השכר הגבוה בעולם: ליפי יקבל 50 מיליון יורו בסין

ליפי
ליפי | צילום: gettyimages

המאמן האיטלקי ירוויח כ-20 מיליון יורו בשנה בנבחרת המדינה הכי מאוכלסת

(גודל טקסט)

פפ גווארדיולה או ז'וזה מוריניו? תשכחו מזה, המאמן עם השכר הגביה ביותר בעולם בכלל עובד במזרח הרחוק. מרצ'לו ליפי, המאמן האיטלקי הוותיק שזכה בגביע העולם וגם בליגת האלופות באירופה ובאסיה, יוביל את נבחרת סין תמורת כ-20 מיליון יורו בעונה. על פני חוזה לשלוש השנים הקרובות, מדובר בשכר בסך 450 מיליון יואן – הרבה מעבר לחלומותיו של כל סיני ממוצע. 

מרצ'לו ליפי בן ה-68 כבר עבד לא מעט בסין והוביל את גוואנגז'ו אברגראנדה לזכיה באליפות המקומית ובליגת האלופות של אסיה. המינוי נכנס לתוקף לאחר שהמאמן הקודם ז'או הונגבו התפטר בחודש שעבר. ההסכמה על פרטי החוזה הושגה לאחר פגישה בין האיטלקי המנוסה לבין נשיא ההתאחדות הסינית לכדורגל קאי ז'נואה. 

ליפי היה אמור לתפוס את מקומו של לואיז פליפה סקולארי כמאמן גוואנגז'ו אברגראנדה, אולם הוזעק כדי להוביל את הנבחרת בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018. בארבעת המשחקים הקודמים הסינים צברו רק נקודה אחת, תפוקה עלובה שגרמה להתפטרותו של המאמן הקודם. 

שם מוכר נוסף שהיה על הכוונת של הסינים הוא חוס הידינק, ההולנדי הוותיק שהוביל בזמנו את נבחרת קוריאה הדרומית לחצי גמר מונדיאל 2002. כעת יצטרך מרצ'לו ליפי להצעיד את הנבחרת בחזרה למסלול הניצחונות, כאשר המשוכה הראשונה בדרכו היא מפגש עם קטאר ב-15 בנובמבר.


יש לו מספיק סיבות לחייך (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי