זלאטן: "גיל זה רק מספר, החלק שלי בשבדיה חשוב"

היורו האחרון של זלאטן
היורו האחרון של זלאטן |

הכוכב הגדול נערך ליורו האחרון שלו: "אין דבר טוב יותר מלייצג את המדינה"

(גודל טקסט)

היורו האחרון של זלאטן איברהימוביץ' ייצא לדרך כאשר נבחרת שבדיה תפגוש בסטאד דה פראנס בפאריס את אירלנד (19:00, ישיר בספורט1).

לקראת ההתמודדות בין השתיים, הכוכב הכי גדול שיהיה על כר הדשא, העניק ראיון מיוחד ובו סרב להתייחס לעונתו החולפת בפאריס סן ז'רמן או ליעד הבא שלו, אלא לצהובים-כחולים בלבד.

בגיל 34 ועם סרט הקפטן על הזרוע, איברהימוביץ' מגיע ליורו 2016 אחרי עונה מופלאה בפ.ס.ז' והחלוץ נשאל על כושרו הנוכחי: "גיל זה רק מספר. מה שחשוב זה איך אתה חושב, כמה חוזק מנטלי יש לך ומה אתה רוצה. הצבתי לעצמי מטרות העונה ועמדתי בהן, ואני מכין את עצמי הכי טוב שאפשר. אני עובד יותר קשה מאי פעם וזה מוביל לתוצאות". 

"הגיל שלי גם מראה על ניסיון", המשיך החלוץ, "אתה יודע איך לשחק ומה אתה צריך לעשות כדי לתת מאה אחוז מעצמך. אתה לא מבזבז אנרגיה מיותרת, אלא מתמקד במה שצריך לעשות ועושה את זה בצורה הכי דומיננטית".

על תפקידו בנבחרת שבדיה אמר זלאטן: "החלק שלי מאוד חשוב. יש לי אחריות גדולה מאוד, הרבה שחקנים מסתכלים עליי ואפילו ראו בי מודל לחיקוי כשהיו צעירים. רוצה להפיץ אהבה, ביטחון עצמי ושמחה. ושהם ירגישו בטוחים על המגרש, אבל באותה מידה גם דורש מהם. אנחנו משחקים כדורגל מעולה עכשיו ואין לנו מקום לטעות. זה מה שננסה לעשות על המגרש ומחוצה לו. הכי חשוב שכולם מכבדים אחד את השני".


זלאטן עם החברים לנבחרת: "יש לי אחריות גדולה מאוד" (AFP)

"אני לא יכול לתאר את ההרגשה כשאני לובש את המדים של נבחרת שבדיה. לעשות משהו שאתה אוהב ולייצג את המדינה באותו זמן. אין דבר גדול מזה ועוד באותו זמן גם להיות הקפטן", סיפר זלאטן כשנשאל איך זה מרגיש להיות דמות חשובה ומוערכת בנבחרת. "הלחץ הכי גדול מגיע ממני, תמיד אמרתי זאת. אני מרגיש את הלחץ, אבל אחרי 15 שנה שאני משחק ברמה הכי גבוהה אם הייתי נותן לו להשפיע עליי אז הייתי מפסיק לשחק מזמן".

לסיום הבהיר איברהימוביץ' מהי המטרה של הצהובים-כחולים ביורו: "אם נסתכל על הבית שקיבלנו אז אנחנו לא פייבוריטים. למעשה אנחנו מועמדים ללכת הביתה, אבל ככה היה גם מול דנמרק בפלייאוף. אמרו שאין לנו סיכוי נגדם ומה קרה? אנחנו ביורו והם צופים מהבית בטלוויזיה. לא צריך לצאת בהצהרות, הכל יכול לקרות ואנחנו רק צריכים להאמין בעצמנו, לעבוד קשה ואז זו יכולה להיות נבחרת מנצחת".

רוי קין, עוזרו של מרטין אוניל באירלנד, התייחס למועמדותו של חלוץ העל לקבוצתו לשעבר והבהיר: "הוא יכול להיות אריק קאנטונה החדש עבור מנצ'סטר יונייטד". מרטין אוניל דיבר על המשחק עצמו ואמר: "אנחנו יכולים לעבור את השבדים. אני קורא לשחקנים להשאיר חותם על המשחק. זה יהיה נפלא לעשות פתיחה טובה, אבל השבדים רוצים אותו דבר. מי שינצח ירגיש שיש לו עתיד בטורניר".

הרכבים משוערים

שבדיה: אנדראס איזקסון; קארל לוסטיג, אריק יוהאנסון, אנדראס גראנקוויסט, מרטין אולסון; סבסטיאן לארסון, אלבין אקדל, קים קאלסטרום, אמיל פרסברג; זלאטן איברהימוביץ', מרכוס ברג.

אירלנד: דרן ראנדולף; שיימוס קולמן, ג'ון אושיי, שיין דאפי, רובי בריידי; גלן וויילאן, ג'יימס מקארת'י, ג'ונתן וולטרס, ווס הולאהאן, סטף קווין; שיין לונג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי