מסלול המראה: השחקנים שחולמים להפוך כוכבים ביורו

מכשרונות לכוכבים
מכשרונות לכוכבים | צילום: gettyimages

כולם מוכרים, בעלי ניסיון ומשחקים בליגות גדולות, אבל זו ההזדמנות האמיתית

(גודל טקסט)

יורו 2016 מקבץ את מיטב השחקנים הטובים באירופה שעלו לטורניר ויכולים לשחק. בחודש שלם נצפה בכוכבים הגדולים ביבשת, נראה גם כמה צעירים שיבליחו לפתע ויהיו כאלה שיעשו את הצעד הנוסף הזה ויהפכו לכוכבים מבוקשים שהבשילו. אז מי יהיו עשרת השחקנים שהיו טובים לפני הטורניר ואולי יהפכו לכוכבים אחריו (אגב, הגיל לא ממש משנה):  

רנאטו סאנצ'ס (פורטוגל)

עמדה: קשר התקפי

קבוצה: באיירן מינכן

למה דווקא הוא? באיירן מינכן שילמה עליו 40 מיליון יורו והסכום יכול להיות מוכפל. כעת בנבחרת יש לו הזדמנות להראות שלמרות גילו הצעיר (18) מדובר בעסקה מצוינת. פורטוגל נסמכת יותר מדי על כריסטיאנו רונאלדו, אבל עכשיו היא תוכל להציג את מי שמכונה "רונאלדיניו החדש". רבים טוענים שזה הכשרון הכי גדול שצמח בפורטוגל מאז CR7. יש לו הכל ברגליים, הוא פיזי, טכני ועם המון מסירות טובות. גם השוואות ליא יא טורה לא מופרכות. 


רנאטו סאנצ'ס, בדרך לבאיירן (gettyimages)

אריק דייר (אנגליה)

עמדה: קשר אחורי 

קבוצה: טוטנהאם

למה דווקא הוא? לאנגליה לא היה מזמן קשר אחורי מצטיין שיכול לתמוך בקשרים ההתקפיים ובחלוצים. מאוריסיו פוצ'טינו הפך את דייר מבלם לקשר אחורי שגם יודע להבקיע כמו במשחק נגד מנצ'סטר סיטי העונה. הוא נמצא בכושר מצוין וזה בלט גם בניצחון על טורקיה 1:2 במשחק ידידות. הוא אפילו כבש את שער הניצחון במשחק ידידות נגד גרמניה 2:3 ואין לו מנטליות אנגלית. הוא גדל בספורטינג בראגה. נולד לזוג הורים אנגלים בפורטוגל ועכשיו הוא בדרך לעשות אולי טורניר גדול. 


אריק דייר, בא בכושר מצוין (gettyimages)

בריל אמבולו (שווייץ)

עמדה: חלוץ

קבוצה: באזל

למה דווקא הוא? מדובר בכשרון הכי גדול של שווייץ בשנים האחרונות, אבל הוא עוד צריך לעשות את קפיצת הדרך בנבחרת. המחמאה הכי גדולה שקיבל הייתה שבינואר וולפסבורג רצתה אותו במקום קווין דה בריינה, אבל באזל דחתה הצעה של 20 מיליון יורו לרכוש אותו. גם יובנטוס, טוטנהאם וקבוצות אחרות רוצות אותו. הכשרון הצעיר של באזל, רק בן 19, הוא לא רק חלוץ אלא סוג של "אול אראונד פלייר", שניחן בחוזק פיזי וקשה לעצור אותו כשהוא דוהר עם הכדור.


בריל אמבולו, קשה לעצור אותו כשהוא דוהר (gettyimages)

לירוי סאנה (גרמניה)

עמדה: קשר התקפי/שחקן כנף

קבוצה: שאלקה

למה דווקא הוא? יוגי לב זימן ארבעה צעירים לנבחרת שלדעתו יזרימו דם חדש, התלהבות ואיכות לנבחרת שנראית עדיין עייפה מהמונדיאל. סאנה הוא שחקן שהכישרון מתפוצץ ממנו ולכולם זכור השער שכבש מול ריאל מדריד באלופות עונה שעברה. אם הוא יקבל צ'אנס הוא מסוגל להפתיע בדי מאנשפט אחרי ששיחק רק משחק אחד בבוגרים מול צרפת. באיירן מינכן להוטה להחתים אותו עוד לפני הטורניר והיא יודעת למה. העונה בליגה כבש 8 שערים ובישל 6 לשאלקה. 


לירוי סאנה, לומד מהטובים ביותר (gettyimages)

דימיטרי פאייט (צרפת)

עמדה: קשר התקפי/שחקן כנף

קבוצה: ווסטהאם

למה דווקא הוא? הוא היה צריך לעבור ממארסיי לווסטהאם כדי להפוך לשחקן חשוב בנבחרת. בגיל 29 פאייט (כן, עם ט' בסוף) יהיה לייט בלומר, אבל הטכניקה המדהימה שלו, בעיטות חופשיות מסוכנות והיכולת ההתקפית הפכו אותו לנערץ בפרמייר-ליג. המנג'ר שלו סלאבן ביליץ', שכבר אימן שחקנים גדולים, הגדיר אותו כיצירת אמנות. הקרואטי השווה אותו לשמות כמו אנדראה פירלו ומסוט אוזיל. מחייב.


פאייט, רגל ימין קטלנית (gettyimages)

ארקדיוש מיליק (פולין)

עמדה: חלוץ

קבוצה: אייאקס

למה דווקא הוא? אמנם רוברט לבנדובסקי רק בן 27 ונמצא בשיא הכושר שלו, אבל כבר עכשיו אפשר לראות מי יהיה היורש שלו בנבחרת פולין. חלוץ אייאקס מבוקש בכמה קבוצות בסרייה A, ביניהן רומא. החלוץ בן ה-22 כבש למעלה מ-40 שערים בשנתיים בהולנד וכעת נבחרתו יכולה לשחק עם שני חלוצים מסוכנים אם המאמן ייבחר בשיטת המשחק הזאת. הוא כבש פעמיים שלושער במדים הלאומיים והטורניר הזה יכול להיות גם שלו. 


ארקדיוש מיליק, עוד כוח אש פולני (gettyimages)

ג'ייסון דנאייר (בלגיה)

עמדה: בלם

קבוצה: גלאטסראיי

למה דווקא הוא? רבים מאוהדי מנצ'סטר סיטי, אליה שייך הבלם בן ה-20, לא הבינו מדוע שנתיים ברציפות מנואל פלגריני הרשה לו להיות מושאל לקבוצות אחרות. בעונה החולפת דנאייר יכול היה להיכנס לנעליים של כמה בלמים מאכזבים/פצועים באיתיחד. לפני שתי עונות הוא זכה כשחקן סלטיק בתואר "השחקן הצעיר של העונה" בסקוטלנד. נוכח מכת פציעות של בלגיה והיעדרותו של וינסנט קומפאני, דנאייר יכול לסייע ולעצב את עצמו כשחקן הרכב. 


ג'ייסון דנאייר, ייכנס להרכב בלגיה? (gettyimages)

זלטקו יונוזוביץ' (אוסטריה)

עמדה: קשר

קבוצה: ורדר ברמן

למה דווקא הוא? יכול לעשות את הפריצה של הקריירה שלו ביורו מכיוון שאוסטריה נבחרת שמועמדת להיות הסוס השחור של האליפות. הקשר ממוצא סרבי ידוע כשחקן שמחבר את כל החוטים בקבוצה. את המטרה הראשונה הוא השיג והצליח להשאיר את ורדר ברמן בליגה. יונוזוביץ' נולד דווקא בלוזניצה, איזור שנקשר במלחמת האזרחים, והוריו היגרו לגראץ השקטה. יש לו הרבה ניסיון (46 משחקים, 7 שערים בנבחרת), אבל הוא עדיין אלמוני יחסית. מאמנה של ורדר, ויקטור סקריפניק האוקראיני, כינה את הקשר "המנצח על התזמורת". לפי הממוצע, הוא יוצר בכל משחק שני מצבים בטוחים לשערים. האם יעשה זאת גם ביורו?


יונוזוביץ', המנצח על התזמורת האוסטרית (gettyimages)

סימונה זאזה (איטליה)

עמדה: חלוץ

קבוצה: יובנטוס

למה דווקא הוא? כשרון ענק שהיה קורבן העונה לריבוי החלוצים ביובנטוס. לכן הוא פתח רק ארבע פעמים בהרכב גברת הזקנה בליגה, אבל הוא חלוץ מצוין שיכול לפרוח ביורו בהיעדר כשרונות גדולים. אדר וגרציאנו פלה יהיו המתחרים שלו, אבל הוא משחק עם הלב והנשמה ומכניס למשחק הרבה אנרגיה. הוא יודע לפצח הגנות וצריך להיות אחד החלוצים שייצאו מהיורו כמבוקש על ידי כל הקבוצות הגדולות באירופה. לחלוץ ססואולו לשעבר יש עכשיו הזדמנות להוכיח שאם מוראטה יעזוב את יובה, יש גם לו תחליף.


סימונה זאזה, משמאל, כי איטליה זה לא רק הגנה (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי