התלות ברונאלדו והדרך של דשאן: ניתוח הגמר

רונאלדו וגרייזמן
רונאלדו וגרייזמן |

כריסטיאנו צריך סיוע מנאני, לצרפת יש את פאייט וגרייזמן. שכנר וזלצר בחימום עד 22:00

(גודל טקסט)

מי תזכה בגמר היורו? צרפת בפעם השנייה בתולדותיה או שפורטוגל תניף את הגביע בפעם הראשונה? אם נסתכל על ההיסטוריה אז לצרפתים יש יתרון. בשני הטורניר הקודמים שנערכו בבביתה היא זכתה בתואר (יורו 1984 ומונדיאל 1998). מרתק זה בטוח יהיה. זאביק זלצר ולירן שכנר שראו את היורו מקרוב עושים לנו סדר לקראת הגמר הגדול (22:00, ספורט1HD).

 

מאמנים: למי יש יתרון?
זלצר: "טביעת האצבע של שני המאמנים ניכרת בנבחרות שלהם. אולי לדידייה דשאן יש יתרון בעובדה הוא חווה את המעמדים האלה גם כשחקן. הוא יודע מה מרגיש השחקן. לפרננדו סנטוס יש יותר ניסיון הוא מאמן הרבה יותר זמן. יש דבר אחד מתעלמים ממנו – כולם מדברים על אנטואן גרייזמן ופול פוגבה, אבל צריך לזכות שהם עברו סידרת חינוך אצל דשאן הוא החליף אותם במשחק הראשון נגד רומניה כי הוא טען שהם משחקים עבור עצמם ולא עבור הנבחרת. מאז אנחנו רואים את השינוי הגדול שחל בשני השחקנים, וזאת נקודה גדולה לזכותו".

 

"צריך לקחת בחשבון את העובדה שסנטוס מתמודד עם שחקן בקנה מידה כמו כריסטיאנו רונאלדו, אך מצליח לחבר קבוצה. ראינו במשחק האחרון, רונאלדו קצת שונה, שמשקיע קצת יותר עבור הנבחרת כולל משחק ההגנה וזה לזכותו של סנטוס".

 


דשאן עם גרייזמן, שולט באופן מושלם (Gettyimages)

 

שכנר: "יש יתרון גדול לדידייה דשאן כי הוא שולט בנבחרת שלו בצורה אבסולוטית. דשאן מאוד אמיץ. מה שהוא עשה לפני היורו עם כרים בנזמה שנותר בחוץ הוא הצלחה ואחרי שני משחקים טובים נגד איסלנד וגרמניה הוא יודע בדיוק עם איזה הרכב לעלות בגמר".

 

"פרננדו סנטוס מאמן טוב ויש לו ניסיון, אבל מאוד מוגבל מבחינת ההשפעה שלו בנבחרת בגלל רונאלדו. כל הטקטיקה בנויה סביבו וגם בחדר ההלבשה ההשפעה שלו מאוד גדולה ואני מניח שמאוד קשה להיות עם שחקן כזה. ההצלחה של סנטוס היתה בחילופים, כשהוא הוציא את אנדרה גומש ודנילו וזרק את אדריאן סילבה למערכה. פורטוגל השתפרה ממשחק למשחק, אז יש לו גם השפעה. אין לו יתרון בולט והוא הרבה יותר מוגבל בגלל רונאלדו".

 


רונאלדו מגביל אותו (Gettyimages)

 

ביתיות: לחץ או מחץ?
זלצר: "יתרון הביתיות יעזור לצרפת ראינו את זה גם בחצי הגמר וגם במשחקים קודמים. הדחיפה שהם מקבלים מהקהל. לא הייתי אומר שהשופטים עוזרים להם כי יש שיפוט מצוין בטורניר הזה, אבל יש כל מיני דברים קטנים שמשפיעים וצרפת הוכיחה את זה גם בעבר בטורנירים בהם זכתה".

 

שכנר: "הביתיות רק תעזור. לא נראה לי שהם לחוצים, הם משחקים כאילו אין עליהם לחץ בכלל. יש להם רק מה להוכיח. שוב אולי זה גם קשור בדשאן שנותן חופש. חוץ מזה, גרייזמן שהיה מאוד לחוץ בגמר ליגת האלופות, בכלל לא לחוץ ביורו הזה ויש לו אחוז ניצול מצבים מדהים".

 


נותנים יתרון מובהק, הצרפתים עם הקהל (Gettyimages)

 

נקודות, נקודות: איפה האיכות של הנבחרות?
זלצר: "הקישור של צרפת הוא היתרון שלה. זו חוליה שיודעת לעשות גם הגנה וגם התקפה. יש לה שחקנים מגוונים שיודעים גם להגן, גם לכבוש וגם לייצר מצבים. מנגד היא תלויה מאוד באוליבייה ז'ירו שלא מספיק בולט. גם בעמדת המגן השמאלי היא לא מספיק חזקה, כי פטריס אברה לא נמצא בשיאו. יש לו יכולות של מנהיג ולכן הוא שומר על מקומו בהרכב".

 

לגבי פורטוגל: "השאלה היא האם פפה יחזור ואז הוא יפתור לסנטוס את החולשה בחלק האחורי. הנקודה החזקה שלה היא בחוד עם רונאלדו והקישור הקדמי עם רנאטו סאנצ'ס ואנדרה גומש".

 


ז'ירו, נקודת תורפה? (Gettyimages)

 

שכנר: "הקישור עם פוגבה, מוסא סיסוקו שנותן טורניר אדיר ובלז מטווידי זה הכוח של צרפת. סיסוקו שהוא בדרך כלל קיצוני ימני נותן לצרפת מימד יותר התקפי. בטורניר הזה דשאן הפך אותו לקשר 50/50 וזה הוסיף המון כוח למשחק של צרפת. לעומת זאת אנגולו קאנטה רק הרס התקפות וחילץ כדורים. לצרפת אין ממש נקודת תורפה, אבל אם יש משהו שצריך להדליק נורה אדומה אצל דשאן זה ההגנה. זה לא שאין שם שחקנים לא טובים, אבל גם נגד רומניה אלבניה וגם נגד גרמניה, ראינו שהגיעו נגדם להרבה הזדמניוות. הוגו לוריס נותן טורניר ענק ויש להם גם הרבה מזל. הם פגיעים במרכז הגנה".  

 

פורטוגל? "נקודת החוזק של פורטוגל זה כמובן רונאלדו. יש לה קישור קדמי מצוין, יוצר המון מצבים. נקודת התורפה שלהם זה בעמדת השוער. רוי פטריסיו הוא שוער שאי אפשר לסמוך עליו. אמנם הוא היה בסדר ביורו הזה. אם השלישייה החזקה תיתן את שלה זה יכול לעשות את ההבדל".

 


סיסוקו, טורניר אדיר (Gettyimages)

 

שחקני המפתח?
זלצר: "רונאלדו כמובן, שיודע להתעלות במשחקים החשובים ולהכריע אותם. זה ערך מוסף גדול לפורטוגל. במשחק האחרון ראינו שהוא מבין שהוא צריך לשחק גם עבור הנבחרת ועשה את זה בצורה טובה. עוד שחקן מאוד חשוב בפורטוגל הוא רנאטו סאנצ'ס שעושה גם הגנה וגם התקפה בצורה מצוינת – שחקן נייד שנמצא בכל מקום הוא כוח העזר של רונאלדו".

 

ובצרפת? "היא תלויה בקישור הקדמי עם פוגבה וגרייזמן אם הם היו טובים ויניעו את המשחק הצרפתי לפורטוגל יהיה קשה מאוד".  

 


רונאלדו, מחוייב גם לנבחרת (Gettyimages)

 

שכנר: "שחקן המפתח של צרפת בגמר, צריך להיות דימיטרי פאייט. בשלבי הנוקאאוט הוא קצת נעלם מול איסלנד הוא היה טוב, אבל במשחק הזה כולם היו טובים. מול גרמניה היה חלש וצרפת צריכה אותו בגמר. פורטוגל היא נבחרת מאוד קשוחה ועקשנית. במשחק כזה צריך הברקה חד פעמית וזה התפקיד שלו".

 

"בפורטוגל מלבד רונאלדו, זה נאני. כשהוא טוב אז פורטוגל מנצחת. הוא מוכיח את עצמו בטורניר הזה כמספר 2 בנבחרת ומאוד יעיל. אם נאני יגיע למצבים אז פורטוגל יכולה להבקיע – בלעדיו יהיה להם מאוד קשה".  

 


פאייט וגרייזמן, יובילו את הטריקולור גם בגמר? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי