מי רוצה להיות מיליונר? בורו תנסה לעצור את חמד וכיאל

נבנתה קבוצה במטרה ברורה לעלות ליגה. רמירס ורודס
נבנתה קבוצה במטרה ברורה לעלות ליגה. רמירס ורודס |

עם הגנת ברזל ושובר שוויון, מידלסברו תארח את ברייטון לקרב על כל הקופה

(גודל טקסט)

תומר חמד ובירם כיאל יעלו לשחק ביום בשבת (14:30, שידור ישיר בספורט2) למשחק על עונה שלמה. מידלסברו תארח את ברייטון של שני הישראלים, שתהיה חייבת לנצח כדי לעלות אוטומטית לפרמייר-ליג. כל תוצאה אחרת תשלח את בורו לליגה הבכירה ואת ברייטון לפלייאוף.

 

את ברייטון אנחנו מכירים: הגנה חזקה שמתחילה בצמד קשרי האמצע כיאל, שנבחר לשחקן העונה של האוהדים, ודייל סטיבנס. בכנפיים משחקים שני שחקני החיזוק שהגיעו בינואר, אנתוני נוקר (חמישה שערים וחמישה בישולים) ויירי סקאלאק (שני שערים ושישה בישולים). חמד הוא החלוץ המרכזי בחוד כשסאם בלדוק הוא החלוץ המהיר שמשחק סביבו.

 

 

אבל הפעם הדיון הוא על מידלסברו. ברייטון תפגוש את היריבה הכי קשה שהיא הייתה יכולה לקבל. המועדון מצפון אנגליה, שסומן כפייבוריט לעלייה בתחילת העונה, מנסה לשוב לפרמייר-ליג מאז 2009 והשנה הוא קרוב לעשות זאת. לא סתם בורו סומנה כפייבוריטית: כבר בקיץ, כשהובן שם שהפרס על עלייה עומד על לפחות 100 מיליון יורו, הוחלט להשקיע כסף רב במטרה.

 

הבן האובד שב הביתה. דאונינג (gettyimages)

 

הבן האובד סיוטארט דאונינג נרכש ב-6 מיליון ליש"ט מווסטהאם, ואליו הצטרפו גם כריסטיאן סטואני האורוגוואי מאספניול ודייויד נוג'נט מלסטר. הוחלט להתבסס כמעט ורק על שחקנים ותיקים ומנוסים ולוותר על שחקנים צעירים מדי. דאונינג חזר למועדון בו גדל דווקא אחרי עונה נהדרת בווסטהאם, שוויתרה עליו לטובת דמיטרי פאייט

 

בלי בושה: הגנת ברזל ורכש שמציל את העונה

הכוח העיקרי של מידלסברו מגיע מההגנה שלה. בעונה שעברה היא ספגה רק 37 פעמים והייתה להגנה הטובה בליגה, העונה היא התעלתה וספגה רק 30. הכל מתחיל בפילוסופיה של המאמן שלה, אייטור קראנקה. עוד בתור שחקן הוא נודע כבלם קשוח וחזק, ששיחק בריאל מדריד ואתלטיק בילבאו. לאחר מכן עבד כעוזר המאמן של ז'וזה מוריניו בריאל.

 

לא מתבייש לשחק עם 9 שחקנים מאחורי הכדור. קראנקה (gettyimages)

 

כמו מוריניו, קראנקה מבסס את משחק הקבוצה שלו על ההגנה ולא מתבייש לשחק עם תשעה שחקנים מאחורי הכדור. את מרכז ההגנה מאיישים שני בלמים חזקים וחסונים, דניאל איאלה ובן גיבסון, שמשחקים יחד כבר כמה שנים, ומאחוריהם השוער היווני המנוסה דימיטיריוס קונסטנטופולוס, ששמר העונה על רשת נקייה 20 פעמים. נתון נוסף ומדאיג עוד יותר מבחינתה של ברייטון הוא שבורו ספגה העונה בביתה רק שבעה שערים. לפני רביעיית ההגנה, קראנקה מציב שני קשרים אחוריים: גראנט לידביטר המנוסה ואדם קלייטון, הגרזן שאי אפשר לעבור.

 

עם הגנה כל כך חזקה שקשה מאד להכניע, קראנקה סומך על מעט שחקנים בהתקפה, אבל אלו שכן נמצאים שם הם יצירתיים ופרודוקטיביים. לשלישיית הקישור הקדמי בראשותו של דאונינג ששב הביתה, גסטון רמירז ואלברט אדומה יש ביחד ניסיון של מאות משחקי פרמייר-ליג וצ'מפיונשיפ, ועשרות משחקי נבחרת (אנגליה, אורוגוואי וגאנה).

 

מציל את העונה. רודס (gettyimages)

 

קראנקה זיהה בעיה בחוד: כריסטיאן סטואני לא סיפק את הסחורה בחצי העונה הראשון, ובינואר הוחלט ללכת בכל הכוח על החלוץ המוביל בליגה בשנים האחרונות, ג'ורדן רודס. החלוץ כבש בבלקבורן בשלוש העונות האחרונות 26, 25, 21 שערים, והונחת עבור 10 מיליון פאונד. הוא אמור היה להיות שובר השוויון, והשערים שלו מצילים את בורו שבוע אחר שבוע בחודש האחרון.

הסוכן הכל יכול לצדם

למידלסברו יש הרבה מאד כסף, ועלייה תבטיח הכנסות נוספות. בנוסף היא גם מקושרת היטב. ז'ורז'ה מנדס, סוכן השחקנים הכל יכול שבין לקוחותיו נמצאים מוריניו וכריסטיאנו רונאלדו, מייעץ להנהלת המועדון. הסוכן הממולח יודע היטב שקבוצה שנמצאת בפרמייר-ליג יכולה להניב לו הכנסות רבות אם ידאג לחיזוקים הנכונים עבורה, מה שמבטיח חיזוק מעניין לבורו אם תעלה ליגה.

 

מזהה הזדמנות עסקית. מנדס והלקוח המפורסם שלו (gettyimages)

 

למשחק עצמו מידלסברו מגיעה עם רצף של תשעה משחקים ללא הפסד. היא בעלת מאזן הבית הטוב בליגה, ורק פעמיים ירדה מנוצחת מהריברסייד. עם המספרים האלה, ברייטון יודעת שהיא חייבת לכבוש במשחק הזה. לטובתה עומדת העובדה כי יש לה את ההתקפה הטובה בליגה, שניפקה 71 שערים, אבל היא לא מצאה את הרשת 11 פעמים העונה, והיא גם תחסר במשחק את מעוז ההגנה שלה, לואיס דאנק, שהורחק מול דרבי קאונטי.

 

מי שלא תחגוג בסיום, כולנו נרוויח. אחרי דרבי, מדובר בשתי הקבוצות שהביאו הכי הרבה קהל העונה בצ'מפיונשיפ. מבין הקבוצות שמעולם לא ביקרו בפרמייר-ליג, ברייטון נחשבת לקבוצה עם הכי הרבה קהל, ומידלסברו מצדה תשמח להחליף את אחת משתי יריבותיה השנואות ביותר, אם לא את שתיהן: ניוקאסל וסנדרלנד. בורו נראית פייבוריטית למשחק הזה, אבל אחרי העונה המופלאה שחמד וכיאל עברו לא כדאי לזלזל בהם ולהמעיט בסיכוייהם.

 

עוברים עונה מופלאה, לא כדאי לזלזל בהם. כיאל וחמד (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי