כדאי להשקיע: ההימורים על דמבלה כבר בנסיקה

עד לאן יגיע הטירוף?
עד לאן יגיע הטירוף? | צילום: AFP

הילד בן ה-13 של סלטיק מספק כותרות: גדול יותר מלארסון או קרוב למסי?

(גודל טקסט)

בכדורגל העולמי מדברים רק על שחקן אחד ב-24 השעות האחרונות. קראמוקו דמבלה בן ה-13 שערך הופעת בכורה בקבוצה עד גיל 20 של סלטיק. יחד עם ההתלהבות בסקוטלנד יש ביקורת מטעם הקומישינר לילדים בממשלה שטוען כי סוכנויות ההימורים כבר משתמשות בילד להימורים עליו והדבר גורם לנזק עצום לנוער.

 

סוכנות ההימורים "לדברוקס" שהיא גם נותנת החסות לליגה הסקוטית פתחה ליין שלם של הימורים האם הילד יהיה השחקן הכי צעיר שישחק בבוגרים בתולדות סלטיק עם יחס של 7 ל-4. הימור נוסף שנפתח ביחס של 1 ל-33 הוא האם הנער יעבור לקאמפ נואו בעתיד.

 

 

הימורים נוספים סיפקו אפשרויות לשאלות כמו האם יענוד את סרט הקפטן של סלטיק או שמא יכבוש יותר שערים מהנריק לארסון השבדי האגדי.

 

 

 

 

דובר הסוכנות פול פלטון אמר: "לברנדן רוג'רס מאמן סלטיק יש היסטוריה של שיתוף שחקנים צעירים ואם דמבלה ימשיך להתפתח בצורה כזאת הכל אפשרי עבורו. הדרך מקאפילוב לקאמפ נואו ארוכה, אבל אם הילד ימשיך להתפתח נצטרך להוריד את היחס על העברתו לבארסה".

 

הקומישנר ביילי שאחראי לזכויות הילדים בסקוטלנד ביקר: "משתמשים בילדים להימורים ולהעברות עתידיות ומהמרים על כל דבר, אבל ההתאחדות עוצמת עין ולא מגיבה. זה דבר חמור".

 


החולצה של הבוגרים כבר מוכנה? 

 

דמבלה בן להורים מחוף השנהב שהיגרו ללונדון ובהמשך לגלאזגו עשוי להיות עילוי בסלטיק ובאנגליה אף דווח שהוא מתאמן עם הבוגרים לעיתים. רוג'רס כבר מכיר אותו והזמין אותו לאימוני הקבוצה בתחילת העונה כדי להרגיש שייך. האיש החזק בסלטיק, דרמונט דסמונד, אמר ל"דיילי רקורד": "אנחנו לא מתכוונים לוותר על דמבלה ולא כל כך מהר נמכור אותו גם אם יהיה כוכב עולמי".

 

מסתבר שהיריבה העירונית גלאזגו ריינג'רס ניסתה לגנוב אותו מסלטיק, אבל יש לו הסכם עם סלטיק. וכן, המציאות היא כזו שהוא עדיין תלמיד. מנהל בית הספר בו לומד הילד, פיטר מקפלין, אמר: "אולי הוא ילד פלא, אבל יותר חשוב לי שילמד ויעשה שיעורי בית. צריך לפקוח עליו עין, כי הוא יכול בקלות להסתנוור מכל ההצלחה".

 


גם עם הבוגרים הוא כבר מתאמן (סלטיק, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי