הרכב מנצח: 11 המצטיינים של שלב הבתים ביורו

נבחרת החלומות
נבחרת החלומות | צילום: gettyimages

בייל, פאייט ופרישיץ' כיכבו. מי עוד נכנס ומי נשאר מאוכזב? הכל בפנים

(גודל טקסט)

שלב הבתים ביורו 2016 הגיע לסיומו, 16 נבחרות העפילו לשמינית הגמר וזה הזמן לבחור את 11 השחקנים שבלטו מעל כולם, לפי עמדות כמובן. מוכנים? הנה זה בא.

שוער: יאן זומר (שווייץ)

למרות שכבשה רק שני שערים בשלושה משחקים, נבחרת שווייץ עלתה מהמקום השני בבית א' והקרדיט ברובו מגיע לזומר. האיש בין הקורות הבטיח ניצחון על אלבניה עם הצלה גדולה לקראת הסיום, שמר על רשת נקיה גם מול המארחת צרפת, והשער שספג מול רומניה הגיע מפנדל.


האיש של שווייץ. זומר (gettyimages)

מגן ימני: דריו סרנה (קרואטיה)

אולי ה-שחקן של שלב הבתים ולו בזכות הסיפור. סרנה הצטיין ב-0:1 על טורקיה, כאשר לאחר המשחק הוא שמע כי אביו הלך לעולמו. סרנה חזר לקרואטיה כדי לקחת חלק בהלוויה, חזר ליורו וכיכב גם בניצחון האדיר על ספרד שסידר לנבחרתו את פסגת הבית.

איזה סיפור מרגש. סרנה (gettyimages)

בלם: לאונרדו בונוצ'י (איטליה)

שחקנה של יובנטוס הוכיח בשלב הבתים כי מדובר באחד הבלמים הטובים בעולם כיום, ועל הדרך גם סיפק בישול מופלא לעמנואלה ג'יאקריני ב-0:2 המרשים על בלגיה. אם לאיטליה יש איזשהו סיכוי ללכת עד הסוף, זה הרבה בזכות בונוצ'י.


המנהיג של איטליה בהגנה. בונוצ'י (gettyimages)

בלם: קמיל גליק (פולין)

נבחרת נוספת שלא ספגה בשלב הבתים היא פולין, גם לא מול אלופת העולם גרמניה, ואת הפרחים ניתן לשלוח לשחקן ההגנה של טורינו. גליק בן ה-28 הנהיג הגנה שקטה, שכמעט לא עמדה בפני סכנה בשלושת משחקיה לפני שמינית הגמר.

גליק, סיבה מרכזית לכך שפולין טרם ספגה (gettyimages)

מגן שמאלי: ג'ורדי אלבה (ספרד)

שחקנה של ברצלונה, שכבש בגמר היורו הקודם, היה מצוין בשני הניצחונות של אלופת אירופה שהבטיחו את מקומה בשמינית הגמר וקינח בבישול לאלבארו מוראטה. דני קרבחאל לא הגיע לצרפת בגלל פציעה, אבל לספרד יש מגן תוקף נהדר בצד השני.


אלבה, אחד המצטיינים אצל ספרד (gettyimages)

קשר: מארק האמשיק (סלובקיה)

כוכב נאפולי סחף כמעט לבדו את סלובקיה לשמינית הגמר, עם בישול אדיר לוולדימיר וייס ושער אדיר עוד יותר ב-1:2 על רוסיה. אל תתפלאו אם בקיץ הנוכחי האמשיק ימצא לעצמו מקום עבודה חדש ויוקרתי יותר, עם כל הכבוד לתכולים מדרום איטליה.

האמשיק, סחף את סלובקיה לשמינית (gettyimages)

קשר: אנדרס אינייסטה (ספרד)

באופן יחסי, הוא לא זוכה להערכה רבה בכדורגל העולמי (על שחקנים כמו פוגבה ודה בריינה מדברים יותר, משום מה), אבל קשר ברצלונה הוכיח ביורו הזה כי אין הרבה כמותו, אם בכלל. אם ספרד תזכה בפעם השלישית ברצף באליפות אירופה, זה יקרה בעיקר בזכות "דון אנדרס".


אין הרבה כמותו, אם בכלל. אינייסטה (gettyimages)

קשר: דימיטרי פאייט (צרפת)

ערב הטורניר דיברו במדינה המארחת על גרייזמן ופוגבה כמי שאמורים לסחוב את הטריקולור לזכיה בתואר, אבל דווקא שחקנה של ווסטהאם הוא זה שלקח פיקוד. פאייט סיפק שער ניצחון מהמם במשחק הפתיחה מול רומניה ועוד ביצוע נהדר בתוספת הזמן בניצחון על אלבניה.

לקח פיקוד על צרפת. פאייט (gettyimages)

קשר: איבן פרישיץ' (קרואטיה)

לוקה מודריץ' ואיבן ראקיטיץ' אולי מוכשרים יותר, ולבטח משחקים במועדונים גדולים יותר, אבל זה היה קשרה של אינטר שהתעלה בשלב הבתים. הקינוח: שער ניצחון נפלא מול נבחרת ספרד, שנחלה הפסד ביורו אחרי 14 משחקים רצופים.


השאיר את מודריץ' וראקיטיץ' בצל. פרישיץ' (gettyimages)

חלוץ: גארת' בייל (וויילס)

נבחרת וויילס – או בעצם "ביילס" – עשתה היסטוריה בכך שהעפילה ליורו (מישהו זוכר שבישראל ציפו שננצח אותם?), והמשיכה להדהים כשסיימה בראש בית ב'. הסיבה: יכולת פנומנלית של כוכב ריאל מדריד, שכבש בכל אחד משלושת המשחקים והפך לראשון שעושה זאת מאז רוד ואן ניסטלרוי ב-2004.


בייל, לקח את כל וויילס על הכתפיים (gettyimages)

חלוץ: אלבארו מוראטה (ספרד)

דיברו על כך ש"לה רוחה" חסרה סקורר אחרי עידן דויד וייה ופרננדו טורס, אבל מוראטה השתיק את כולם. לחלוץ בן ה-23 לקח זמן להתניע, אך מול טורקיה הוא כבר הבקיע צמד מצוין וגם מול קרואטיה מצא את הרשת. מלך השערים בטורניר ביחד עם בייל.


יש חיים אחרי וייה וטורס. מוראטה (gettyimages)

כמעט נכנסו: לאסלו קליינהייזלר (הונגריה), לוקה מודריץ' (קרואטיה), מסוט אוזיל (גרמניה), קובה בלאז'יקובסקי (פולין), ג'ו לדלי (וויילס), רומלו לוקאקו (בלגיה), פול פוגבה (צרפת), נוליטו (ספרד), גילפי סיגורדסון (איסלנד), ג'יאנלואיג'י בופון (איטליה), ולדימיר וייס (סלובקיה).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי