מי שילבש חולצה של ריאל ייענש ב-80 הצלפות

ארגון דאעש נלחם בכדורגל
ארגון דאעש נלחם בכדורגל |

ארגון דאע"ש פירסם רשימת סמלים אסורים. גם הקבוצה שלכם הוחרמה?

(גודל טקסט)

ארגון המדינה האסלאמית עלה מדרגה במלחמתו בספורט בכלל ובכדורגל בפרט. תושבי מחוז אל-פוראת שבעיראק זכו השבוע לקבל אזהרה מפורשת מאנשי דאע"ש בה פורטה רשימת חולצות, סמלים וחברות אסורות בשימוש, כאשר מרבית קבוצות הכדורגל הגדולות בעולם למעשה הוחרמו. 

על פי ההודעה, מי שילבש את אחת מחולצות המועדונים שברשימה האסורה ייענש ב-80 הצלפות שוט. ומדובר בקבוצות פופולריות למדי. ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד, מילאן, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וגם חולצות נבחרות צרפת, גרמניה, ארצות הברית ואנגליה הוגדרו כאסורות. 

אנשי המשטרה ההלכתית של דאע"ש אחראים לאכוף את החוקים החדשים, שנובעים בחלקם מהאיסור להציג סמלי דת אחרת. כמו כן, נאסרה הצגת סמלי החברות אדידס ונייקי, שנחשבות בעיניי אנשי הארגון לסוכנות של המערב המרעיל את נפשם של המאמינים. 


מגרש כדורגל בעיראק לאחר הפצצה. מציאות כואבת (gettyimages)

מוקדם יותר החודש הוחרמו שופטי כדורגל החיים באחד ממעוזי דאע"ש בתואנה כי הם נאמנים לחוקי פיפ"א ולא לחוקי ההלכה האסלאמית. במסגרת תקנות שהוסיפו בארגון, שחקן שנפצע יוכל לדרוש פיצוי מיריבו או לנסות לנקום במי שתקף אותו. 

במהלך השנה האחרונה בוצעו מספר התקפות רצחניות נגד אוהדי כדורגל בעיראק ובסוריה, שתיים מתוכן במועדוני אוהדים רשמיים של ריאל מדריד. המועדון גינה בחריפות את הפיגועים, מה שלא בדיוק מפריע לקיצונים להמשיך לכפות את דרכם באיזורים אותם כבשו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי