השדר האיסלנדי עקץ: "רשאים לצאת מאירופה"

הוויקינגים באים
הוויקינגים באים | צילום: Gettyimaghes

הלהיט של היורו איבד את הקול בשנית. וגם: הבלם שהיה מועמד למכבי חיפה

(גודל טקסט)

איסלנד הקטנה המשיכה והדהימה את כל העולם. הנבחרת שמייצגת 330 אלף תושבים בלבד, העיפה אמש (שני) את אנגליה והעפילה ביורו הראשון שלה לרבע הגמר שם מחכה לה המארחת צרפת.

 

איסלנד משחקת באותה תבנית של משחק מסודרת שהנחיל לה לארס לאגרבק, שהצליח כמאמן שבדיה בעבר, אבל נכשל עם דרום אפריקה במונדיאל 2010. בניגוד לאנגלים למד את הלקח ובנה נבחרת לפי מידותיה.

 

 

האיסלנדים חגגו את הניצחון לצלילי השיר הבריטי "We Are The Champions" של להקת קווין. עשרות אלפי איסלנדים במדינה הקטנה (שמונה אחוזים נסעו לצרפת עצמה) יצאו לרחובות לחגוג את הניצחון הכי גדול של הנבחרת הקטנה. איסלנדים רבים ראו את המשחק על מסכי ענק בבירה רייקיאוויק ובערים אחרות.

 


מדינה קטנה ואוהבת (Gettyimages)

 

שמינית מאזרחי איסלנד הגיעו לתמוך (Gettyimages)

 

עוד חגיגה הייתה בעמדת השידור. אחרי שכל העולם נקרע מצחוק ברגע העלייה של איסלנד לשמינית הגמר נוכח איבוד הקול של השדר, גודמונדון בנדיקטסון לא ידע את נפשו מרוב שמחה גם בשריקת הסיום (הווידאו למעלה). השדר, שהפך למפורסם באירופה בקיץ הזה, עקץ את אנגליה ובשארית קולו צרח: "עכשיו אתם יכולים לצאת מהאיחוד האירופי. אתם יכולים ללכת מכאן להיכן שרק תרצו".

 

האיסלנדים לא יכלו שלא לעקוץ והזכירו את דבריו של כריסטיאנו רונאלדו: "יש לאיסלנדים נבחרת עם מנטליות קטנה". מאמנה השני של איסלנד שימונה למאמן אחרי היורו, הלמיר הלגרימסון אמר: "הניצחון הזה הושג בצורה קלה ממה שחשבנו. אנגליה לא הצליחה ללחוץ אותנו. יכולנו ללחוץ אותם במקום שהם אותנו. מה שמדהים שנגד אוסטריה היה לנו יותר קשה, כי היינו צריכים להתגונן ברחבה שלנו ואנגליה פשוט היו חסרי מחץ. אנחנו משתפרים ממשחק למשחק ואין ספק שזה היה משחקנו הכי טוב כנבחרת".

 

הבלם, רגנאר סיגורדסון מקראסנודר הרוסית, נבחר למצטיין המשחק ואף כבש את השוויון המהיר אחרי הפנדל של רוני. הבלם היה מועמד למכבי חיפה ב-2010 אך העדיף את פ.צ קופנהאגן הדנית אמר: "האנגלים חשבו שזה יהיה כמו טיול בפארק. הם התחילו טוב עם עוצמה גדולה, אבל היו בהלם מהשוויון. לדעתי הם נבחרת טובה שנכנסה לפאניקה והם לא הבינו שקשה לכבוש שערים נגדו".

 


סיגורדסון, מכבי חיפה פיספסה כוכב? (Gettyimages)

 

כעת שואלים כולם האם איסלנד תהיה מסוגלת לחולל את ההפתעה נגד צרפת ביום ראשון. יהיה מה שיהיה איסלנד צברה לה לא מעט מעריצים ברחבי העולם בתקופה האחרונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי