זמן פציעות: כל הכוכבים שיחמיצו את יורו 2016

מרקיזיו על האלונקה
מרקיזיו על האלונקה | צילום: Gettyimages

בייל חזר לעניינים בדיוק בזמן ומי תגיע לטורניר בכושר הכי טוב? הכל כאן

(גודל טקסט)

חודש לפני פתיחת היורו הדאגה עברה מהמצב הביטחוני בצרפת לפציעות של שחקני מפתח בנבחרות השונות. התופעה שחוזרת על עצמה בכל טורניר גדול מדי שנתיים, שוב שבה לכותרות. שחקנים מגיעים עייפים אחרי עונה מפרכת או כאלה שנפצעו במהלכה ומפספסים את הטורניר הגדול של הקיץ, הגביע העולמי, טורניר היורו או את הקופה אמריקה.

 

מדי שנה גם המאמץ בליגת האלופות גורם לפציעות של שחקנים ברגע האחרון. אפילו כריסטיאנו רונאלדו הוזהר בנושא וגארת' בייל נותר מחוץ לסגל למחנה האימונים של וויילס, אבל אל דאגה, במנה העיקרית הוא ייטול חלק. ועדיין יש מספר שחקנים משמעותיים שלא יהיו איתנו בקיץ – אז הנה לכם תמונת מצב.

 

 

בלי מרכז שדה: איטליה תמצא תחליף?
ה"סקוודרה אזורי" ספגה מכה לא פשוטה כשקלאודיו מרקיזיו מיובנטוס קרע את רצועות ברכו ב-0:4 על פאלרמו וייעדר מהטורניר. מרקיזיו היה אחד הבאנקרים הגדולים בקישור של אנטוניו קונטה, שאימן אותו ביובנטוס ועתה המאמן ייאלץ למצוא תחליף.

 


מרקיזיו כואב, מי יחליף אותו? (Gettyimages)

 

מי שהיה אמור לקחת מנהיגות בקישור הוא קשר פאריס סן ז'רמן, מרקו וראטי, אלא שגם הקשר הצעיר והמוכשר ייעדר מהטורניר בעקבות מתיחה במפשעה. אז מה יעשה קונטה? ייאלץ להסתדר עם טיאגו מוטה וריקרדו מונטוליבו, או שמא יהיה זה המתאזרח ז'ורז'יניו מנאפולי.

 

מאמן איטליה בעבר ושוערה האגדי, דינו זוף דווקא אופטימי: "מרקיזיו ו-וראטי שחקנים גדולים, אבל אני מאמין שאנטוניו קונטה יסתדר גם בלעדיהם".

 


גם הוא לא יהיה ביורו, וראטי (AFP)

 

התקפה יש והגנה?
נבחרת בלגיה נחשבת לאחת המוכשרות ומסומנת כמי שתלך רחוק אך לצד ההתקפה הנהדרת ומלאת הכישרון, נדמה כי מעוז ההגנה נפגע. הקפטן וינסנט קומפני הודיע שלא ישחק בטורניר עקב פציעה שספג לאחרונה. כעת ייאלץ מארק וילמוטס לסמוך על ג'ייסון דאנייר הצעיר ככל הנראה.

 

אדן הזאר צפוי לענוד את סרט הקפטן אבל מעניין יהיה לראות אם ההגנה הבלגית תצליח להסתדר ללא הבלם המוביל שלה. מי שכן צפוי לשוב הוא חלוץ ליברפול, דיבוק אוריגי, שנפצע במשחק מול דורטמונד, אך יהיה כשיר ככל הנראה לטורניר.

 


קומפני, מעוז ההגנה הבלגי לא יהיה ביורו (Gettyimages)

 

כמיטב המסורת: הפצוע האנגלי
באנגליה יודעים תמיד להתמודד עם חסרונם של כוכבים ברגע האחרון. היו לא מקרים בעבר והפעם הפצועים התורניים הם שני שחקני ארסנל אלכס אוקסלייד-צ'מברליין ודני וולבק. גם השוער ג'ק באטלנד שעתיד היה להיות השוער השני אחרי ג'ו הארט, ייעדר מהטורניר אחרי ששבר את קרסולו.

 

יחד עם זאת, אנגליה סומכת הקיץ על הקסם של לסטר והטאץ' של ג'יימי וארדי וכמובן גם על הארי קיין הלוהט ויחד עימו על דלה עלי. בממלכה מסמנים את ג'רמיין דפו הוותיק, האיש שמציל את סנדרלנד מירידה, כמי שעתיד לקבל זימון.

 


דפו, בגיל 36 הוא יחגוג ביורו? (Gettyimages)

 

מנהיג בקישור: מה יעשה יוגי לב?
גם לנבחרת גרמניה ישנן בעיות, בעיקר במרכז המגרש. קשר בורוסיה דורטמונד, אילקאיי גודואן נפצע שוב אחרי שהחמיץ גם את הגביע העולמי ב-2014 וזאת למרות שסומן כבאנקר בקישור. גם בסטיאן שוויינשטייגר הוותיק שחווה עונה רעה ביונייטד בספק גדול לטורניר.

 

למזלו של יואכים לב העומק יאפשר לו למצוא מרכז מגרש חזק. סמי ח'דירה נתן עונה טובה ביובנטוס, טוני קרוס יגיע מריאל מדריד והעומק באמצע לא ממש יפגע. בכל זאת, זו גרמניה.

 


סמי חדירה, לגרמניה יש עומק (Gettyimages)

 

רק שכולם יהיו בריאים
ועכשיו כשנותרו המחזורים האחרונים בליגות אירופה ולאחריהם מחנות האימונים, מחזיקים המאמנים אצבעות שלא יהיו פציעות רציניות.

 

בפורטוגל ייעדרו חלוץ זניט ,דני והמגן הוותיק, פאביו קואנטראו. דניס צ'רישב יחמיץ את הטורניר ברוסיה וגם בצרפת העומק במרכז ההגנה לא ברור עם הפציעות של קורט זומה מצ'לסי והיעדרו הצפוי של ממאדו סאקו מליברפול.

 

לנו נותר לקוות שבחודש הקרוב לא יגרעו מהסגלים עוד כוכבים והטורניר יצא לדרך כמו במתוכנן – כמנה העיקרית של הקיץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי