Sport1 Banner

השכמה מאוחרת: 0:2 לצרפת על אלבניה

הגיע בזמן. גרייזמן
הגיע בזמן. גרייזמן |

מארחת היורו התקשתה, גרייזמן ופאייט נתנו ניצחון דרמטי. יש עולה לנוק-אאוט

(גודל טקסט)

נבחרת צרפת נחשבה, לפני היורו, כפייבוריטית הכי גדולה לזכיה. אחרי שני מחזורים, היא אמנם עם מאזן מושלם, ועם מקום בשמינית הגמר, אך דבר אחד ברור – אם היא תזכה, היא תעשה זאת בדרך הקשה.

אחרי 1:2 דרמטי מול רומניה במשחק הראשון, הפעם הגיע 0:2 עוד יותר מותח על אלבניה. כמו מול הרומנים, עד הדקה ה-90 הקבוצה היו בשוויון. אך בתוספת הזמן הטריקולור ידעה לשמור על ריכוז ולקחת את מלוא הנקודות.

הדרמה הכי טובה באירופה. הנבחרת הצרפתית (GettyImages)

דידייה דשאן נמצא תחת לחץ אדיר, בהיותו מאמן הפייבוריטית והמארחת. ובכל זאת, נראה כי הוא עשה לעצמו חיים קצת יותר קשים מהרגיל כשהחליט לספסל את פול פוגבה ואנטואן גרייזמן. ובכל זאת, דשאן הבין שגם מול האלבנים הצנועים זה לא הזמן לסדרות חינוך.

אחרי מחצית ראשונה נוראית, פוגבה הוזעק להרכב במקומו של אנתוני מרסיאל. קשר יובנטוס הביא עימו קצת תנופה, אך רק לאחר כניסתו של אנטואן גרייזמן בדקה ה-68 הצרפתים השתלטו לחלוטין על העניינים.

תנופה ומהירות. פוגבה (GettyImages)

גרייזמן גם היה זה שהעניק למארחת את היתרון בדקה ה-90, מבישול של עדיל רארמי הבלם. שש דקות בתוספת הזמן, דימיטרי פאייט הכפיל עם שערו השני בטורניר, כאשר גם הקודם מול רומניה הובקע בתוספת הזמן.

הגיע בזמן. גרייזמן (GettyImages)

האלבנים יוצאים עם קרדיט על לחימה ומאמץ, ואפילו היו קרובים לשער בחסותו של בקארי סאניה. אך בסוף, הצרפתים יוצאים עם ניצחון מוצדק והם הראשונים המבטיחים את מקומם בשלב הבא.

בדרך למעלה, בדרך הקשה (GettyImages)

הרכבים 

צרפת: הוגו לוריס; בקארי סאניה, עדיל ראמי, לורן קוסיילני, פטריס אברה; אנגולו קאנטה, בלז מאטווידי, דימיטרי פאייט; קינגסלי קומאן (אנטואן גרייזמן 68), אנתוני מרסיאל (פול פוגבה 46), אוליביה ז'ירו (אנדריי-פייר ז'יניאק 77). 

אלבניה: אטריט ברישה; אלסייד היסאיי, ארלינד אייטי, מרגים מבראיי, אנסי אגולי; בורים קוקלי (טאולנט שאקה 74), אנדי לילה (אודיסה רושי 72) , אמיר אבראשי, לדיאן ממושאיי, ארמיר לניאני; ארמנדו סדיקו.

מהלך המשחק:

דקה 4:

הזדמנות לצרפת: פאייט מרים כדור חופשי, מוצא את ז'ירו ברחבה אבל הנגיחה של חלוץ ארסנל קצת גבוהה.

דקה 46

הזדמנות לצרפת: ז'ירו מגביה מאגף שמאל, מטווידי ממשיך עם הכתף, קומאן מנסה לצלול לעבר הכדור אבל הנגיחה שלו לא מדויקת.

דקה 52

אלבניה נעצרת בקורה: התקפה מפתיעה של הלבנים, סאניה מתקשה להתמודד עם כדור רוחב וכמעט ומכניע את לוריס אך הכדור נעצר בקורה.

דקה 54

פוגבה כמעט כובש: פאייט מגביה נהדר עם החלק החיצוני של הנעל, פוגבה מגיע מאחור לרחבה, גולש נהדר ובועט טוב, אך גבוה מדי.

דקה 68

ז'ירו נעצר בקורה: אברה הגביה יפה מהאגף, ז'ירו עלה גבוה ועשה הכל נכון, אבל הנגיחה נעצרה בקורה. חוסר מזל לצרפתים.

דקה 84

הזדמנות לצרפת: המארחת ממשיכה ללחוץ, הפעם קאנטה מנסה לבעוט מ-20 מטרים. הבעיטה שטוחה, אך נהדפת לקרן.

דקה 90

0:1 צרפת: המארחת לוחצת ודוחפת קדימה. אפילו עדיל ראמי עולה, ולא רק, אלא מבשל מאגף ימין לגרייזמן שנוגח לא חזק אבל מאוד מדויק לפינה השמאלית הרחוקה.


לא גבוה, אבל מדויק. גרייזמן (GettyImages)

דקה 90+6

0:2 צרפת: האלבנים מנסים להשוות ונותרים חשופים. פוגבה פרץ קדימה, דחף רגל והשאיר לפאייט באגף. קשר ווסטהאם חתך מצד שמאל למרכז, נכנס לרחבה, לא מסר למטווידי, המתין ואז מצא את הפינה. שחקן גדול.


שוב ברגעי הסיום. פאייט (GettyImages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי