לראשונה מ-1986: הונגריה חוזרת לבמה הגדולה

דז'ודז'אק והחברים
דז'ודז'אק והחברים |

הנבחרת והגולש הגיעה ליורו עם אקס חיפה ושוער בן 40. תכירו

(גודל טקסט)

יורו 2016 יפתח ב-10 ביוני. לראשונה 24 נבחרות יעטרו את הטורניר הגדול של היבשת. יוצאים למסע ההיכרות עם כל המשתתפות. הראשונה להכיר היא נבחרת הונגריה.

 

 

הופעות ביורו: 2

 

הישג השיא ביורו: חצי גמר (1964, 1972) 

 

מאמן: ברנד שטרוק (53)

 

הכוכבים: באלאש דז'ודז'אק, אדם שאלאי, נמניה ניקוליץ'.

 


קיראלי, בגיל 40 ועדיין עם טרנינג (Gettyimages)

 

שימו לב ל: גאבור קיראלי אחד מזקני הטורניר בן ה-40. השוער האגדי של הונגריה לובש מכנסי טרינינג אפורים שזהו סימן ההיכר שלו מגיל 20. הסיבה? כששיחק בגיל צעיר בהאלדאס היו לו מכנסים שחורות שלא כובסו. במקומם האפסנאי נתן לו מכנסי טרנינג אפורים איתם לא הפסיד 9 משחקים ומאז משמשים כקמע שלו. הוא שיחק בין היתר בהרטה ברלין, קריסטל פאלאס ומינכן 1860 ועכשיו חזר לקבוצה בה החל את הקריירה. אוהדי הונגריה מסתובבים במשחקים עם טרנינגים אפורים בזכותו. הקמע של הנבחרת. כמו כן בסגל אקס מכבי חיפה, תמאש פרישקין ואקס עירוני קריית שמונה, לאסלו לנצ'ה.

 


לאסלו לאנצ'ה, זוכרים אותו? (Gettyiamges)

 


פרישקין, לא הטביע חותם בכרמל (Gettyimages)

 

השמות הגדולים שנשארו בחוץ: אדם בוגדאן

 

ההרכב האידיאלי: גאבור קיראלי, אטילה פיולה, ריצ'רד גוזמיקס, אדם לאנג, תאמאש קאדר; זולטאן גרה, אקוש אלק, אדם נאג'י, כריסטיאן נמת', באלז' דז'ודז'אק, נמניה ניקוליץ'.

 

התסריט השלילי: המאמן זימן תשעה חלוצים לסגל הרחב לפני היורו. אם הם לא יהיו כשירים הנבחרת לא שיחקה במפעל גדול מאז מונדיאל 1986 ביורו. היא שמרה שש פעמים על רשת נקיה בבית המוקדם ובפלייאוף, אך נחשבת נבחרת אפורה למדי. גרה עם עבר בפרמייר-ליג כבר בן 37 ומלך השערים של הליגה הפולנית, נמניה ניקוליץ' מלגיה ורשה אמור להוביל את החוד.

 


ניקוליץ', מלך השערים בפולין יפציץ ביורו? (AFP)

 

התסריט החיובי: יהיו הסוס השחור של הבית וימשיכו להפתיע את הנבחרות החזקות. לפחות לא יפסידו 6:0 כמו לבריה"מ במונדיאל במכסיקו 1986 במשחק הפתיחה הפעם מול אוסטריה.

 

ההימור שלנו: יעופו בשלב הבתים אחרי שלושה הפסדים דחוקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי