מתקדמים: הצעירים שיפרצו לתודעה בקופה אמריקה

הכשרונות העולים של יבשת אמריקה
הכשרונות העולים של יבשת אמריקה | צילום: gettyimages

מספר 10 מברזיל, הכשרון מפראגוואי והארגנטיני הקשוח. שמות שצריך להכיר

(גודל טקסט)

יש צעירים שעוד יזכו להרשים, יש כאלה שיישארו הבטחה ריקה ויש כמה שכדאי מאוד לשים אליהם לב. אתם יודעים, גם כדי שתוכלו להגיד שהכרתם לפני כולם. אלה השחקנים שצריכים לפרוץ לתודעה שלכם בקופה אמריקה סנטנאריו

לוקאס לימה (ברזיל) 

עמדה: קשר התקפי 

קבוצה: סנטוס 

למה דווקא הוא? חודש לפני יום הולדתו ה-26, לוקאס לימה כבר קפץ מדרגה. אולי מתוך אילוץ, אבל עדיין. עושה המשחק של סנטוס קיבל את החולצה מספר 10 המחייבת, זו שהותיר ניימאר כשנשלח לסגל האולימפי. אז יש לו כבר 8 הופעות במדים הלאומיים, גם שער אחד מול ארגנטינה מהמוקדמות, אבל הטורניר הזה אמור להיות כרטיס היציאה שלו לאירופה. "הטורניר חשוב במיוחד בשבילי בגלל האפשרות לעבור", הודה בראיון ל"גלובו". "זהו תמריץ נוסף עבורי כדי לבלוט".  

 
לוקאס לימה, מספר 10 זה מחייב (gettyimages)

דיאנדרה ידלין (ארה"ב) 

עמדה: מגן/קשר ימני

קבוצה: סנדרלנד

למה דווקא הוא? עוד לא בן 23 וכבר נחשב לאחת התקוות הגדולות של ארצות הברית. גדל אצל סבא בסיאטל, בעל שורשים דומיניקנים-אינדיאנים-יהודיים, התפתח בסאונדרס, חתם ל-4 שנים בטוטנהאם והחל לפרוח בעונה האחרונה כמושאל לסנדרלנד. "הוא התקדם מאוד בסנדרלנד וזה לא מקום שקל לשחק בו", החמיא המאמן הלאומי יורגן קלינסמן. "עכשיו הוא צריך להוכיח את הכושר הטוב שלו בקופה". 


דיאנדרה ידלין, מקבל גיבוי מקלינסמן (gettyimages)

אוסקר רומרו (פראגוואי) 

עמדה: קשר 

קבוצה: ראסינג קלוב

למה דווקא הוא? רומריטו, התאום, הקוסם, טיקי-טיקי. איך שלא תקראו לו, הוא כנראה יעבור אתכם בכדרור. בנבחרת של חוטבי רגליים וקוצצי קרסוליים, היכולות של אוסקר רומרו בולטות במיוחד. קשר זריז בן 23 שנרכש לפני שנה על ידי ראסינג קלוב תמורת 2.7 מיליון דולר וכעת נמצא על הכוונת של כמה מהמועדונים הגדולים באירופה. בקופה אמריקה בצ'ילה שותף רק ב-3 משחקים, הפעם אמור להיות לו משקל מרכזי יותר.


אוסקר רומרו, פנטזיסט בין קצבים (gettyimages)

חסוס מנואל קורונה (מקסיקו) 

עמדה: כנף ימין

קבוצה: פורטו

למה דווקא הוא? "טקאטיטו" קורונה הוא הדבר הגדול הבא בכדורגל המקסיקני, מדינה בת 120 מיליון תושבים עם ליגה עשירה ושאיפות מרחיקות לכת. שחקן אגף מהיר שמסוגל לשחק גם כחלוץ, מבקיע ומבשל. בגיל עשרים נרכש על ידי טוונטה תמורת 5 מיליון דולר ובשנה שעברה נמכר ב-10.5 מיליון יורו לפורטו, ששמה עליו תג מחיר של 50 מיליון יורו. וכשהדרקונים מביאים רכש מאמריקה הלטינית, הם כמעט לא מחמיצים.  


חסוס קורונה, עוד מציאה של פורטו (gettyimages)

הירווינג לוסאנו (מקסיקו) 

עמדה: כנף שמאל

קבוצה: פאצ'וקה

למה דווקא הוא? בצד השני של ההתקפה המקסיקנית אפשר למצוא אחד שעוד לא פרץ את הדרך לאירופה, אבל הדלת כבר נפתחה בפניו. "צ'אקי", כינוי שקיבל כי הוא נוהג להבהיל חברים ישנים במסעות למשחקי חוץ, הוא שחקן אגף מהיר בן 20 שבלט במשחקים מול סנגל וקנדה. נשיא פאצ'וקה כבר הודה שהסקאוט הראשי של מנצ'סטר יונייטד הביע בו עניין, כאשר גם פ.ס.וו איינדהובן, פורטו, ליברפול, ריאל סוסיאדד ושאלקה הוזכרו כמעוניינות. "המהירות והיכולת שלו לעבור יריבים ייקחו אותו רחוק", הכריז המאמן הלאומי חואן קרלוס אוסוריו, שהעדיף אותו על פני קרלוס ולה. בכל זאת, לא הרבה שחקנים בני עשרים כבר צברו מעל 100 הופעות בליגה הבוגרת.


הירווינג לוסאנו, משמאל. עוקבים אחריו באירופה (gettyimages)

ג'ונתן מאידנה (ארגנטינה)

עמדה: בלם 

קבוצה: ריבר פלייט 

למה דווקא הוא? ממש לא ילד, בהחלט לא תגלית צעירה וגם לא יהיה השקעה לטווח ארוך במיוחד. ובכל זאת, טאטה מרטינו בחר בו לסגל לקופה וגם לריו. בלם בן 30 שיכול לשחק גם בעמדת המגן הימני, בעל אזרחות איטלקית וניסיון בליגה האוקראינית. שיחק שנתיים בבוקה, אבל גם כבש מולה את שער הבכורה שלו במדי היריבה השנואה ריבר. גדול, חזק, קשוח, חמום-מוח, אתלטי, נוגח טוב ולוחם חסר פשרות. מי תיתן לו עוד צ'אנס באירופה?


ג'ונתן מאידנה, לא מתפשר (gettyimages)

גבריאל ברבוסה (ברזיל) 

עמדה: חלוץ

קבוצה: סנטוס

למה דווקא הוא? כי הימים של רומאריו, רונאלדו, ריבאלדו ואדריאנו הם זכרון רחוק ולסלסאו אין מושיע אמיתי בחוד. אז נכון שג'ונאס זומן במקום ריקרדו אוליביירה הפצוע, אבל 200 מיליון ברזילאים מקווים שהילד בן ה-19 ימלא את החלל. אחרי 52 שערים במדי סנטוס ו-6 כיבושים בחמש הופעות בנבחרת הצעירה, גם דורטמונד ופאריס סן ז'רמן רודפות אחריו. דונגה רק מקווה שישפר את אחוזי הפגיעה ברחבה. 


גבריאל ברבוסה, ימלא את החלל בחוד? (gettyimages)

מתיאס וסינו ( אורוגוואי)

עמדה: קשר מרכזי 

קבוצה: פיורנטינה 

למה דווקא הוא? קשר מרכזי גבוה (1.87 מ') וחזק שלקח העונה חלק ב-38 משחקים במדי הסגולים של פאולו סוזה. נרכש מנסיונאל ב-2.3 מיליון יורו, עבר תקופות השאלה בקליארי ואמפולי והספיק גם לסרב לאיטלקים כדי לשחק בנבחרת מולדתו. ואם איטליה ואורוגוואי רבות על קשר עם יכולות דפנסיביות, תהיו בטוחים שיש לו הרבה מה להציע.


מתיאס וסינו, יש לו מה להציע (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי