הקטור: לא בעטתי פנדל בקריירה, רוצה לזכות

טירוף גרמניה
טירוף גרמניה | צילום: AFP

בגרמניה שברו את הקללה מול איטליה. נוייר: "לא ראיתי כזה דו-קרב בחיים"

(גודל טקסט)

בפעם הראשונה מזה 46 שנה גרמניה הצליחה לנצח את איטליה בטורניר גדול והסירה קללה גדולה מדרכה, אבל גם זה בתום דו-קרב פנדלים מותח ביותר שהסתיים ב-5:6 לגרמנים אחרי 1:1 בתום 120 דקות ברבע גמר יורו 2016.

 

מסוט אוזיל רשם החמצה שנייה של פנדל, בסטיאן שוויינשטייגר בעט לשמיים ותומאס מולר הראה עד כמה הטורניר הזה לא מחמיא עבורו.

 

 

מנואל נוייר שהיה גיבור הניצחון בדו-קרב הפנדלים הודה: "לא ראיתי בחיי כאלה בעיטות פנדלים. מרבית השחקנים האיטלקים כיוונו למרכז השער. השוויון שספגנו נבע מקצת חוסר מזל, אבל אני מאמין שהיינו טובים יותר והגיע לנו לעלות לחצי הגמר".

 

כובש הפנדל המכריע, יונאס הקטור מקלן שרשם הופעה מספר 19 בנבחרת אמר: "קשה לבטא במילים את ההרגשה. האמת שלא הייתי בלחץ, אבל קיוויתי שהכדור ייכנס. בדרך לבעיטה חשבתי רק לאיזה פינה לבעוט. לא זוכר ערב מטורף יותר בקריירה שלי אפילו לא חשבתי שאצטרך לבעוט פנדל, אבל הבנתי אחרי ההחמצות שזה יכול להגיע. לא תרגלתי פנדלים ולא בעטתי פנדל אחד בקבוצה בקריירה שלי. עם כל הכבוד לשאר היריבות אם אתה מנצח את איטליה בפנדלים אתה לא יכול לעצור עד לזכייה בטורניר".

 

הקטור אמר שקיבל מבול של הודעות בנייד שלו אחרי המשחק: "זה היה המשחק הכי שוב בקריירה שלי. אבא שלי והרבה חברים היו ביציע ואני מקדיש להם את השער". כשהקטור ניגש לבעוט את הפנדל הוא ראה כרזה ביציע שהוכנה מראש ובה נכתב: "ביום השמיני אלוהים יצר את פ.צ. קלן" – רמז לבאות? מגן הקבוצה כבש את שער המכריע.

 


הקטור, קיבל רמז מהיציע (AFP)

 

"הנבחרת שיחקה כמו קבוצה גדולה. כמעט ולא הותרנו להם מרווח לעשות דבר. היינו חסרי מזל לספוג את שער השוויון, אני ומריו גומז נאלצנו לרדת לספסל. עכשיו צריך להתארגן, כי בחצי הגמר לא תהיה לנו יריבה קלה יותר", סיכם סמי ח'דירה שנפגע כבר בדקה ה-15 והוחלף.

 

המאמן יואכים לב אמר: "אני מאושר. זה היה משחק מטורף וקשה. בעיטות פנדלים זה דבר טבעי, אבל כשג'ושוע קימיך ויונאס הקטור שהם צעירים ולא מנוסים מנצחים לך את המשחק הכי קשה ביורו זה דבר שאתה לא חושב עליו שיקרה. שיחקתי שוב עם שלושה בלמים, כי במרכז ההתקפה איטליה משחקת עם חלוצים גבוהים. את האיטלקים צריך לנצח במשחק אינטליגנטי".

 


סוף סוף נשברה הקללה (AFP)

 

על פציעת סמי חדירה אמר: "נצטרך לראות אם הוא יוכל להמשיך בטורניר. זה הולך להיות קשה. לבסטיאן שוויינשטייגר לא היה קל להחליף אותו בגלל שלא שיחק סדיר העונה, אבל הוא עשה עבודה טובה".

 

מאטס הומלס שיחמיץ את החצי בגלל צהובים הוסיף: "לא חושב שהגיע לי צהוב, אבל יהיו לי עכשיו כמה ימים לנוח ונקווה שאוכל לחזור בגמר". הבלם השני, ג'רום בואטנג שהיה מותש וגרם לפנדל אותו שלח בונוצ'י לרשת וקבע 1:1 במהלך המשחק ציין: "היינו יותר טובים מאיטליה. נגדם זה תמיד מאבק כאילו אתה צריך לעלות במעלה ההר. אני לא כשיר וגם הרגשתי את זה בפנדלים, אבל למזלי זה נכנס".

 

ולמי שלא ממש אהב את הניצחון הגרמני. כדורגלן באיירן מינכן לשעבר, מהמט שול, שמשמש כפרשן, מתח ביקורת על שיטת המשחק של יואכים לב ששינה לשלושה בלמים ואמר: "ניצחנו לראשונה את האזורי במשחק בטורניר גדול, אבל נזקקנו להרבה מזל לעשות זאת. למה הוא היה צריך לשנות שיטה דווקא במשחק כזה חשוב. בקושי הגענו למצבים נגד האיטלקים. הוא עשה אותם דברים נגד ספרד ב-2010 וביורו 2012 והפסדנו וכעת היה מזל בניצחון על איטליה". 

 


יסתיים בהנפה? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי