ואן חאל נפרד? "הג'וב שלי באמת לא חשוב"

ואן חאל סירב לעבוד כמנהל ספורטיבי
ואן חאל סירב לעבוד כמנהל ספורטיבי |

ברקע המינוי הצפוי של מוריניו, יונייטד חגגה זכייה בגביע. גם גיגס עשוי לעזוב

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד סוף סוף יכולה לחייך. אחרי שנים קשות, הפסדים מביכים, הדחות משפילות וירידה מגדולה השדים האדומים סוף סוף זכו בתואר, עם ה-1:2 על קריסטל פאלאס בגמר הגביע האנגלי משער ניצחון בהארכה של ג'סי לינגארד.

 

אלכס פרגוסון, המנג'ר האגדי שתחתיו עלתה יונייטד לגדולה זכה לראות מאמן אחר זוכה בתואר ראשון מאז שעזב, אבל למרות זאת כל הסימנים מעידים שלואי ואן חאל, שהצליח לסחוב את השדים האדומים רק לליגה האירופית, לא יישאר בתפקיד.

 

 

ואן חאל עצמו, שכבר מבין שהזכייה בתואר הייתה שירת הברבור שלו באולד טראפורד אמר בסיום: "הגו'ב שלי? הוא לא כל כך חשוב. אני עדיין מקווה לראות את כולכם שנה הבאה, אבל אין לי מה להוכיח לאף אחד. השער של לינגארד היה שער מדהים שכולנו נזקקנו לו. זו הייתה המטרה שלי כשהגעתי לאנגליה, לקחת תואר כזה חשוב. השער של ג'סי היה בלתי יאמן".

 

כובשי שני השערים. מאטה צפוי לעזוב אם מוריניו (gettyimages)

 

בפעם האחרונה שלינגארד ביקר בלונדון, הוא היה בלב המהומה שקדמה למשחק של מנצ'סטר יונייטד נגד ווסטהאם, במהלכה נרגם שאוטובוס הקבוצה נרגם בבקבוקים והשחקנים חששו לחייהם. לינגארד ספג ביקורת על כך שצילם אז את השחקנים באוטובוס כשכולם נראים מפוחדים, אבל הפעם הוא כבר הפך לגיבור הגדול. "באימונים אני מתרגל כאלה בעיטות, וזה אף פעם לא יוצא", הודה.

 

כובש השער הראשון של יונייטד, חואן מאטה, שעשוי להיפרד מהקבוצה אם אכן ז'וזה מוריניו יגיע לאולד טראפורד, אמר בסיום: "שער ענק של ג'סי. כולנו מכירים את האיכות שלו ואני שמח שזה הגיע במשחק כזה. אנחנו צריכים לנוח אחרי העונה הקשה שהיתה לנו". שחקן השנה של השדים האדומים דויד דה חאה, שרשם עוד משחק ענק אמר: "מגיע לנו לשמוח. זה יום ענק. מזמן לא זכינו בתואר ועבדנו קשה עבורו".

 

השער של העיתון "סאנדיי טלגראף" מבטא את ההרגשה של כולם. בשער נראה ואן חאל מניף את הגביע תחת הכותרת: "מאוחר מדי". מוריניו אמנם הכחיש ל"סקאי ספורט" שהוא סגר ביונייטד, אבל כל הפרסומים מדברים על כך שיוכרז כמנג'ר החדש בתוך 24 שעות. ההחלטה להחליף את ואן חאל נפלה לפי ה"סאנדיי מירור" כי משפחת גלייזר, הבעלים חששה ממרד של האוהדים אם LVG יישאר.

 

TELEGRAPH SPORT: Too late, Louis #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/b9P47RqWDq

— Neil Henderson (@hendopolis) May 21, 2016

המנכ"ל, אד וודוורד, הפסיק את כל המגעים לרכישת שחקנים עד להודעה על מינויו של מוריניו, וריאן גיגס שביקש הבהרות האם ימשיך בקבוצה, קיבל אישור לצאת לחופשה של שבוע וייתכן שיעזוב אף הוא. לפי הפרסומים, הוצעה משרת המנהל הספורטיבי לוואן חאל, אבל גם הוא וגם מוריניו סירבו. 

 

בשולי המשחק הגיעו בשורות מדאיגות לנבחרת אנגליה, שעשויה לאבד את מרכוס ראשפורד שנפצע לאחר תיקול חריף עם יוהאן קבאי. חומרת הפציעה עדיין לא ברורה, ותשובה בנושא אמורה להתקבל תוך 72 שעות, אך ביונייטד הבהירו שקיים סיכוי גבוה שהיא לא רצינית. מאמן שלושת האריות רוי הודג'סון התרשם מראשפורד וזימן אותו לסגל המורחב ליורו 2016, וכעת הוא עוקב במתח אחרי תוצאות הבדיקות.

 

מי ששמחה מהזכייה של יונייטד בגביע היא ווסטהאם, שתשחק בעונה הבאה במוקדמות הליגה האירופית. לפי העדכון בתקנון אופ"א, קבוצות שמפסידות בגמר הגביע לא זכאיות לקבל את הכרטיס לליגה האירופית, ועל כן פאלאס נותרה בידיים ריקות. הכרטיס שב לליגה, והפטישים שסיימו במקום השביעי זכו מן ההפקר. יונייטד וגם סאות'המפטון העפילו ישירות לשלב הבתים, בעוד ווסטהאם תצטרך לפלס את הדרך לשם דרך המוקדמות.

 

בספק ליורו. ראשפורד נפצע (gettyimages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי