חלשים?
מי קרא להם חלשים? | צילום: gettyimages

הבריטים השיגו ניצחון ועשו צעד לשמינית. מקאולי ומקגין הבקיעו

(גודל טקסט)

היסטוריה ביורו 2016 נרשמה הערב בליון. צפון אירלנד שסומנה כאחת הנבחרות החלשות, הפתיעה עם ניצחון 0:2 על אוקראינה בבית ג' והשיגה את ניצחונה הראשון אי פעם בטורניר. 

 

למרות שנוצחה רק 1:0 במשחק הקודם מול פולין, נטען שצפון אירלנד לא מספיק טובה ליורו. הערב היא הוכיחה לכולם שהיא לא הגיעה לטורניר רק בשביל להיות תפאורה. הירוקים של מייקל או'ניל שיחקו מצויין ושלטו ברוב שלבי המשחק.

בתחילת המחצית השניה זה השתלם להם כשגארת' מקאולי כבש את השער הראשון של הבריטים אי פעם בטורניר. הפסקת המשחק בדקה ה-58 עקב ברד, גם לא עצרה את הירוקים. הם התגוננו טוב מול האוקראינים שחיפשו את השיוויון ועמוק בתוספת הזמן, עקצו והכפילו את התוצאה.

ניצחון היסטורי לירוקים (AFP)

עבור אוקראינה זו מפלה רצינית. רבים ציפו שהצהובים-כחולים יאבקו ראש בראש עם פולין על המקום השני בבית ג', והם גם עמדו יפה במשחק הקודם למרות שהפסידו לגרמניה 2:0 אבל היו חלשים מאוד ולא סיכנו את השער. 

יבן קונופליאנקה ואנדריי ירמולנקו שהיו אמורים להולך אותם בטורניר לא נראו טוב ונסגרו היטב על ידי הגנת היריבה. במשחק האחרון הם יפגשו את פולין, איתה אירחו את יורו 2012, ויהיו חייבים להיראות אחרת לגמרי על מנת לצלוח את שלב הבתים.


זקוקים לנס במחזור הבא (gettyimages)

 

הרכבים

אוקראינה: אנדריי פיאטוב; ארטם פדצקי, יבן חאצ'רידי, ירוסלב ראקיצקי, ויאצ'סלב שבצ'וק; סרגיי סידורצ'וק (דניס גרמאש, דקה 76), טרס סטפננקו, אנדריי ירמולנקו, ויקטור קובאלנקו (אולכסנדר זינצ'נקו, דקה 83), יבן קונופליאנקה; יבהן סלזניוב (רומן זוזוליה, דקה 71).

 

צפון אירלנד: מייקל מקגוברן; ארון יוז, קרייג קאצ'קארט, גארת' מקאולי, ג'וני אוואנס; סטיבן דייויס, קורי אוואנס (פאדי מקנייר, דקה 90), אוליבר נורווד, סטיוארט דאלאס, ג'יימי וורד (ניאל מקגין, דקה 69); קונור וושינגטון (ג'וש מגניס, דקה 85).

 



השחקנים מתכוננים (AFP)

 

מהלך המשחק

דקה 4

נסיון ראשון לצפון אירים. דאלאס בוחן את פיאטוב מ-25 מטרים, השוער קולט בקלות.


נורווד מנסה בעיטה (AFP)

דקה 34

הזדמנות טובה לצפון אירים. קרן של וורד מוצאת את קאצ'קארט, הבלם נוגח מעל למשקוף.

דקה 41

דייויס מקבל כדור טוב לאגף הימני ומנסה להכניס כדור, פיאטוב הערני הודף לרגלי הגנת אוקראינה.



הקהלים הגיעו למשחק, הנבחרות עדיין לא (gettyimages)

דקה 49

0:1 לצפון אירלנד!- הרמה נהדרת של נורווד מוצאת את מקאולי בתוך הרחבה. הבלם מתגבר על השומר שלו ונוגח לרשת של פיאטוב.


ערימת ירוקים על הדשא (gettyimages)

דקה 58

המשחק מופסק עקב ברד כבד, ומחודש כעבור שתי דקות בלבד.


ברד בליון (gettyimages)

דקה 71

נסיון מעולה לאוקראינה. ירמולקנו מנסה להשתלט על כדור ארוך ומוריד אותו לקובאלנקו, שבועט. הכדור מפספס את המשקוף בסנטימטרים.

דקה 89

אוקראינה מנסה לחזור בכל הכוח. ירמולנקו משתחרר ובועט מ-25 מטרים. מקגוברן קולט.

דקה 96

0:2 לצפון אירלנד!- תדהמה בליון. לאחר לחץ של האוקראינים, הירוקים יוצאים להתקפה מתפרצת. בעיטה של דאלאס נהדפת על ידי פיאטוב ומגיעה לרגלי מקגין המחליף שמגלגל לרשת החשופה.


מודים לאוהדים (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי