טוראן והשאלות בהתקפה: המשימה של טורקיה

ארדה טוראן
ארדה טוראן |

פתיח טרים חזר לקדנציה שלישית ולא חושש לדבר על זכיה מפתיעה בצרפת

(גודל טקסט)

הופעות ביורו: 3

הישג השיא ביורו: חצי גמר (2008)  

מאמן: פתיח טרים (62) 

הכוכבים: ארדה טוראן (ברצלונה), מהמט טופאל (פנרבחצ'ה), הקאן צ'להאנולו (לברקוזן)

שימו לב ל: סלצ'וק אינאן (גלאטסראיי). שחקן שהגיע מטרבזונספור לפני חמש עונות, הפך לבורג חשוב במערך של גלא וכבש במוקדמות מול צ'כיה ואיסלנד. אמנם כבר בן 31 ולא תמיד בהרכב גלא, אבל עושה עבודה מצוינת ושיתוף הפעולה שלו עם ווסלי שניידר מעולה. הוא קשר תוקף שמגיע למצבים רבים במהלך המשחק. 

השמות הגדולים שנשארו בחוץ: וולקן דמירל (פנרבחצ'ה), מהמט אקיצ'י (טרבזונספור)

ההרכב האידיאלי: וולקן בבאקאן; גוקאן גונול, סרדר עזיז, הקאן באלטה, קאנר ארקין; מהמט טופאל, סלצ'וק אינאן, אוגוזן אוזיאקופ, ארדה טוראן, האקאן צ'לאהאנולו, צ'נק טוסון.


ארדה טוראן, הרבה תלוי בו (gettyimages)

התסריט השלילי: אין לטורקים שמות גדולים מלבד ארדה טוראן, שהייתה לו חצי עונה בברצלונה אותה ירצה לשכוח. הוא השחקן החשוב ביותר של טורקיה מבחינת מנהיגות על המגרש ומחוצה לו, אבל אם יגיע מתוסכל וממורמר אחרי ההרפתקה הלא מוצלחת בנבחרת זה ישפיע על כולם. על הנייר קרואטיה, צ'כיה וספרד נראות חזקות יותר. החלק הכי חלש בנבחרת הוא ההתקפה עם חלוץ אחד ברמה גבוהה, צ'נק טוסון, שעזר לבשיקטאש לזכות באליפות עם 8 שערים שכבש. החלוץ השני בוראק יילמז יהיה פחות דומיננטי ואחרי תקופה בבייג'ין גואן יש חשש שאיבד את החדות שלו. 

התסריט החיובי: פתיח טרים, המכונה "הקיסר", הוא מאמן ותיק ומנוסה ואחד הטובים באירופה. טורקיה פתחה את המוקדמות עם שני הפסדים ותיקו ודורגה אחרונה. טרים הוזעק ומאז הנבחרת לא נוצחה 13 משחקים במוקדמות ובידידות מאז שנוצחה 4:0 על ידי ברזיל בטורקיה בנובמבר 2014. 

זו הפעם השלישית שטרים מאמן את הנבחרת והוא הצהיר שהיא נוסעת ליורו לא כדי לטייל, אלא בשביל להגיע כמה שיותר רחוק ואפילו דיבר על זכיה כמו יוון ב-2004. אז טרים אולי הגזים, אבל עם טוראן והמומחה לבעיטות מרחוק הקאן צ'להאנולו אפשר להגיע רחוק. אל תשכחו שטורקיה הביסה 0:3 את הולנד במוקדמות. הנבחרת מתבססת בעיקר על הקישור ושחקניה יכולים לשחק בכל עמדה. שחקן שכדאי לבחון אותו הוא אמרה מור, יליד דנמרק בן 18 המשחק בנורדשיילנד כקשר. "הוא שחקן יוצא מהכלל ששווה לתת לו צ'אנס", אמר טרים. 

ההימור שלנו: אם תעפיל לשמינית, זה יהיה מהמקום השלישי.


הקאן צ'להאנולו, אמן בעיטות חופשיות (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי